Druga generacija MG ZS-a stiže s hibridnim pogonom, snažnih 197 KS i bogatom opremom po vrlo konkurentnoj cijeni. No, uz brojne adute, kineski SUV ima i nekoliko kompromisa...
MG je nekada bio britanska legenda, a danas je globalni igrač pod okriljem kineskog diva SAIC. Mnoge njihove modele već smo dobro upoznali, no MG, u kineskom stilu, stalno izbacuje nove modele, pa smo tako ponovno dobili motiv pisati o njima. Druga generacija MG ZS-a više nema električnu izvedbu, tu je ulogu nedavno preuzeo novi MGS5 EV, no tu je sada hibrid koji igra na kartu praktičnosti i koji se nudi paralelno s benzincem. Štoviše, ponuda ZS-a tu ne staje pa MG nudi i ZS Classic, stari model kao ulaznicu u njihovu SUV ponudu.
Konkretna tema ovog testa je njihov novi ZS Hybrid+ u Luxury razini opreme koji još jednom pokazuje kako kineski proizvođači sve bolje razumiju europske kupce. Kakav je mali SUV sa snažnim hibridnim pogonom, bogatom opremom i cijenom koja je, kao uvijek, napadačka?
Dizajn i proporcije: Velik korak naprijed
Vanjski dizajn je doživio ozbiljan skok u odnosu na prvu generaciju. Klinasta prednja maska sa saćastom strukturom i velikim MG logom spuštena je niže, a LED svjetla imaju moderniji potpis u obliku bumeranga. Stražnji kraj je čišći, bez lažnih otvora ispuha, s jednostavno oblikovanim LED svjetlima. Crne krovne šine i uzdužna rebra na krovu daju dojam čvrstoće, dok proporcionalno produžena silueta stvara više prostora u kabini.
Dimenzije su dosta narasle. Duljinom od 443 cm, širinom 182 cm i visinom 164 cm uz međuosovinski razmak od 261 cm ZS idealno pozicioniran među B-SUV modelima poput Toyote Yaris Crossa, Renault Captura ili Hyundaija Kone.
Kabina i tehnologija: Nema veze s prethodnikom
Unutrašnjost više nema kompromisa kakve su znale imati prve kineske interpretacije europskog ukusa. Kokpit izgleda uredno i moderno, a dominiraju dva zaslona od 12,3 inča - jedan ispred vozača kao digitalna instrument ploča, drugi za infotainment. Navigacija, Apple CarPlay i Android Auto dolaze serijski, no bežično punjenje izostaje čak i u Luxury paketu opreme što je malo neobično, a nekima i nepraktično. Materijali su vrlo solidni, posebno na površinama koje se mnogo dodiruju. Tu je perforirana koža na upravljaču, mekana plastika na gornjim dijelovima armatura, dok sjedala od umjetne kože pružaju ugodnu potporu.
Ipak, ergonomija ima svojih minusa. Tipke ispod infotainmenta služe osnovnim funkcijama, ali klima uređajem i dalje se upravlja preko ekrana, što traži privikavanje. Jedan od većih ergonomskih nedostataka MG ZS Hybrid+ je činjenica da upravljač nije podesiv po dubini, već samo po visini. To otežava pronalaženje idealne vozačke pozicije, osobito višim vozačima koji žele optimalnu udaljenost od pedala i instrumentne ploče.
Prostora je dovoljno za četvero odraslih, dok će peti putnik straga ipak imati nešto manje komfora. Stražnja sjedala nisu pomična, a pod prtljažnika je podignut zbog hibridne baterije. Prtljažnik nije raskošan za klasu, ali nije ni malen. U njega stanu 443 litre, a preklapanjem stražnjih sjedala do 1457 litara.
Pogon: Vrlo potentan hibrid, ali ne uvijek
Najveći adut novog ZS-a skriva se ispod poklopca. To je hibridni sklop kojeg smo već dobro upoznali u malom MG3 i koji kombinira 1,5-litreni benzinski motor sa 102 KS i elektromotor koji razvija 136 KS. Ukupna snaga sustava je 197 KS, vrijednost koja debelo nadmašuje konkurente poput Renaulta Captura E-Tech (145 KS) ili Toyote Yaris Cross (116 i 130 KS). Snaga se prenosi preko trostupanjskog automatskog hibridnog mjenjača na prednje kotače.
U praksi, ZS ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,7 sekundi, a do 87 km/h može voziti isključivo na struju. Iako ova snaga, ubrzanje i druge brojke zvuče impresivno za segment, dinamika u praksi ovisi o napunjenosti baterije kapaciteta 1,83 kWh. Kod kratkih ubrzanja i pretjecanja automobil djeluje izuzetno živahno i reagira brzo zahvaljujući snažnom elektromotoru, no na dužim uzbrdicama na autocesti , kada se baterija isprazni, osjeti se manjak energije i benzinski motor tada preuzima glavninu posla. To znači da u tim situacijama performanse nisu na razini koju sugerira ukupna snaga sustava. Uostalom to pokazuje i maksimalna brzina od samo 168 km/h.
