Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid La Prima donosi retro šarm, prostranu unutrašnjost i bogatu opremu, uz povoljnu cijenu i štedljiv hibridni pogon
Fiat se nikada nije bojao riskirati s malim automobilima. Od 80-ih i legendarnog originalnog Pandinog kockastog oblika do današnjeg retro dizajna modela 500 i 600, ova marka uvijek je nudila modele s osobnošću. Najnovija, Grande Panda želi spojiti dvije suprotne ideje, duh urbanog minija i praktičnost obiteljskog malog SUV-a. Na test smo dobili najbogatiju izvedbu La Prima s blagim hibridom, automatskim mjenjačem i cijenom od 21.690 eura, odnosno 21.990 eura s doplatama. Pitanje je li ovo dovoljno da Panda vrati nekadašnji kultni status?
Vanjski dizajn: retro kocka u modernom ruhu
Grande Panda osvaja na prvi pogled. Četvrtaste linije vraćaju nostalgiju na osamdesete, dok suvremeni detalji poput vrlo privlačnih i upečatljivih pixel-LED svjetala i robusnih odbojnika stvaraju svjež dojam.
Prednji kraj je jednostavan i simpatičan, bez agresivnih linija koje često viđamo u B-SUV segmentu. Stražnja svjetla naglašavaju širinu, a krovni nosači u La Prima paketu podižu dojam funkcionalnosti.
Posebno nam se sviđaju zgodni karoserijski detalji koji su tipično talijanski maštoviti i lijepi, poput utisnutog natpisa "Fiat" u vratima straga ili natpisa "Panda" na bokovima koji je također utisnut u karoseriju.
Talijani su definitivno (opet) uspjeli napraviti nešto što neće proći nezapaženo, pogotovo s upečatljivom žutom bojom na testnom primjerku koja je, usput rečeno, besplatna. Dizajn odiše karakterom, što je danas rijetkost.
Dimenzije od 400 cm dužine, 176 cm širine i 163 cm visine pozicioniraju Pandu više među gradske aute nego tipične SUV-ove B-segmenta. Male dimenzije, kratki prevjesi i povišeni položaj omogućuju lakše manevriranje u gradu, ali i bolji osjećaj sigurnosti na cesti.
Unutrašnjost: jednostavna, ali s zanimljivim detaljima
Kabina je pravi hommage Fiatu i njegovoj povijesti. Ovalne prednje armature inspirirane su slavnom Lingotto testnom stazom na krovu tvornice u Torinu, a da bi bilo jasnije o čemu se radi, tu je čak i mala plastična Panda koja se vozi po toj "stazi" (desno pored središnjeg zaslona).
.
U najbogatijoj La Prima opremi sve je naglašeno recikliranim i bambusovim materijalima, pa je tu i praktičan dodatni pretinac ispred suvozača koji novi naziv Bambox, što jasno asocira od čega je napravljen. U usporedbi s konkurencijom, kvaliteta plastike nije izvanredna, ali osjećaj razigranosti i promišljenih detalja nadoknađuje to uvelike.
Prednja sjedala nude solidnu udobnost, a doplatni paket grijanja (sjedala, volan i vjetrobran) činit će zimske jutarnje vožnje mnogo ugodnijima. Straga mjesta ima iznenađujuće mnogo. Odrasli do 185 cm nemaju problema s prostorom za noge ni glavu. Prtljažnik nudi 412 litara, što je među najboljima u segmentu, a s preklopljenim sjedalima raste na 1366 litara.
Digitalizacija je prisutna, ali ne pretjerana. Dva ekrana od 10,25 inča i head-up zaslon od 10 inča nude preglednost i jednostavno rukovanje. Upravo ta kombinacija retro šarma, originalnih ideja i suvremene tehnologije čini unutrašnjost dodatno privlačnom.
Pogon i vožnja: Predvidljivo i lako
Ukupni dojam je da Panda Hybrid vožnju čini lakom i predvidljivom, što je u ovoj klasi važnije od sirove snage. Snaga se razvija linearno, a zahvaljujući dodatku elektromotora automobil je agilan u startu i u gradskoj dinamici djeluje življe nego što brojke sugeriraju.
Na otvorenim cestama uspješno održava tempo prometa, dok na autocesti mirno plovi do svojih 130 km/h, a tek iznad toga osjeti se limitiranost od 160 km/h. Upravo ta neočekivano niska gornja granica, premda dovoljno sigurna, jasno pokazuje da Grande Panda nije automobil za brze dionice nego prvenstveno gradski i prigradski suputnik.
