Početna Auto 4030 pregleda

Test Dacia Duster: Ovo je novi "narodni auto". I vrlo je dobar...

FOTO: Dubravko Kolarić

Dobro, u ovoj verziji s najskupljom motorizacijom, najskupljim paketom opreme i dosta dodatne opreme, možda košta 29.010 eura, no teško može koštati više od toga. S druge strane, u malo skromnijim izdanjima može biti itekako povoljan, "narodni auto"

Iako je Sandero, gledano po prodaji, najuspješnija Dacia, novi Duster je najveća i najvažnija novost Dacie posljednjih nekoliko godina. SUV s kojim Dacia radi još jedan velik korak naprijed, bez da pritom izađe iz okvira povoljnog automobila za koji se može reći da je najjeftiniji u klasi ili da pruža najbolji odnos uloženog i dobivenog u klasi. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kada smo u siječnju, sada već daleke, 2018. godine prvi puta sjeli u Duster druge generacije bili smo sigurni da vozimo nešto što će postati veliki hit. To se i ostvarilo. Isti osjećaj se ponovio i kada smo prvi puta sjeli za volan Dustera 3. generacije. Dacia je ponovo pogodila "žicu kupaca" i uspjeh joj je zajamčen, u to smo 100 posto sigurni. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sa svojim trocilindričnim turbo benzinskim motorom od 130 KS i pogonom na sve kotače, verzija TCe 130 4x4 s Extreme paketom opreme mogla bi se na neki način mogla opisati kao top model Dacie. Zapravo jedini skuplji auto na cjeniku je malo snažniji hibrid. Osim toga u testnu Daciu je bilo ugrađeno i mnogo dodatne opreme pa smo tako stigli do cijene 29.010 eura. Opa, skoro 30.000 eura za Daciu! Da vremena su se promijenila, no da vas ne bismo odmah šokirali moramo napomenuti da nam je Dacia ovaj model dala na test kako bismo vidjeli što sve nudi i - može imati. Rijetki kupci će se odlučiti za ovako "ekstravagantno" opremljen model, pogotovo s 4x4 pogonom, i tipična Dacia Duster  koja će se prodavati na našem tržištu bit će mnogo jeftinija i mnogo bliža cijeni osnovnog modela od 19.500 eura (koji usput rečeno ima sve potrebno i tvorničku plinsku instalaciju). 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi Duster zaista nije teško vizualno razlikovati od prethodne generacije, no vizualno razlikovati model 4x4 od njegove manje terenski sposobne "braće" nije tako jednostavno. Naravno, auto ima odgovarajući amblem na vratima prtljažnika, ali primijetiti druge razlike postaje malo teže. Dacia je dala Dusteru s pogonom na sva četiri kotača nešto veći razmak od tla za ukupno odličnih 22 cm, kao i standardne cjelogodišnje gume za bolje prianjanje u skliskim offroad uvjetima. Tu su i malo modificirani odbojnici, odnosno njihovi donji dijelovi tako da su prilazni kutovi sprijeda i straga malo izdašniji. Sve ostalo je identično kao na ostalim Dusterima, kombinacija malo "tehno dizajna", malo  elegancije i dosta robusnosti. Dacia je pogodila s ovim izgledom sto posto i Duster se zaista ističe na cesti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U interijeru je Duster prije svega pragmatičan. Ima dosta tvrde, "netaktilne" plastike no to nije ništa novo za Daciu i uživo i ne izgleda previše loše, pogotovo u usporedbi s konkurencijom koja je u mnogim svojim automobilima napravila korak unatrag i opet počela prihvaćati mnogo jeftine plastike pod izlikom "održivosti i recikliranih materijala". U mnogim bi nas autima tako nešto smetalo, no u Daciji smo naviknuti na takva rješenja. Također, kvaliteta materijala i izrade je napravila velik korak prema naprijed u odnosu na prošli Duster.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Po unutrašnjosti, čiji dizajn je ergonomičan, ali ne i previše "poseban", vidi se da je Duster napravio veliki korak naprijed u smjeru digitalizacije, no ne tako da bi to bilo iritantno ili nepraktično. Pred vozačem su sada pregledni digitalni instrumenti, a u sredini armatura dominira relativno velik dodirni zaslon od 10,1" No ispod njega su još uvijek odvojene komande za klima uređaj, a u unutrašnjosti ima i drugih praktičnih fizičkih tipki. Infotainment je vrlo jednostavan, bez previše suvišnih stvari, logično strukturiran, dovoljno brz u radu i jednostavan za korištenje. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi Duster je također postao znatno prostraniji od svog prethodnika zahvaljujući platformi CMF-B, usprkos gotovo identičnim vanjskim dimenzijama. Mjesta je više na svim sjedalima. I kad smo već kod sjedala moramo istaknuti da su postala mnogo udobnija. Također prednja sjedala sada pružaju malo više bočne potpore. Također zanimljiv detalj su takozvane značajke Youclip, zapravo nešto kao Škodin Simply Clever na Dacijin način. To su pričvrsne točke raspoređene po vozilu za koje se mogu naručiti korisni dodaci. Na primjer, držači za pametne telefone ili tablete, držači za čaše s kukicama, svjetiljke ili drugi predmeti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Obujam prtljažnika je u osnovi vrlo dobar, od 430 litara do 517 litara, ovisno o izvedbi, no naš testni auto se baš ne može pohvaliti velikim prtljažnikom. Naime, 4×4 pogon krade malo mjesta pa je osnovna zapremina prtljažnika 456 litara, no ako odaberete rezervni kotač umjesto seta za krpanje guma, kao u našem testnom autu prtljažnik će imati samo 358 litara. Ok, ovo ćemo Daciji oprostiti iz jednostavnog razloga što je rezervna guma uvijek bolje rješenje od (uglavnom beskorisnog) seta za krpanje. Njega su proizvođači izmislili i počeli stavljati u aute ne zato što je bolje ili praktičnije rješenje, već zato što je za njih win-win situacija. Kao prvo jeftiniji je od gume, a kao drugo mogu se hvaliti većim prtljažnicima. Zato velik palac gore za rezervnu gumu i mali prst dolje za manji prtljažnik.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ako odaberete izvedbu s pogonom na sve kotače, automatski ćete odabrati najtežu izvedbu Dustera. Čak je i hibridna verzija s dva dodatna elektromotora, baterijom i automatskim mjenjačem lakša. To se osjeti u vožnji jer 4x4 verzija s motorom do 130 KS treba 11 sekundi do 100 km/h, čitavih 1,1 sekundu više od verzije s istim motorom i pogonom na prednje kotače. To nije brzo, ali nije ni nimalo loše. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Novi 1,2-litreni motor vrlo je dobar i u praksi uvijek ima dovoljno snage za Dustera. A potrošnja je dosta pala u odnosu na prethodni model. "WLTP kaže" da ovom modelu treba 5,9 do 6,3 l/100 km, a mi kažemo da je realna vrijednost u kombiniranoj vožnji 6,5 l/100 km uz umjerenu nogu na gasu. Upravo toliko smo ostvarili tijekom cijelog testa, u gradu smo trošili 7,3 l/100 km, a na otvorenoj cesti oko 6 l/100 km. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako je do sada bio vrlo udoban automobil, pogotovo na lošim cestama, sada je Duster zahvaljujući novoj platformi postao udobniji na lošem asfaltu i još uvjerljiviji u zavojima. Kočnice su vrlo dobre, a i upravljač je "prihvatljivo izravan". Duster ulijeva povjerenje i pri višim brzinama na autocesti, a jedino što tada može zasmetati je malo veća razina buke od prosjeka klase. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pri offroadu, Duster je iznenađujuće sposoban auto koji vas iz težih situacija može izvući zahvaljujući blokadi središnjeg diferencijala kada se snaga prenosi 50:50 između prednjih i stražnjih kotača. Za sve druge terenske situacije i snijeg ili led na cesti dovoljan je i automatski pogon na sve kotače s automatskom distribucijom snage, a za svakodnevnu vožnju pogon na prednje kotače kojeg je u ovom automobilu također moguće manualno uključiti. To je prava rijetkost u klasi jer većina konkurenata, kada je 4×4 u pitanju nude samo automatski pogon na sve kotače bez ikakvih blokada diferencijala ili prebacivanja pogona na dva kotača. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak:

