Mazda3 s novim 2,5-litrenim motorom nudi zanimljivu alternativu sveprisutnim turbo benzincima .Uglađen, tih i linearan, ovaj atmosferski četverocilindraš vraća osjećaj vožnje iz nekih boljih vremena
U vremenu kada skoro svaki novi motor mora imati turbopunjač, Mazda i dalje pleše u vlastitom ritmu. Njihova nova Mazda 3 s oznakom e-Skyactiv G140 možda nije najbrža, najštedljivija ni najprostranija u klasi, ali ima nešto što sve rjeđe viđamo - karakter. I vrlo velik, za današnje pojmove, zapravo ogroman, motor s 2,5 litara Bez turbine. I s automatskim mjenjačem koji nije DSG, CVT ni robotizirana inačica. Bez sumnje - takvu kombinaciju ne nudi ni jedan drugi proizvođač u ovoj klasi.
Dizajn: 'Stara duša' s modernim oblinama
Već godinama Mazda 3 u limuzinskoj izvedbi plijeni pažnju svojim proporcijama. Nije lako dizajnirati trovolumensku karoseriju koja ne izgleda kao kompromis, ali ovdje je sve sjelo na svoje mjesto i izgleda skladno, atraktivno, prestižno... Prednji kraj je klasično Mazdin sa širokom maskom, prepoznatljivim LED svjetlima i agresivnim, ali profinjenim stavom. Bočna linija elegantno se spušta prema stražnjem dijelu, dok završetak nije nimalo nezgrapan kao što ej to tipično kad na kompaktni hatchbak "priljepite prtljažnik". Zapravo, dvostruke ispušne cijevi i decentna svjetla stvaraju gotovo kupeovski dojam.
Ekskluzivna oprema iz paketa koji s pravom nosi naziv Exclusive Line podrazumijeva i 18-inčne aluminijske naplatke, zatamnjena stražnja stakla i karakterisšično LED osvjetljenje sprijeda i straga, između ostalog. Sve ovo i danju i noću potvrđuje da se ne radi o baznom modelu. Lijepa i diskrentna platinum quartz boja posebno dobro naglašava linije karoserije i čini da Mazda 3 izgleda skuplje nego što zapravo jest.
Unutrašnjost: analogni luksuz
Kabina Mazde 3 prava je oaza za sve kojima je dosta dodirnih zaslona u modernim autima. Da, centralni zaslon od 10 inča postoji, ali se njime upravlja preko rotacijskog kotačića na središnjoj konzoli, što je i dalje jedno od najboljih, najpraktičnijih (i najsigurnijih) rješenja u industriji. Komande klime su fizičke, prekidači su mehanički, a čitav raspored kontrola intuitivan. Svaka čast Mazdi što nije podlegla (lošim) trendovima (barem do nedavno jer novi CX-5, koji stiže krajem godinem je druga priča, gotovo bez fizičkih tipki).
Materijali su mekani i vizualno privlačni, a kvaliteta izrade je na vrlo visokoj razini. U ovoj opremi dolazi i izvrsni Bose audio sustav s 12 zvučnika, bežični punjač, head-up zaslon, sustav kamera od 360 stupnjeva i još puno toga što je donedavno bilo rezervirano za klasu iznad.
Jedina zamjerka odnosi se na prostor straga. Iako je automobil dug 466 cm, stražnja klupa nudi ograničen prostor za glavu i koljena, pogotovo za putnike više od 185 cm. Prtljažnik od 450 litara je solidan, no daleko od toga da je raskošan, a oblik otvora i šarke poklopca pomalo ograničavaju funkcionalnost, tako da ovdje Mazda 3 Sedan ne briljira.
Motor: Pogon za puriste koji vole vožnju
Glavna zvijezda priče je, naravno, motor. Ovo je prava poslastica za sve ljubitelje klasičnih atmosferskih motora, jer Mazda je odlučila ovaj pogon temeljiti na 2,5-litrenom benzincu. Ova odluka ne samo da je raritet, već i svojevrsni manifest u vremenu kad proizvođači u ovakve aute slične snage stavljaju trocilindraše s obujmom oko jedne litre.
