Cupra Terramar je uvjerljiv i privlačan dodatak na zasićenom tržištu kompaktnih SUV automobila, no dovoljno je dobar i drugačiji da pronađe svoje mjesto na tom tržištu
Maka Cupra je sve uspješnija i prodaje sve više automobila, a u tome im sada pomaže i njihov najnoviji pridošlica na našem tržištu model Terramar. To je SUV (a što drugo), a, iako to ne biste rekli na prvi pogled, blisko je srodan s Volkswagenom Tiguanom. Ovo je još jedan kompaktni SUV Cupre, a ako se pitate što će marki još jedan model u klasi u kojoj već ima Formentora, iz Cupre će vam objasniti da je ovaj model namijenjen onima koji traže više prostora i praktičnosti uz prepoznatljiv Cupra sportski dizajn i sportske vozne osobine.
Novi Terramar smo na test dobili u osnovnoj izvedbi, s najslabijim dostupnim motorom i bez ikakve dodatne opreme, no ovo nije nikakav minus. Naime Terramar je već od osnove vrlo bogato opremljen te donosi sve što biste očekivali u dobro opremljenom autu ove klase i mnogo više od toga, primjerice aluminijske naplatke od 18", grijani upravljač, sportska sjedala, trozonsku klimu, bežični punjač za mobitel, električno pokretana vrata prtljažnika... Dakle nema govora o osnovama, već više o luksuzu, a čak i osnovna boja, koja nije metalik, izgleda vrlo dobro.
Zapravo sve boje dobro izgledaju na Terramaru jer, mora se priznati, automobil je odlično dizajniran. Tipične Cupra oštre linije uklopljene su u cjelinu koja se zaista ističe na cesti, nešto što je Cupri uspjelo i s Fermentorom i što će zasigurno biti veliki prodajni adut. Iako je srodan s Tiguanom, Terramar je nedvojbeno daleko više sportska ponuda od svog VW pandana.
Nova Cupra Terramar veličinom je, nimalo iznenađujuće, vrlo slična Tiguanu, pa je još manje iznenađenje što nudi vrlo sličnu količinu unutarnjeg prostora, a to je u prijevodu dosta više od Formentora i prilično raskošno za kompaktni SUV. Straga ima ima dovoljno prostora za glavu i noge da se odrasle osobe visoke oko 190 cm udobno smjeste, a tu je klizna stražnja klupa za veću varijabilnost Zapremina prtljažnika je između 540 litara i 642 litre, ovisno o tome gdje je postavljeno klizno stražnje sjedalo koje se može pomaknuti za 15 centimetara.
Kabina Terramara općenito se čini visokom kvalitetom. Većina materijala dobro izgleda i ugodna je na dodir, a tu je i mnoštvo ukrasa koji lijepo izgledaju. Međutim, kada sjednete straga, primijetit ćete da je ovdje kvaliteta materijala malo lošija. Plastika koja vas ovdje okružuje tvrđa je i sklonija ogrebotinama nego ona sprijeda. Ovo nije dovoljno da potkopa opći osjećaj kvalitete ili trajnosti, ali ima i dosta automobila koji su više ujednačeniji sprijeda i straga.
Sve verzije Terramara imaju potpuno isti infotainment sustav sa zaslonom od 12,9 inča, koji podržava DAB radio, Bluetooth, ima ugrađenu navigaciju, Apple CarPlay i Android Auto pa je tako i u osnovnom modelu. Infotainment koji se potpuno razlikuje od onog u Tiguanu, iako je tehnološki sličan, radi brzo, grafika mu je dobra i ima obilje funkcija. Međutim nije dovoljno intuitivan. Početni zaslon izgleda zatrpan s previše ikona, a neke od njih su dvosmisleno dizajnirane. Također nakon što uđete u strukture izbornika iza ovih ikona, vidjet ćete da je njihov raspored na mjestima malo nelogičan i zbunjujući. Ovdje postoji prostor za poboljšanje.
Digitalni instrumenti su, s druge strane, besprijekorni. Omogućuju odabir nekoliko prikaza od kojih svi dobro izgledaju, nude obilje informacija i vrhunski su pregledni.
Za pogon je zadužen jako dobro poznati VW-ov 1,5-litreni turbobenzinac s blagom hibridnom tehnologijom. On razvija 150 KS i sasvim je adekvatna motorizacija za svakodnevnu uporabu ako od njega ne očekujete sportske performanse. Radi izuzetno mirno, a previše hibridizacije tijekom vožnje nećete primijetiti jer ovaj blagi hibrid nije u stanju voziti samo na struju. Jedino ćete primijetiti da stanju je tijekom krstarenja ili spuštanja niz blagu nizbrdicu voziti u praznom hodu što malo smanjuje potrošnju. Performanse su sasvim solidne s 9,3 sekunde do 100 km/h pri čemu treba u obzir uzeti popriličnu masu veću od 1,6 tona.
Potrošnja je vrlo pozitivna strana ovog motora i automobila. Test smo završili s prosječnom potrošnjom od 6,9 l/100 kilometara. U gradu je automobil trošio 7,7 l/100 kilometara, a na otvorenoj cesti moguće se spustiti i ispod 6 l/100 km. Jako dobro s obzirom na masu automobila i činjenicu da se radi o benzincu. Blagi hibridni 1.5 TSI je stvarno štedljiv motor u što smo se uvjerili i u mnogim drugim autima.
Udobnost vožnje je dobra, no ima i znatno udobnijih automobila u klasi. U skladu sa svojom sportskom filozofijom Cupra je ovjes učinila osjetno tvrđim nego što je u Tiguanu. Automobil je jasno namijenjen aktivnijim vozačima i ovjes je tome prilagođen, kao i upravljač koji je vrlo izravan i pruža mnogo povratnih informacija. Jedini problem za dinamičke vozne sposobnosti je masa automobila. Čini se kao da se gume moraju više potruditi da prianjaju na površinu ceste i možete osjetiti prijenos težine kako automobil mijenja smjer. No ukupno gledano, na zavojitim cestama Terramar je sposobniji i zabavniji od prosjeka klase.
Zaključak
Cupra Terramar je uvjerljiv i privlačan dodatak na zasićenom tržištu kompaktnih SUV automobila, no dovoljno je dobar i drugačiji da pronađe svoje mjesto na tom tržištu. Iako ova verzija nije sposobna pružiti sportska uzbuđenja koje izgled automobila obećava vrlo je zahvalan svakodnevni automobil koji izgleda sjajno iznutra i izvana, a istovremeno ima dovoljno prostora i praktičnosti. Osim toga vrlo se dobro vozi. I cijena od 39.174 eura je dovoljno fer s obzirom na sve što dolazi u osnovnoj opremi i na to koliko koštaju podjednako opremljeni konkurenti.
Plus:
Izgled i prostranost
Bogata osnovna oprema
Štedljiv motor
Minus:
Relativno tvrd ovjes
Lošija kvaliteta materijala straga
Relativno neprgledan infotainmnet
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1638 kg
dimenzije: 452 x 187 x 159 cm
obujam motora: 1498 ccm
snaga motora: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 9,1 s
najveća brzina: 205 km/h
potrošnja: 6,1-6,6 l/100 km
cijena: 39.174 € (testni model), 39.174 € (osnovni model)
Važnija oprema testirana Cupra Terramar 1.5 eTSI DSG
Aluminijski naplatci 18", automatska trozonska klima, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 12,9", sportska prednja sjedala presvučena tkaninom, grijani upravljač, Cupra sportski ovjes, parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, bežični punjač za mobitel, električno pokretana vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.