Dacia je s ovim automobilom opet napravila velik korak naprijed i, osim nekih sitnica, Dusteru zaista nemamo što zamjeriti. Izgleda vrlo dobro, dosta je kvalitetno napravljen, motor je uvjerljiv, a cijena odlična. Dobro, u ovoj verziji s najskupljom motorizacijom, najskupljim paketom opreme i dosta dodatne opreme, možda košta 29.010 eura, no teško može koštati više od toga. S druge strane, u malo skromnijim izdanjima može biti itekako povoljan. Ljudi vole i žele SUV-ove, a Duster je ono što mnogi traže, novi "narodni auto", ne samo za Hrvatsku već i za Europu, a to će sigurno dokazati i prodajne brojke u bliskoj budućnosti. Barem kada su privatni kupci u pitanju. 

Plus:

Udobnost vožnje
Prostranost kabine
Odnos uloženo - dobiveno

Minus: 

Malo skromnije performanse
Povećana buka pri višim brzinama 
Relativno malen prtljažnik 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

masa: 1465 kg
dimenzije: 434 x 181 x 166 cm
obujam motora: 1199 cm3
snaga: 96 kW/130 KS
0-100 km/h: 11,0 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 5,9-6,3  l/100 km
cijena:  29.010 € (testni model), 26.700 € (bez dodatne opreme), 19.500 (osnovni model)

Važnija oprema testirana Dacia Duster TCE130 4×4 Extreme

Aluminijski naplatci 18", LED svjetla, automatski klima uređaj, hands free kartica, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 10,1", navigacija, digitalni instrumenti 7", perive presvlake sledala...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.