Snaga od 140 KS i 238 Nm okretnog momenta ne djeluje impresivno na papiru, pogotovo ako uzmemo u obzir da je sve izvedeno iz 2,5 litre. Za usporedbu, iz istog obujma Volkswagen izvlači 400 KS (doduše pet cilidara s turbom), pa se 140 KS doima kao izuzetno malo za toliki motor. Ali Mazdi nije bio cilj izvući što više konja iz motora, već ga učiniti što boljim i ugodnijim za vožnju, tako da u praksi ovaj motor pruža iznimno linearan i kultiviran osjećaj. Bez trzaja, bez zakašnjenja, bez iznenađenja. Pri nižim okretajima je tih i miran, a kako oretaji rastu, tako se budi i njegov reski ton koji priziva neka davna, jednostavnija vremena.
Automatski šesterostupanjski mjenjač nije sportski DSG, ali je uglađen i logično "programiran". Povremeno djeluje lijeno u standardnom načinu rada, no prebacivanjem u Sport ili korištenjem ručnog moda putem polugica iza upravljača, vožnja dobiva dodatnu dozu angažiranosti. Sve su svemu, auto vas neće zalijepiti za sjedala, ali će vas podsjetiti kako je vožnja nekada bila prirodnija.
U vožnji: Vrhunski komfor, upravljivost i zvučna izolacija
Mazda 3 uvijek je bila auto koji vozača stavlja u prvi plan. Položaj za volanom je savršen, sjedala su udobna i ergonomski pogođena, a volan fino sjeda u ruke. Ovjes je kompromis između udobnosti i dinamike, dovoljno mekan za svakodnevnu vožnju, ali i dovoljno tvrd da izdrži bržu izmjenu smjera bez nervoze.
Upravljivost je precizna, gotovo sportska, i u tom pogledu Mazda 3 parira čak i premium modelima. Zvučna izolacija je iznenađujuće dobra za automobil ove klase, na autocesti pri 130 km/h nema buke od vjetra, a ni motor se ne nameće svojim zvukom. Sve je vrlo nenametljivo, tiho i uglađeno.
Potrošnja: Očekivano nije previsoka
U praksi, Mazda 3 nam je s ovim motorom s ovim motorom trošila 7 litara na 100 km, što je sasvim korektno za atmosferca s ovim obujmom. Na otvorenoj cesti može se voziti i ispod 6 l/100 km dok u gradu i na autocesti potrošnja raste na oko 7,5 do 8,5 litara ovisno o stilu vožnje i gužvama. Nema velikih oscilacija u potrošnji ni iznenađenja, što dodatno potvrđuje kako je riječ o zrelom i vrhunski ugođenom motoru.
Zaključak i cijena: Auto za one koji znaju cijeniti užitak u vožnji
Startno, ovaj motor dolazi već u osnovnoj opremi Prime-line za 28.832 eura, a testirani model s bogatom Exclusive Line opremom i automatskim mjenjačem stoji 35.110 eura. Kada se uzme u obzir razina opreme i kvaliteta izvedbe, cijena je više nego poštena. Mazda 3 u ovoj izvedbi možda neće biti prvi izbor prosječnog kupca kompakta, ali upravo zato i postoji. To je automobil za one koji ne prate slijepo trendove, koji znaju cijeniti linearni odziv gasa i analogni interijer. Auto za ljude koji ne žele još jedan kompakt, nego komad automobilskog identiteta.
Plus:
- Uglađen i linearan atmosferski motor
- Vrhunska upravljivost i zvučna izolacija
- Kvaliteta izrade i ergonomija interijera
Minus:
- Manje prostora na stražnjim sjedalima
- Manje funkcinalan prtljažnik
- Automatski mjenjač nije uvijek na visini potencijala motora
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 1.451 kg
Dimenzije: 466 x 180 x 144 cm
Motor: 4-cilindrični benzinski, 2.488 cm³
Snaga: 140 KS
Okretni moment: 238 Nm
0–100 km/h: 9,8 s
Najveća brzina: 203 km/h
Mjenjač: automatski 6-stupanjski
Potrošnja: 6,1 l/100 km (WLTP)
Cijena: 35.109 € (testirani model), 26.215 € (osnovna Mazda 3 Sedan, 140 KS)
Važnija oprema testirana Mazda 3 Sedan 2.5 e-Skyactiv G140 Exclusive Line
18'' alu naplatci, automatska dvozonska klima, prilagodljiva LED svjetla, dodirni zaslon 10", instrumenta ploča s kombinacijom analognih i digitalnih instrumenata, grijana sjedala i upravljač, sustav kamera 360°, Bose premium audio sustav, head-up zaslon, bežični punjač mobitela,
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.