Sam rad pogona je u većini uvjeta uglađen, a prijelazi između benzinskog i električnog rada odvijaju se gotovo neprimjetno. Tek kada je motor hladan ili u trenutku snažnog pritiska na gas, trostupanjski automatski mjenjač otkriva svoje specifičnosti, zbog velikih razmaka između prijenosnih omjera dolazi do naglog skoka okretaja i pojačane buke. Međutim, u umjerenoj i gradskoj vožnji sustav je tih i vrlo udoban, što je za ovu klasu veliki plus.
Drugim riječima, ZS Hybrid+ pokazuje najbolje lice u svakodnevnoj, umjerenoj vožnji, dok vozači koji često voze autocestom ili očekuju konstantne performanse pod punim opterećenjem trebaju biti svjesni ograničenja sustava kad baterija ostane bez podrške.
Potrošnja: štedljiv u svim uvjetima
Hibridni sustav MG ZS Hybrid+ pokazuje solidnu učinkovitost u realnim uvjetima vožnje, iako potrošnja varira ovisno o profilu ceste. U gradskom prometu zabilježili smo prosjek od 5,2 l/100 km, što je rezultat koji potvrđuje prednosti električne potpore pri čestim zaustavljanjima i kretanjima. Na otvorenoj cesti sustav je još učinkovitiji, 4,9 l/100 km uz prosječni ritam vožnje. Autocesta je, očekivano, najveći izazov za ovakav tip pogona pa nam je ovdje prosjek iznosio 7,5 l/100 km. Nakon sedam dana testiranja na različitim relacijama ukupni prosjek iznosio je 5,8 l/100 km, što je vrlo konkurentno u odnosu na većinu rivala u B-SUV segmentu.
Vozne karakteristike: Naglasak je na udobnosti
MG ZS Hybrid+ nudi ugodnu vožnju prilagođenu obiteljskom SUV-u, s naglaskom na udobnost, a ne sportsku dinamiku. Ovjes je mekše podešen i dobro upija neravnine, što se posebno osjeti na našim lošijim cestama. Na otvorenoj cesti automobil djeluje stabilno, iako u bržim zavojima pokazuje nešto naginjanja karoserije, očekivano za model ovog segmenta. Upravljač je lagan i precizan u gradskoj vožnji, no nema izraženu povratnu informaciju. Kočnice su učinkovite i lako ih se dozira, uz regenerativno kočenje koje radi nenametljivo i pridonosi ekonomičnosti. Sve u svemu, ZS pruža sigurnost i predvidljivost, a njegova najveća prednost ostaje udobnost i mirna vožnja, idealna za dulja putovanja i svakodnevne zadatke.
Cijena i zaključak: Prilično dobar i povoljan
Iako je s cijenom od 28.990 eura mnogo skuplji od onoga što su kupci plaćali za prošlu generaciju ZS-a, automobil je još uvijek osjetno jeftiniji od europske, korejske i japanske hibridne konkurencije u ovoj klasi. I mnogo snažniji, a kad svemu dodamo bogatu opremu, možemo zaključiti da predstavlja itekako dobru vrijednost za novac. Ako vam je to previše, moramo napomenuti da je testni model bio najskuplji ZS u ponudio. Skromnije opremljene hibridne varijante ZS-a koštaju od 23.990 eura.
MG ZS Hybrid+ nije savršen. No, kada pogledamo cijenu, performanse (osim u rijetkim slučajevima), nisku potrošnju i bogatu sigurnosnu opremu, teško je pronaći uvjerljiviji novi automobil u ovom segmentu.
Plus:
+ Vrlo povoljna cijena u odnosu na konkurenciju
+ Snažan i štedljiv hibridni pogon
+ Udobnost i tišina vožnje
Minus:
- Volan bez podešavanja po dubini
- Nema bežičnog punjenja
- Mala maksimlna brzina
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 1420 kg
Dimenzije: 443 x 182 x 164 cm
Motor: 4-cilindrični benzinski 1498 cm3 + elektromotor
Snaga sustava: 197 KS
Okretni moment: 128 + 250 Nm
0–100 km/h: 8,7 s
Najveća brzina: 168 km/h
Mjenjač: automatski 3-stupanjski, hibridni
Potrošnja: 5,0 l/100 km (WLTP)
Cijena: 28.990 € (testorani model), 28.490 € (bez dodatne opreme) od 23.990 € (osnovni hibrid, oprema Standard)
Važnija oprema testrani MG ZS Hybrid + Luxury
Aluminijski naplatci 18", automatska klima, LED svjetla, dodirni zaslon 12,3", digitalni instrumenti 12,3", sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva, grijana sjedala presvučena umjetnom kožom, sjedalo vozača električno namjestivo, grijan upravljač...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.