Geely Starray stiže kao ambiciozni kineski SUV koji želi uzdrmati C-SUV segment. Nudi prostranu kabinu, moderan dizajn, bogatu opremu i konkurentnu cijenu, ali i pokoji kompromis...
Geely se posljednjih godina iz pozicije "novog imena s Dalekog istoka" transformirao u globalnog proizvođača koji ozbiljno konkurira europskim i japanskim markama, posvuda pa tako i u Hrvatskoj gdje se već popeo vrlo visoko na ljestvicama najprodavanijih. Vlasništvo nad Volvom, Polestarom, Lotusom i Smartom omogućilo je Kinezima ulazak u višu ligu automobilskog dizajna i tehnologije. Dobar primjer toga je Geely Starray, kompaktni SUV predstavljen kao svojevrsna alternativa etabliranim igračima poput Toyote RAV4, VW Tiguana, Nissana Qashqaija ili Renault Australa, koji zasad, na hrvatskom tržištu živi u sjeni manjeg Coolraya. Na hrvatskom tržištu dostupan je u izvedbi s benzinskim motorom 1.5 i sedamstupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, i u snažnijoj verziji s 2.0 motorom i pogonom na sve kotače. Testirali smo oba modela, a prvi je na red došao skromniji 1.5T s prednjim pogonom i GK paketom opreme, jedinim u ponudi uz ovaj motor, ali zato izuzetno bogatim.
Dizajn: Odvažan, ali i pomalo generički
Vanjski izgled Starraya jasno pokazuje koliko je Geely ozbiljno shvatio dizajn. Auto donosi oštre linije, karakterističnu masku i upečatljivi LED svjetlosni potpis. Na cesti automobil djeluje moderno i atraktivno, bez znakova "jeftinije produkcije" koja se nekad znala vezati uz kineske marke. Atraktivni serijski aluminijski naplatci od 19 inča dodatno naglašavaju proporcije.
Ukupno gledano, Starray se bez problema može parkirati uz europske konkurente i izgledati jednako uvjerljivo, iako pomalo generički. No ta se primjedba može uputiti većini SUV-ova u klasi, mnogo originalnosti u dizajnu u segmentu kompaktnih SUV-ova već dugo nema na vidiku, kako u Europi, tako i u Kini.
Unutrašnjost i ergonomija: Odlični materijali i neki nedostaci
Kabina Starraya dočekuje vozača i putnike kombinacijom prostranosti, tehnologije i detalja koji odaju blagi skandinavski utjecaj, po uzoru na sestrinski Volvo. Plavo-siva kombinacija interijera djeluje moderno, dok okomiti 13,2-inčni središnji zaslon i 10,2-inčni digitalni instrumenti jasno odražavaju duh vremena. Na žalost, tipke su, osim na volanu, prisutne samo u tragovima.
Kvaliteta materijala je iznenađujuće dobra za ovu klasu, sjedala su obložena umjetnom kožom i nude električno podešavanje, a grijanje sjedala je instalirano i sprijeda i straga. Panoramski krov unosi dodatni dojam luksuza, kojeg dodatno podiže i ambijentalna rasvjeta. Izolacija buke je dobra, osobito pri višim brzinama.
Sam infotainment ima nekoliko minusa. Nedostatak Android Auta i Apple CarPlaya ograničava mogućnosti povezivosti, dok je upravljanje gotovo svim funkcijama, uključujući klimatizaciju, prebačeno na dodirni zaslon. U praksi to znači da vozač mora previše skretati pogled s ceste. Audio sustav s šest zvučnika također ne impresionira kvalitetom zvuka.
Prostor i praktičnost: Među najboljima u klasi
Geely Starray mjeri 467 sm u duljinu i 190 cm u širinu, što ga stavlja među veće automobile u segmentu. Međuosovinski razmak od 278 cm donosi vrlo izdašan prostor u kabini. Putnici straga imaju odličnu količinu prostora za noge i glavu, a širina omogućava ugodno sjedenje i u troje. Modularnost je korektna, klupa se preklapa u omjeru 60:40, iako nije klizna. Prtljažnik s vratima koja se električno otvaraju i zatvaraju nudi od 650 do 1610 litara, što je rezultat usporediv s najboljima u klasi.
