Početna Auto 6230 pregleda

Test Geely Starray 1.5T GK: Kineski SUV koji cilja na vrh klase

FOTO: Dubravko Kolarić

Geely Starray stiže kao ambiciozni kineski SUV koji želi uzdrmati C-SUV segment. Nudi prostranu kabinu, moderan dizajn, bogatu opremu i konkurentnu cijenu, ali i pokoji kompromis...

Geely se posljednjih godina iz pozicije "novog imena s Dalekog istoka" transformirao u globalnog proizvođača koji ozbiljno konkurira europskim i japanskim markama, posvuda pa tako i u Hrvatskoj gdje se već popeo vrlo visoko na ljestvicama najprodavanijih. Vlasništvo nad Volvom, Polestarom, Lotusom i Smartom omogućilo je Kinezima ulazak u višu ligu automobilskog dizajna i tehnologije. Dobar primjer toga je Geely Starray, kompaktni SUV predstavljen kao svojevrsna alternativa etabliranim igračima poput Toyote RAV4, VW Tiguana, Nissana Qashqaija ili Renault Australa, koji zasad, na hrvatskom tržištu živi u sjeni manjeg Coolraya. Na hrvatskom tržištu dostupan je u izvedbi s benzinskim motorom 1.5 i sedamstupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, i u snažnijoj verziji s 2.0 motorom i pogonom na sve kotače. Testirali smo oba modela, a prvi je na red došao skromniji 1.5T s prednjim pogonom i GK paketom opreme, jedinim u ponudi uz ovaj motor, ali zato izuzetno bogatim.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: Odvažan, ali i pomalo generički

Vanjski izgled Starraya jasno pokazuje koliko je Geely ozbiljno shvatio dizajn. Auto donosi oštre linije, karakterističnu masku i upečatljivi LED svjetlosni potpis. Na cesti automobil djeluje moderno i atraktivno, bez znakova "jeftinije produkcije" koja se nekad znala vezati uz kineske marke. Atraktivni serijski aluminijski naplatci od 19 inča dodatno naglašavaju proporcije.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ukupno gledano, Starray se bez problema može parkirati uz europske konkurente i izgledati jednako uvjerljivo, iako pomalo generički. No ta se primjedba može uputiti većini SUV-ova u klasi, mnogo originalnosti u dizajnu u segmentu kompaktnih SUV-ova već dugo nema na vidiku, kako u Europi, tako i u Kini.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost i ergonomija: Odlični materijali i neki nedostaci

Kabina Starraya dočekuje vozača i putnike kombinacijom prostranosti, tehnologije i detalja koji odaju blagi skandinavski utjecaj, po uzoru na sestrinski Volvo. Plavo-siva kombinacija interijera djeluje moderno, dok okomiti 13,2-inčni središnji zaslon i 10,2-inčni digitalni instrumenti jasno odražavaju duh vremena. Na žalost, tipke su, osim na volanu, prisutne samo u tragovima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kvaliteta materijala je iznenađujuće dobra za ovu klasu, sjedala su obložena umjetnom kožom i nude električno podešavanje, a grijanje sjedala je instalirano i sprijeda i straga. Panoramski krov unosi dodatni dojam luksuza, kojeg dodatno podiže i ambijentalna rasvjeta. Izolacija buke je dobra, osobito pri višim brzinama.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sam infotainment ima nekoliko minusa. Nedostatak Android Auta i Apple CarPlaya ograničava mogućnosti povezivosti, dok je upravljanje gotovo svim funkcijama, uključujući klimatizaciju, prebačeno na dodirni zaslon. U praksi to znači da vozač mora previše skretati pogled s ceste. Audio sustav s šest zvučnika također ne impresionira kvalitetom zvuka.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostor i praktičnost: Među najboljima u klasi

Geely Starray mjeri 467 sm u duljinu i 190 cm u širinu, što ga stavlja među veće automobile u segmentu. Međuosovinski razmak od 278 cm donosi vrlo izdašan prostor u kabini. Putnici straga imaju odličnu količinu prostora za noge i glavu, a širina omogućava ugodno sjedenje i u troje. Modularnost je korektna, klupa se preklapa u omjeru 60:40, iako nije klizna. Prtljažnik s vratima koja se električno otvaraju i zatvaraju nudi od 650 do 1610 litara, što je rezultat usporediv s najboljima u klasi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Motor i vožnja: Dobro ponašanje u vožnji i nesavršen mjenjač

