Početna Auto 67 pregleda

Test Fiat Grande Panda: Novi kultni model na pomolu?

FOTO: Dubravko Kolarić

Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid La Prima donosi retro šarm, prostranu unutrašnjost i bogatu opremu, uz povoljnu cijenu i štedljiv hibridni pogon

Fiat se nikada nije bojao riskirati s malim automobilima. Od 80-ih i legendarnog originalnog Pandinog kockastog oblika do današnjeg retro dizajna modela 500 i 600, ova marka uvijek je nudila modele s osobnošću. Najnovija, Grande Panda želi spojiti dvije suprotne ideje, duh urbanog minija i praktičnost obiteljskog malog SUV-a. Na test smo dobili najbogatiju izvedbu La Prima s blagim hibridom, automatskim mjenjačem i cijenom od 21.690 eura, odnosno 21.990 eura s doplatama. Pitanje je li ovo dovoljno da Panda vrati nekadašnji kultni status?

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vanjski dizajn: retro kocka u modernom ruhu

Grande Panda osvaja na prvi pogled. Četvrtaste linije vraćaju nostalgiju na osamdesete, dok suvremeni detalji poput vrlo privlačnih i upečatljivih pixel-LED svjetala i robusnih odbojnika stvaraju svjež dojam.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Prednji kraj je jednostavan i simpatičan, bez agresivnih linija koje često viđamo u B-SUV segmentu. Stražnja svjetla naglašavaju širinu, a krovni nosači u La Prima paketu podižu dojam funkcionalnosti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Posebno nam se sviđaju zgodni karoserijski detalji koji su tipično talijanski maštoviti i lijepi, poput utisnutog natpisa "Fiat" u vratima straga ili natpisa "Panda" na bokovima koji je također utisnut u karoseriju. Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Talijani su definitivno (opet) uspjeli napraviti nešto što neće proći nezapaženo, pogotovo s upečatljivom žutom bojom na testnom primjerku koja je, usput rečeno, besplatna. Dizajn odiše karakterom, što je danas rijetkost.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dimenzije od 400 cm dužine, 176 cm širine i 163 cm visine pozicioniraju Pandu više među gradske aute nego tipične SUV-ove B-segmenta. Male dimenzije, kratki prevjesi i povišeni položaj omogućuju lakše manevriranje u gradu, ali i bolji osjećaj sigurnosti na cesti.

Unutrašnjost: jednostavna, ali s zanimljivim detaljima

Kabina je pravi hommage Fiatu i njegovoj povijesti. Ovalne prednje armature inspirirane su slavnom Lingotto testnom stazom na krovu tvornice u Torinu, a da bi bilo jasnije o čemu se radi, tu je čak i mala plastična Panda koja se vozi po toj "stazi" (desno pored središnjeg zaslona).

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić .

U najbogatijoj La Prima opremi sve je naglašeno recikliranim i bambusovim materijalima, pa je tu i praktičan dodatni pretinac ispred suvozača koji novi naziv Bambox, što jasno asocira od čega je napravljen. U usporedbi s konkurencijom, kvaliteta plastike nije izvanredna, ali osjećaj razigranosti i promišljenih detalja nadoknađuje to uvelike.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prednja sjedala nude solidnu udobnost, a doplatni paket grijanja (sjedala, volan i vjetrobran) činit će zimske jutarnje vožnje mnogo ugodnijima. Straga mjesta ima iznenađujuće mnogo. Odrasli do 185 cm nemaju problema s prostorom za noge ni glavu. Prtljažnik nudi 412 litara, što je među najboljima u segmentu, a s preklopljenim sjedalima raste na 1366 litara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Digitalizacija je prisutna, ali ne pretjerana. Dva ekrana od 10,25 inča i head-up zaslon od 10 inča nude preglednost i jednostavno rukovanje. Upravo ta kombinacija retro šarma, originalnih ideja i suvremene tehnologije čini unutrašnjost dodatno privlačnom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon i vožnja: Predvidljivo i lako

Ukupni dojam je da Panda Hybrid vožnju čini lakom i predvidljivom, što je u ovoj klasi važnije od sirove snage. Snaga se razvija linearno, a zahvaljujući dodatku elektromotora automobil je agilan u startu i u gradskoj dinamici djeluje življe nego što brojke sugeriraju.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na otvorenim cestama uspješno održava tempo prometa, dok na autocesti mirno plovi do svojih 130 km/h, a tek iznad toga osjeti se limitiranost od 160 km/h. Upravo ta neočekivano niska gornja granica, premda dovoljno sigurna, jasno pokazuje da Grande Panda nije automobil za brze dionice nego prvenstveno gradski i prigradski suputnik.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja: Štedljiv gradski auto