Motor i vožnja: Dobro ponašanje u vožnji i nesavršen mjenjač
Pod poklopcem testnog modela nalazi se 1.5-litreni četverocilindrični turbo benzinski motor snage 174 KS s 290 Nm okretnog momenta. Uparen je sa 7-stupanjskim DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom i prednjim pogonom. Na papiru to znači ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi i najveću brzinu od 190 km/h. Sasvim korektno.
U praksi motor pokazuje solidnu elastičnost zahvaljujući dostupnosti okretnog momenta već od 1800 o/min, no mjenjač ponekad djeluje neodlučno pri kretanju. Kod laganog gasa zna potražiti brzinu previše, a kod naglijeg ubrzavanja reagira s malim kašnjenjem. Na otvorenoj cesti vožnja je ugodna, a stabilnost i upravljivost na visini zadatka. Ovjes je kompromisno podešen između udobnosti i čvrstoće pa Starray bez problema upija neravnine, dok u zavojima nudi dovoljno stabilnosti. Nije sportski orijentiran, ali u svojoj klasi pogledu voznih sposobnosti stoji vrlo dobro.
Potrošnja: Najveća mana
Službeni WLTP prosjek iznosi 6,8 l/100 km, no na našem testu realna kombinirana potrošnja je uz prosječni stil vožnje bila 8,2 l/100 km. U gradskoj vožnji potrošnja se penje na oko 9 do 9,5 litara, dok se na otvorenoj cesti može spustiti između 6 i 7 l/100 km. Sve ovo je dosta visoko za današnje standarde, a bolje nije bilo ni na našem, eko krugu od 20 km. Podsjećamo to je blago brdovita dionica lokalnih i prigradskih cesta, bez većih gužvi, semafora i čestih zaustavljanja, idealna za vožnju laganim tempom, uz minimalna opterećenja. Sve ovo bi trebalo simulirati najnižu potrošnju u realnim uvjetima, a Starray je ovdje trošio 5,6 l/100 km, što je dosta iznad prosjeka mnogih testiranih konkurenata. Benzinski motor bez ikakve hibridizacije ovdje uzima svoj danak.
Cijena i konkurencija
Testirani model Geely Starray 1.5T GK s DCT mjenjačem stoji 34.990 eura. Iako to nije malo, cijena ga realno smješta nekoliko tisuća eura ispod glavnih konkurenata slične snage i opreme. Kada se u obzir uzmu bogata serijska oprema, izdašan prostor i moderan dizajn, Starray se nameće kao ozbiljna prijetnja etabliranim markama.
Geely Starray pokazuje koliko su kineski proizvođači napredovali u posljednjem desetljeću. Dizajnom, prostorom, opremom i sigurnosnim paketom ovaj SUV bez problema parira europskim i japanskim konkurentima. Motor (potrošnja) i mjenjač nisu savršeni, a infotainment sustav zaostaje zbog nedostatka potpore Apple CarPlayu i Android Autu, no ukupna vrijednost za uloženi novac teško se može osporiti. Ako je cilj kupiti moderan, vrhunski opremljen i prostran SUV s povoljnom cijenom, Starray je jedna od najzanimljivijih novih opcija na hrvatskom tržištu.
Plus
+ Prostranost i udobnost
+ Bogata serijska oprema i sigurnosni sustavi
+ Konkurentna cijena
Minus
- Ponašanje DCT mjenjača u gradskoj vožnji
- Nedostatak Android Auta i Apple CarPlaya
- Visoka potrošnja goriva
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 1571 kg
Dimenzije: 467 x 190 x 171 cm
Međuosovinski razmak: 277 cm
Motor: 4-cilindrični benzinski turbo, 1499 cm3
Snaga: 128 kW / 174 KS
Okretni moment: 290 Nm
0–100 km/h: 9,7 s
Najveća brzina: 190 km/h
Mjenjač: automatski, 7-stupanjski DCT
Potrošnja: 6,8 l/100 km (WLTP)
Prtljažnik: 650–1610 l
Cijena: 34.990 € (testirani mode), 34.990 € (bez dodatne opreme), 34.990 € (osnovni Geely Starray)
Važnija oprema testirani Geely Starray 1.5T GK
Aluminijski naplatci 19", LED svjetla, dvozonska automatska klima, sjedala presvučena umjetnom kožom, grijana sjedala sprijeda i straga, električno podesiva prednja sjedala, digitalni instrumenti 10,2", središnji zaslon 13,2", bežični punjač, adaptivni tempomat, sustav kamera s pregledom od 360°, panoramski krovni otvor, ambijentalna rasvjeta, električno pokretana vrata prtljažnika....
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.