Pod poklopcem testnog modela nalazi se 1.5-litreni četverocilindrični turbo benzinski motor snage 174 KS s 290 Nm okretnog momenta. Uparen je sa 7-stupanjskim DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom i prednjim pogonom. Na papiru to znači ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi i najveću brzinu od 190 km/h. Sasvim korektno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U praksi motor pokazuje solidnu elastičnost zahvaljujući dostupnosti okretnog momenta već od 1800 o/min, no mjenjač ponekad djeluje neodlučno pri kretanju. Kod laganog gasa zna potražiti brzinu previše, a kod naglijeg ubrzavanja reagira s malim kašnjenjem. Na otvorenoj cesti vožnja je ugodna, a stabilnost i upravljivost na visini zadatka. Ovjes je kompromisno podešen između udobnosti i čvrstoće pa Starray bez problema upija neravnine, dok u zavojima nudi dovoljno stabilnosti. Nije sportski orijentiran, ali u svojoj klasi pogledu voznih sposobnosti stoji vrlo dobro.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja: Najveća mana

Službeni WLTP prosjek iznosi 6,8 l/100 km, no na našem testu realna kombinirana potrošnja je uz prosječni stil vožnje bila 8,2 l/100 km. U gradskoj vožnji potrošnja se penje na oko 9 do 9,5 litara, dok se na otvorenoj cesti može spustiti između 6 i 7 l/100 km. Sve ovo je dosta visoko za današnje standarde, a bolje nije bilo ni na našem, eko krugu od 20 km. Podsjećamo to je blago brdovita dionica lokalnih i prigradskih cesta, bez većih gužvi, semafora i čestih zaustavljanja, idealna za vožnju laganim tempom, uz minimalna opterećenja. Sve ovo bi trebalo simulirati najnižu potrošnju u realnim uvjetima, a Starray je ovdje trošio 5,6 l/100 km, što je dosta iznad prosjeka mnogih testiranih konkurenata. Benzinski motor bez ikakve hibridizacije ovdje uzima svoj danak.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Cijena i konkurencija

Testirani model Geely Starray 1.5T GK s DCT mjenjačem stoji 34.990 eura. Iako to nije malo, cijena ga realno smješta nekoliko tisuća eura ispod glavnih konkurenata slične snage i opreme. Kada se u obzir uzmu bogata serijska oprema, izdašan prostor i moderan dizajn, Starray se nameće kao ozbiljna prijetnja etabliranim markama.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Geely Starray pokazuje koliko su kineski proizvođači napredovali u posljednjem desetljeću. Dizajnom, prostorom, opremom i sigurnosnim paketom ovaj SUV bez problema parira europskim i japanskim konkurentima. Motor (potrošnja) i mjenjač nisu savršeni, a infotainment sustav zaostaje zbog nedostatka potpore Apple CarPlayu i Android Autu, no ukupna vrijednost za uloženi novac teško se može osporiti. Ako je cilj kupiti moderan, vrhunski opremljen i prostran SUV s povoljnom cijenom, Starray je jedna od najzanimljivijih novih opcija na hrvatskom tržištu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus

+ Prostranost i udobnost

+ Bogata serijska oprema i sigurnosni sustavi

+ Konkurentna cijena

Minus

- Ponašanje DCT mjenjača u gradskoj vožnji

- Nedostatak Android Auta i Apple CarPlaya

- Visoka potrošnja goriva

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1571 kg

Dimenzije: 467 x 190 x 171 cm

Međuosovinski razmak: 277 cm

Motor: 4-cilindrični benzinski turbo, 1499 cm3

Snaga: 128 kW / 174 KS

Okretni moment: 290 Nm

0–100 km/h: 9,7 s

Najveća brzina: 190 km/h

Mjenjač: automatski, 7-stupanjski DCT

Potrošnja: 6,8 l/100 km (WLTP)

Prtljažnik: 650–1610 l

Cijena: 34.990 € (testirani mode), 34.990 € (bez dodatne opreme), 34.990 € (osnovni Geely Starray)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirani Geely Starray 1.5T GK

Aluminijski naplatci 19", LED svjetla, dvozonska automatska klima, sjedala presvučena umjetnom kožom, grijana sjedala sprijeda i straga, električno podesiva prednja sjedala, digitalni instrumenti 10,2", središnji zaslon 13,2", bežični punjač, adaptivni tempomat, sustav kamera s pregledom od 360°, panoramski krovni otvor, ambijentalna rasvjeta, električno pokretana vrata prtljažnika....

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.