Početna Auto 189 pregleda

Test: Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid: Zabavna i štedljiva

FOTO: Dubravko Kolarić

Cupra Terramar dijeli platformu s Tiguanom, ali nudi izraženiji sportski karakter, više stila i praktičnosti. Uz snažan plug-in hibridni pogon spaja performanse, udobnost i obiteljsku funkcionalnost

Cupra je s novim Terramarom otvorila novu, možda i prijelomnu stranicu vlastite priče. Ovaj SUV, nazvan po legendarnoj ovalnoj trkaćoj stazi Sitges-Terramar u Blizini Barcelone, otvara novu, možda i prijelomnu stranicu priče o Cupri. Terramar, tehnički blizanac Volkswagena Tiguana, donosi više praktičnosti i prostora od prvenstveno sportskog Formentora, ali pritom ne odustaje od Cuprinog prepoznatljivog karaktera i vozačkog duha. Dimenzijama smješten između malo manjeg Formentora i "mrvicu većeg" Tiguana, novi Terramar kombinira sportski izgled tipičan za Cupru s većom razinom praktičnosti, a u plug-in izvedbi 1.5 e-Hybrid, koju smo mi testirali, pokazuje da zabava u vožnji i maksimalna racionalnost mogu ići ruku pod ruku.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn i dojam: Izražena emocionalnost

Terramar vizualno ne pokušava biti ekstreman i upadljiv poput Formentora, ali ga je teško ne primijetiti na cesti. Prepoznatljiv potpis s trokutastim LED svjetlima i napetim linijama daje mu agresivan i samouvjeren "nastup". Masivna maska, trodimenzionalna stražnja svjetla i detalji u boji bakra stvaraju kreaciju s detaljima tipičnima za Cupru, a impresivni naplatci od 20 inča dodatno naglašavaju dinamičnost proporcija ovog SUV-a

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Duljine 452 cm i širine 187 cm, Terramar je dovoljno kompaktan za grad, ali i dovoljno prostran za duga obiteljska ili poslovna putovanja. Sličnosti s Volkswagenom Tiguanom i Audijem Q3 vidljive su u proporcijama, no ne i u dizajnu. Cupra te sličnosti, naime, začinjava izraženijom emocionalnošću i sportskim stavom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost i ergonomija: Prostrana kabina, ali i skromniji prtljažnik

Kabina odiše kvalitetom i ozbiljnošću. Materijali su mekani, spojevi precizni, a digitalni kokpit (10,25”) i multimedijski zaslon (12,9”) su vrlo dobro, ne previše nametjivo, uklopljeni u koncept unutrašnjosti koja je orijentirana prema vozaču. Sportska sjedala od kombinacije kože i materijala Dinamica nude izvrsnu potporu, a trozonska klima i dobar akustički komfor daju Terramaru dodatne premium kvalitete.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostor na stražnjoj klupi iznenađuje izdašnošću za glavu i koljena, osobe do 190 cm će uvijek imati dovoljno mjesta, a klizna klupa omogućuje fleksibilnost između putničkog i prtljažnog prostora.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na žalost, plug-in verzija Terramara zbog baterije ima nešto plići prtljažnik manjeg kapaciteta od standarda ove klase (450 litara), ali zadržava praktičnost zahvaljujući ravnoj podnoj površini i širokom utovarnom otvoru.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon i performanse: Odličan u praksi

