a Sleep packom je Jogger pravi "narodni kamper", no i bez njega je još uvijek dobar i zahvalan obiteljski automobil s obiljem prostora i ekonomičnim pogonom
"Ima instaliran plin, vrlo je prostran, a tu je i udoban krevet". Ne ovo nije izvadak iz oglasa za neki stan, već opis Dacie Jogger koju smo testirali.
Moramo priznati, svi mi smo, kada smo bili mladi, radili razne ludorije, a neke od njih su uključivale i noćenje u automobilu, kada nije bilo druge udobnije alternative. Priznajem i meni se to dogodilo "više nego nekoliko puta", no nisam ni sanjao da ću još jednom, u doba kada mi 50-te godine života već ozbiljno kucaju na vrata, još jednom svojom voljom provesti noć u prtljažniku nekog automobila.
Kad sam otvorio prtljažnik Joggera i u njemu ugledao čudnu drvenu konstrukciju, nisam mogao odoljeti i odmah sam se bacio na sastavljanje kreveta. Nekih desetak minuta kasnije, udoban ležaj s tankim madracom dimenzija 190x130 cm, koji u nuždi može poslužiti za dvije osobe, bio je spreman. Uslijedilo je zamamljivanje stakala prilagođenim sjenilima koja potpuno blokiraju ulazak svjetla i štite ljude u autu od neželjenih pogleda i noćna avantura je mogla početi.
Duster se pokazao solidnim mjestom za noćenje, barem za osobe koje nisu više od 190 cm, a i nema previše klaustrofobije jer, kada ležite, iznad glave je oko 60 centimetara prostora do krova. U svakom slučaju komfornije rješenje za spavanje od mini "iglu šatora" za dvije osobe i genijalna ideja kako povoljan automobil pretvoriti u priručni kamper. Za još više komfora, tu je i prigodni prilično veliki šator koji se može pričvrstiti na stražnji dio automobila i tako se spojiti s ovom "spavaćom sobom"
Dacijino rješenje za spavanje zove se Sleep pack i iako zauzima gotovo čitav prtljažnik do razine stakala, to ne znači da ste potpuno ostali bez prostora za pohranu. Naime, kada je sklopljen on je drvena kutija u kojoj još uvijek ima prostora za 220 litara prtljage. Nije idealno, no uz krovnu kutiju i dugi kamperski izleti s ovim dodatkom su i više nego mogući. U svakom slučaju rješenje pretvara Jogger u pravi "narodni kamper" za kratke izlete, avanture i glazbene festivale. Dodatnu praktičnost daje mu i mali sklopivi stol na stražnjoj strani. Sam Sleep pack košta 1490 eura, a šator dodatnih šestotinjak. To je sasvim fer cijena, jedino bi umetci za prozore mogli biti jeftiniji jer 300 eura je zaista previše za malo crne sintetike.
A kakav je automobil Jogger kada izvadimo Sleep pack iz njega i sagledamo ga izvan "kamperskih okvira"? Već smo testirali nekoliko Joggera i oduševili se onime što automobil daje za uložen novac. Testni automobil s tvornički ugrađenim plinom i opremom Expression još je jedan Jogger koji nas nije nimalo razočarao.
Gotovo je nevjerojatno koliko mjesta ima u Joggeru. U 455 centimetara stane i sedam osoba, iako je testni automobil bio verzija s pet sjedala. Mjesta na stražnjoj klupi ima dovoljno za osobe visine do skoro dva metra, a u prtljažnik stane raskošnih 607 litara, a kada preklopite sjedala i... krevet, naravno.
Ajko tražite razigran dizajn unutrašnjosti, materijale vrhunske kvalitete ili bilo kakav oblik luksuza u ovom automobilu ste "na krivoj adresi". S unutrašnjosti koja je preuzeta iz Sandera, Jogger je svrsishodan, ergonomičan, jednostavan za korištenje ali prilično prizemljen. Pogotovo, ako odaberete srednju razinu opreme, kakva je bila na testu. Od "luksuznih" detalja bez nadoplate nema ništa. Mali zaslon infotainmenta nema previše funkcija, no sve potrebno je tu. Uz nadoplatu čak i navigacija, kao i automatska klima te grijanje sjedala. Iako auto nema previše "luksuza" i ima dosta tvrdih materijala, kvaliteta izrade ostavlja vrlo dobar dojam.
Tvornički pogon na plin je danas raritet, a Dacia je jedan od rijetkih proizvođača koji ga nudi. Sa 100 KS, odnosno 91 KS kada koristite plin, motor Joggera nije previše jak, no sasvim je dovoljan za ovaj auto. Naravno, ubrzanja i međuubrzanja nisu spektakularna, kao ni performanse kada je auto potpuno opterećen, no prosječnom vozaču rijetko će trebati više.
Potrošnja goriva nam je na testu iznosila 7,2 l/100 kilometara kada smo koristili benzin i 8,9 l1/00 km na plin. U gradu je potrošnja oko 8 l/100 km benzina ili oko 10 litara plina. U svakom slučaju uz cijenu ukapljenog naftnog plina manju od 80 centi Jogger može biti jako ekonomičan auto na duge staze. Pohvalna je i udobnost ovjesa.
Zaključak:
Dacia Jogger s plinskim pogonom i Sleep pack dodacima nas je još jednom uvjerila u to da zabavne i dobre stvari ne moraju biti komplicirane ni pretjerano skupe. Sa Sleep packom je Jogger pravi "narodni kamper", no i bez njega je još uvijek dobar i zahvalan obiteljski automobil s obiljem prostora i ekonomičnim pogonom. S cijenom od 22.410 eura za testirani auto (bez Sleep packa), Jogger je jednostavno bez konkurencije kada je u pitanju odnos uloženog i dobivenog u kategoriji obiteljskih automobila.
Plus:
Prostranost
Odnos uloženo-dobiveno
Troškovi goriva
Minus:
Performanse pod opterećenjem
Skromna oprema
Plastika u interijeru
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1223 kg
dimenzije: 455 x 178 x 163 cm
obujam motora: 999 cm3
snaga (benzin): 74 kW/100 KS
snaga plin: 67 kW/91 KS
0-100 km/h: 12,3 s (12,5 s plin)
najveća brzina: 175 km/h
potrošnja: 6,0-6,2 l/100 km (benzin)
cijena: 22.140 € (testni model), 20.900 (bez dodatne opreme), 20.200 € (osnovni model)
Važnija oprema testirana Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100 Expression
Čelični naplatci s ukrasnim poklopcima 16", automatski klima uređaj, tempomat, zatamnjena stražnja stakla, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, dodirni zaslon 8", navigacija, grijana sjedala...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.