Fiat službeno navodi prosječnu potrošnju od 5,1 litre na 100 kilometara prema WLTP-u, a to je vrijednost koja se u praksi pokazuje dostižnom, iako ne uvijek. Tijekom testa, koji je uključivao kombinaciju gradske, prigradske i vožnje po autocesti, prosjek nam se ustalio na 5,4 litara na 100 kilometara. Grad mu, zahvaljujući blagom hibridnom sustavu, najviše odgovara: često kreće i četrdesetak kilometara na sat vozi isključivo na struju, a to omogućuje potrošnju od oko 4,5 do 5 litara u gradskim uvjetima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na otvorenoj cesti, pri umjerenom tempu, Panda Hybrid zna biti i štedljivija pa 4 do 4,5 litara nije nedostižno. Autocesta, kao i kod većine malih trocilindraša, diže prosjek: vožnja brzinama od 130 km/h dovodi potrošnju do 6,5 litara. Sveukupno gledano, automobil je ekonomičan, ali ne i rekordno štedljiv, što je i očekivano s obzirom na masu od 1355 kilograma, popriličnu za ovako mali auto.

Cijena i zaključak: Simpatično i sa stavom

Grande Panda Hybrid kreće od 18.990 eura u izvedbi Base, no ozbiljniji paket opreme s automatskim klima-uređajem i većim zaslonima već podiže cijenu iznad 20 tisuća eura. Testirani model 1.2 110 e-Hybrid AT u razini La Prima stoji 21.690 eura, a s doplatama poput grijanja sjedala, upravljača i vjetrobrana - 21.990 eura

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Fiat Grande Panda Hybrid 1.2 e-Hybrid AT u izvedbi La Prima pokazuje kako retro šarm i moderna tehnologija mogu funkcionirati zajedno. Njegova najveća vrijednost su prostranost i praktičnost upakirane u karoseriju od samo četiri metra, uz niz duhovitih i nostalgičnih detalja koji vraćaju karakter u segment u kojem je uniformiranost postala pravilo. Pogon od 110 KS nije sportski, ali za gradske i prigradske relacije pruža sve što je potrebno. Uz malu potrošnju od 5,4 l/100 km, Panda ostaje ekonomičan izbor. Nedostatci poput maksimalne brzine od samo 160 km/h, ponešto tromog mjenjača i tvrde plastike u kabini teško mogu zasjeniti činjenicu da Fiat nudi proizvod koji ponovno nosi onaj prepoznatljivi „talijanski duh“.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Grande Panda tako ne pokušava biti univerzalni automobil za sve, to je mali, nadasve simpatični crossover sa stavom, napravljen da osvoji kupce kojima su važni stil, prostranost i razumna cijena. U tom kontekstu, ovaj nesvakidašnji novi Fiat itekako uspijeva.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ prostran i praktičan interijer za dimenzije vozila

+ vrlo zanimljiv dizajn izvana i unutra 

+ konkurentna cijena i relativno bogata serijska oprema

Minus:

- Maksimalna brzina ograničena na 160 km/h

- Tvrđa plastika i povremeno grublja obrada

- Automatski mjenjač ponekad reagira tromo

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1355 kg

Dimenzije: 400 x 176 x 163 cm

Motor: 3-cilindrični benzinski turbo 1199 cm3 + elektromotor

Snaga sustava: 81 kW/110 KS 

Okretni moment: 205 Nm

0–100 km/h: 11,2 s

Najveća brzina: 160 km/h

Mjenjač: automatski s dvostrukom spojkom, 6 brzina

Potrošnja: 5,1 l/100 km (WLTP)

Cijena: 21.990 € (testirani model), 21.690 € (bez dodatne opreme), 18.990 € (osnovna Grande Panda)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirana Fiat Grande Panda 1.2 110 e-Hybrid AT  La Prima

Aluminijski naplatci 17", LED prednja i stražnja svjetla, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 10,25", navigacija, bežični Apple Car Play/Android Auto, bežično punjenje telefona, automatska klima, kamwra za vožnju unatrag, ambijentalna rasvjeta, grijani upravljač, grijani vjetrobran, grijana prednja sjedala...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.