Terramar koristi najnoviju generaciju plug-in hibridnog sustava Volkswagen grupe. Turbobenzinski 1.5 TSI sa 150 KS kombinira se s elektromotorom od 116 KS i baterijom kapaciteta 25,7 kWh (neto 19,7 kWh). Ukupna snaga sustava iznosi 204 KS, a okretni moment 350 Nm. Sve to se prenosi na prednje kotače putem 6-stupanjskog DSG mjenjača.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U praksi to znači vrlo dobre performanse. SUV mase gotovo dvije tone ubrzava do 100 km/h za 8,3 sekunde i može postići 205 km/h. No brojke nisu ono što najviše oduševljava, već je to subjektivni doživljaj snage i vožnje. Terramar reagira brzo i živahno na gas, DSG mjenjač radi glatko, a prijelaz između električnog i benzinskog pogona gotovo je neprimjetan. Ovjes je čvršće podešen nego kod Tiguana, ali se time ne žrtvuje udobnost. U zavojima se auto ponaša neutralno, s minimalnim naginjanjem karoserije i izvrsnim osjećajem upravljanja pa u rukama vještog vozača može biti i vrlo zabavan auto.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja i doseg: Izuzetno efikasan plug-in hibrid

Novi plug-in sustav donosi bateriju dvostruko većeg kapaciteta nego u prijašnjim plug-in hibridima Volkswagen koncerna, čime mijenja sliku svakodnevne upotrebljivosti auta s ovom vrstom pogona. Automobil je zaista sposoban za respektabilno due dionice s pogonom na struju. U umjerenoj kombiniranoj vožnji postigli smo oko 90 km čiste električne vožnje, u gradu do 115 km, a na našem eko krugu čak 140 km.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Auto podržava AC punjenje snagom do 11 kW (oko 2,5 sata do 100 posto) te DC brzo punjenje do 50 kW, što je rijetkost u svijetu plug-in hibrida. Od 10 do 80 posto baterija se napuni za samo 25 minuta, što znači da se isplati priključiti na punjač i za kraće pauze na odmorištu uz autocestu ili prilikom kratkog odlaska u trgovinu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

A koliko benzina troši auto. U praksi, kao kod svih plug-in hibrida, potrošnja goriva snažno ovisi o učestalosti punjenja. Mi smo test završili s prosjekom od 4,2 l/100 km uz povremena punjenja. S praznom baterijom, kombinirana potrošnja iznosila je 5,7 l/100 km, u gradu 5,0, a na autocesti oko 7 litara.

Zaključak: Uravnotežen i racionalan auto

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid osvaja uravnoteženjem tipičnog "Cupra karaktera" s jedne i racionalnosti, s druge strane. Nudi ozbiljan električni doseg, mogućnost brzog punjenja, vrlo nisku potrošnju i, ono što je tipično za Cupru - vozački užitak. Cijena od 51.670 eura za testni automobil nije mala, ali za tu svotu dobivate sportski SUV koji jednako uspješno pokriva obiteljske i entuzijastične potrebe te je u stanju biti vrlo štedljiv i većinu zadataka obavljati poput pravog električnog auta, bez ikakvog straha o dosegu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ doseg na struju

+ mogućnost DC punjenja

+ udoban ovjes i dobre dinamičke osobine

Minus:

- manji prtljažnik u plug-in hibridnoj verziji

- kompliciranija klimatizacija preko zaslona

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI
Masa 1898 kg
Dimenzije 452 x 187 x 159 cm
Međuosovinski razmak 268 cm
Motor 4-cilindrični turbobenzinski 1495 cm3 + elektromotor
Snaga 150 kW / 204 KS
Okretni moment 350 Nm
0–100 km/h 8,3 s
Najveća brzina 205 km/h
Mjenjač automatski, 6- stupanjski DSG
Baterija (neto) 19,7 kWh
Doseg na struju (WLTP) 122 km 
Potrošnja 0,4 l/100 km (WLTP), 5,7 l/100 km s praznim baterijom (test)
Prtljažnik 450 l
Cijena 51.670 € (testni model), 47.866 € (bez dodatne opreme),  39.396 (osnovni Terramar, benzinac 150 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirana Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid DSG

Aluminijski naplatci 20”, LED svjetla s trokutastom grafikom, automatska trozonska klima, digitalni instrumenti 10,25”, središnji zaslon 12,9”, head-up zaslon, sportska prednja sjedala presvučena kombinacijom kože i mikrovalakana, električno pokretana prednja sjedala, grijana sjedala, grijani upravljač,  sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva... 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.