Početna Auto 102 pregleda

Test Peugeot 2008: Uglađeno iskustvo vožnje i solidna štedljivost

FOTO: Autostart

Peugeotov najmanji SUV, unatoč godinama, ima puno toga za ponuditi, poput dobrog hibridnog pogonskog sklopa, dok glavna prepreka do kupaca nisu nedostaci samog vozila, nego novija konkurencija

U aktualnoj generaciji lansiran 2019., pa zatim redizajniran 2023., Peugeot 2008 dosad je imao vrlo uspješnu “karijeru” tijekom koje je osvojio više stotina tisuća kupaca, a 2021. u Europi je čak bio najprodavaniji SUV B-segmenta. No godine lete, najmanji SUV francuske marke bliži se kraju životnog vijeka i okružen je svježijim konkurentima, pa smo testiranjem njegove hibridne verzije s početnom Style opremom pokušali dokučiti je li još uvijek vrijedan razmatranja.
Author: Autostart foto: Autostart

Dizajn: Dopadljiv i izdaleka prepoznatljiv

Prije više od dvije godine Peugeot je redizajnirao 4,3 metara dugačku 2008-icu, koja i krajem 2025. izgleda moderno, svježe i, ponajprije zbog karakterističnih LED “kandži” ispod prednjih svjetala, izdaleka prepoznatljivo. Upadljiva prednja i stražnja LED svjetla dio su početne Style opreme, kao i 16-inčni kotači čiji lijepo osmišljeni plastični poklopci vješto kamufliraju činjenicu da su čelični, a ne aluminijski. I siva boja Artense (opcija za 520 eura) lijepo pristaje i ističe linije karoserije.

Author: Autostart foto: Autostart

Unutrašnjost: Jednostavna, praktična i dobro izrađena

Ako već ne izvana, 2008 u unutrašnjosti malo teže prikriva godine, no to je u ovom slučaju dobra stvar. Naime, analogni instrumenti izgledaju lijepo i drukčije, profinjenije od sveprisutnih digitalnih, upravljač sadrži jasne fizičke tipke, a nadohvat ruke na središnjoj konzoli su i dobro raspoređene tipke za često korištene funkcije iznad kojih se nalazi 10-inčni dodirni zaslon.

Author: Autostart foto: Autostart

Tipkama unatoč, još uvijek je potrebno “napikavati” po zaslonu za podešavanje ventilacije i temperature kontrole klime, dok infotainment, iako djeluje jednostavno, za korištenje nije uvijek osobito intuitivan, a u ovom izdanju ima i ograničene funkcije. Srećom, Apple CarPlay i Android Auto dolaze serijski i mogu se koristiti bežično.

Author: Autostart foto: Autostart

Iako tkaninom presvučena i inače razmjerno udobna prednja sjedala nemaju lumbalno podešavanje i nedostaje središnji naslon za ruku, a Peugeotovim modelima specifičan mali upravljač zahtijeva da spomenute analogne instrumente većina vozača gleda preko njegova gornjeg ruba, moguće je pronaći dobar položaj za vožnju.

Author: Autostart foto: Autostart

Dojam kvalitete je solidan uz skladno uklopljenu kombinaciju na dodir mekih površina i tvrde, ali ne i naročito neugledne plastike. Osim toga, za razliku od novijih Peugeotovih modela, poput recimo 3008, koji imaju potpuno nove prekidače i ručice, 2008 ima ručice pokazivača smjera i brisača te prekidače prozora koji se u Citroenima i Peugeotima koriste već desetak godina.

Author: Autostart foto: Autostart

S druge strane, dobar je izbor pretinaca i držača čaša, a iako ponuda prostora za putnike straga nije među najvećima u klasi, bez problema će se ugodno smjestiti putnici do 180 cm visine (iza jednako visokog vozača). Korisno veliki prtljažnik može primiti 434 litre u osnovnom položaju, odnosno do 1467 l s preklopljenim stražnjim sjedalima.