Potrošnja: Štedljiv gradski auto
Fiat službeno navodi prosječnu potrošnju od 5,1 litre na 100 kilometara prema WLTP-u, a to je vrijednost koja se u praksi pokazuje dostižnom, iako ne uvijek. Tijekom testa, koji je uključivao kombinaciju gradske, prigradske i vožnje po autocesti, prosjek nam se ustalio na 5,4 litara na 100 kilometara. Grad mu, zahvaljujući blagom hibridnom sustavu, najviše odgovara: često kreće i četrdesetak kilometara na sat vozi isključivo na struju, a to omogućuje potrošnju od oko 4,5 do 5 litara u gradskim uvjetima.
Na otvorenoj cesti, pri umjerenom tempu, Panda Hybrid zna biti i štedljivija pa 4 do 4,5 litara nije nedostižno. Autocesta, kao i kod većine malih trocilindraša, diže prosjek: vožnja brzinama od 130 km/h dovodi potrošnju do 6,5 litara. Sveukupno gledano, automobil je ekonomičan, ali ne i rekordno štedljiv, što je i očekivano s obzirom na masu od 1355 kilograma, popriličnu za ovako mali auto.
Cijena i zaključak: Simpatično i sa stavom
Grande Panda Hybrid kreće od 18.990 eura u izvedbi Base, no ozbiljniji paket opreme s automatskim klima-uređajem i većim zaslonima već podiže cijenu iznad 20 tisuća eura. Testirani model 1.2 110 e-Hybrid AT u razini La Prima stoji 21.690 eura, a s doplatama poput grijanja sjedala, upravljača i vjetrobrana - 21.990 eura
Fiat Grande Panda Hybrid 1.2 e-Hybrid AT u izvedbi La Prima pokazuje kako retro šarm i moderna tehnologija mogu funkcionirati zajedno. Njegova najveća vrijednost su prostranost i praktičnost upakirane u karoseriju od samo četiri metra, uz niz duhovitih i nostalgičnih detalja koji vraćaju karakter u segment u kojem je uniformiranost postala pravilo. Pogon od 110 KS nije sportski, ali za gradske i prigradske relacije pruža sve što je potrebno. Uz malu potrošnju od 5,4 l/100 km, Panda ostaje ekonomičan izbor. Nedostatci poput maksimalne brzine od samo 160 km/h, ponešto tromog mjenjača i tvrde plastike u kabini teško mogu zasjeniti činjenicu da Fiat nudi proizvod koji ponovno nosi onaj prepoznatljivi „talijanski duh“.
Grande Panda tako ne pokušava biti univerzalni automobil za sve, to je mali, nadasve simpatični crossover sa stavom, napravljen da osvoji kupce kojima su važni stil, prostranost i razumna cijena. U tom kontekstu, ovaj nesvakidašnji novi Fiat itekako uspijeva.
Plus:
+ prostran i praktičan interijer za dimenzije vozila
+ vrlo zanimljiv dizajn izvana i unutra
+ konkurentna cijena i relativno bogata serijska oprema
Minus:
- Maksimalna brzina ograničena na 160 km/h
- Tvrđa plastika i povremeno grublja obrada
- Automatski mjenjač ponekad reagira tromo
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 1355 kg
Dimenzije: 400 x 176 x 163 cm
Motor: 3-cilindrični benzinski turbo 1199 cm3 + elektromotor
Snaga sustava: 81 kW/110 KS
Okretni moment: 205 Nm
0–100 km/h: 11,2 s
Najveća brzina: 160 km/h
Mjenjač: automatski s dvostrukom spojkom, 6 brzina
Potrošnja: 5,1 l/100 km (WLTP)
Cijena: 21.990 € (testirani model), 21.690 € (bez dodatne opreme), 18.990 € (osnovna Grande Panda)
Važnija oprema testirana Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT La Prima
Aluminijski naplatci 17", LED prednja i stražnja svjetla, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 10,25", navigacija, bežični Apple Car Play/Android Auto, bežično punjenje telefona, automatska klima, kamwra za vožnju unatrag, ambijentalna rasvjeta, grijani upravljač, grijani vjetrobran, grijana prednja sjedala...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.