Author: Autostart foto: Autostart

Dobar hibridni sustav: Uglađen i razmjerno štedljiv

Iako hibridni pogonski sklop nije najsnažniji u ponudi (to je električna verzija sa 156 KS), 2008-ici omogućuje najbolje ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 8,3 sekunde. Snaga sustava od 145 KS postiže se kombiniranjem 1,2-litrenog trocilindraša sa 136 KS i 29 KS snažnog elektromotora ugrađenog u šesterostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom koji se napaja malom baterijom od samo 0,43 kWh. Elektromotor ne omogućuje dugotrajnu električnu vožnju, već strujom pomaže samo pri kretanju i vožnji manjim brzinama, kao i pri kotrljanju, a i korisno usporava vozilo putem regenerativnog kočenja. Sve navedeno, među ostalim, znači da je uz promišljeno predviđanje toka prometa i pažljivu nogu na gasu lako moguće približiti se tvorničkim podacima o potrošnji goriva od oko 5,5 l/100 km. Author: Autostart foto: Autostart

Hibridni sustav u svakodnevnoj, ponajprije gradskoj vožnji impresionira uglađenošću i sasvim dobrim ubrzanjima, tijekom kojih je povremeno primjetna i električna asistencija. Katkad dolazi do blago primjetnih trzaja dok sustav prebacuje između “struje” i benzinskog pogona, no kod nezahtjevne vožnje, pa čak i pri višim brzinama na autocesti, pogonski sklop pruža ugodno i razmjerno tiho iskustvo vožnje te bez primjetno upadljivih vibracija trocilindraša. Određeni manji nedostaci primjetni su tek kod zahtjeva za snažnijim ubrzanjima, kada je mjenjaču potrebno nekoliko duljih trenutaka za prebacivanje u niži stupanj prijenosa.

Author: Autostart foto: Autostart


Vožnja: Udobnost ispred zabave

Osim što je pohvalno uglađen u vožnji, Peugeotov SUV ima i relativno meko namješten ovjes (MacPherson sprijeda i polukruta osovina straga) i 16-inčne kotače s “debelim” gumama koji uglavnom osiguravaju vrlo dobru udobnost na neodržavanim i neravnim prometnicama. Servoupravljač je ugodno lagan za jednostavno manevriranje gradskim ulicama i parkiranje, a i u zavojima je adekvatno precizan. S obzirom na njegovu udobnost, ne čudi što ovjes dopušta određeno naginjanje karoserije, no njezina gibanja dobro su kontrolirana. Osim što su mehaničke kočnice snažne, kod usporavanja pomaže i spomenuto regenerativno kočenje.

Author: Autostart foto: Autostart
Zaključak i cijena: Dobar odabir s vrlo primamljivom cijenom, ali...

Redovna cijena Peugeota 2008 u Hybrid izdanju iznosi 29.132 eura, a uz doplatu za metalik boju testni je auto koštao 29.650 eura. To je korektna cijena za dobar, štedljiv i prilično dobro opremljen automobil, no njegov glavni izazov na putu do kupaca svejedno je sve više jednako dobrih, a ponekad i boljih alternativa. Odabirom 2008-ice Hybrid, drugim riječima, nećete "fulati", no valja imati na umu da u ovom segmentu SUV-ova ima mnogo alternativa.

Author: Autostart foto: Autostart

Plus:

+Uglađen i razmjerno štedljiv hibridni sustav
+Promišljena i solidno izrađena unutrašnjost
+Udobnost ovjesa

Minus:

-Katkad neodlučan pogonski sklop-mjenjač
-Ne previše intuitivni Infotainment
-Nema fizičkih komandi za klimu

Author: Autostart foto: Autostart

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI
Masa 1297 kg
Dimenzije 430 x 178 x 152 cm
Međuosovinski razmak 267 cm
Motor 3-cilindrični turbobenzinski, 1199 cm3, hibrid 48V
Snaga 106 kW / 145 KS
Okretni moment 230 Nm
0–100 km/h 8,3 s
Najveća brzina 206 km/h
Mjenjač automatski, 6-stupanjski s dvostrukom spojkom
Potrošnja 4,9 l/100 km (WLTP); 5,5 l/100 km na testu
Prtljažnik 434 l
Cijena 29.667 € (testni model), 29.132 € (bez dodatne opreme), 20.990 € (osnovni 2008, Puretech 100, akcija


Author: Autostart foto: Autostart
Važnija oprema testirani Peugeot 2008 Style Hybrid 145 e-DCS6

Čelični naplatci 16", LED prednja svjetla, stražnji parkirni senzori i stražnja kamera, tempomat, automatska klima, grijanje prednjih sjedala, 10-inčni dodirni zaslon (s Apple Carplay i Android Auto funkcionalnošću)...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.