Peugeotov najmanji SUV, unatoč godinama, ima puno toga za ponuditi, poput dobrog hibridnog pogonskog sklopa, dok glavna prepreka do kupaca nisu nedostaci samog vozila, nego novija konkurencija
U aktualnoj generaciji lansiran 2019., pa zatim redizajniran 2023., Peugeot 2008 dosad je imao vrlo uspješnu “karijeru” tijekom koje je osvojio više stotina tisuća kupaca, a 2021. u Europi je čak bio najprodavaniji SUV B-segmenta. No godine lete, najmanji SUV francuske marke bliži se kraju životnog vijeka i okružen je svježijim konkurentima, pa smo testiranjem njegove hibridne verzije s početnom Style opremom pokušali dokučiti je li još uvijek vrijedan razmatranja.
Dizajn: Dopadljiv i izdaleka prepoznatljiv
Prije više od dvije godine Peugeot je redizajnirao 4,3 metara dugačku 2008-icu, koja i krajem 2025. izgleda moderno, svježe i, ponajprije zbog karakterističnih LED “kandži” ispod prednjih svjetala, izdaleka prepoznatljivo. Upadljiva prednja i stražnja LED svjetla dio su početne Style opreme, kao i 16-inčni kotači čiji lijepo osmišljeni plastični poklopci vješto kamufliraju činjenicu da su čelični, a ne aluminijski. I siva boja Artense (opcija za 520 eura) lijepo pristaje i ističe linije karoserije.
Unutrašnjost: Jednostavna, praktična i dobro izrađena
Ako već ne izvana, 2008 u unutrašnjosti malo teže prikriva godine, no to je u ovom slučaju dobra stvar. Naime, analogni instrumenti izgledaju lijepo i drukčije, profinjenije od sveprisutnih digitalnih, upravljač sadrži jasne fizičke tipke, a nadohvat ruke na središnjoj konzoli su i dobro raspoređene tipke za često korištene funkcije iznad kojih se nalazi 10-inčni dodirni zaslon.
Tipkama unatoč, još uvijek je potrebno “napikavati” po zaslonu za podešavanje ventilacije i temperature kontrole klime, dok infotainment, iako djeluje jednostavno, za korištenje nije uvijek osobito intuitivan, a u ovom izdanju ima i ograničene funkcije. Srećom, Apple CarPlay i Android Auto dolaze serijski i mogu se koristiti bežično.
Iako tkaninom presvučena i inače razmjerno udobna prednja sjedala nemaju lumbalno podešavanje i nedostaje središnji naslon za ruku, a Peugeotovim modelima specifičan mali upravljač zahtijeva da spomenute analogne instrumente većina vozača gleda preko njegova gornjeg ruba, moguće je pronaći dobar položaj za vožnju.
Dojam kvalitete je solidan uz skladno uklopljenu kombinaciju na dodir mekih površina i tvrde, ali ne i naročito neugledne plastike. Osim toga, za razliku od novijih Peugeotovih modela, poput recimo 3008, koji imaju potpuno nove prekidače i ručice, 2008 ima ručice pokazivača smjera i brisača te prekidače prozora koji se u Citroenima i Peugeotima koriste već desetak godina.
S druge strane, dobar je izbor pretinaca i držača čaša, a iako ponuda prostora za putnike straga nije među najvećima u klasi, bez problema će se ugodno smjestiti putnici do 180 cm visine (iza jednako visokog vozača). Korisno veliki prtljažnik može primiti 434 litre u osnovnom položaju, odnosno do 1467 l s preklopljenim stražnjim sjedalima.
Dobar hibridni sustav: Uglađen i razmjerno štedljiv
Iako hibridni pogonski sklop nije najsnažniji u ponudi (to je električna verzija sa 156 KS), 2008-ici omogućuje najbolje ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 8,3 sekunde. Snaga sustava od 145 KS postiže se kombiniranjem 1,2-litrenog trocilindraša sa 136 KS i 29 KS snažnog elektromotora ugrađenog u šesterostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom koji se napaja malom baterijom od samo 0,43 kWh. Elektromotor ne omogućuje dugotrajnu električnu vožnju, već strujom pomaže samo pri kretanju i vožnji manjim brzinama, kao i pri kotrljanju, a i korisno usporava vozilo putem regenerativnog kočenja. Sve navedeno, među ostalim, znači da je uz promišljeno predviđanje toka prometa i pažljivu nogu na gasu lako moguće približiti se tvorničkim podacima o potrošnji goriva od oko 5,5 l/100 km.
Hibridni sustav u svakodnevnoj, ponajprije gradskoj vožnji impresionira uglađenošću i sasvim dobrim ubrzanjima, tijekom kojih je povremeno primjetna i električna asistencija. Katkad dolazi do blago primjetnih trzaja dok sustav prebacuje između “struje” i benzinskog pogona, no kod nezahtjevne vožnje, pa čak i pri višim brzinama na autocesti, pogonski sklop pruža ugodno i razmjerno tiho iskustvo vožnje te bez primjetno upadljivih vibracija trocilindraša. Određeni manji nedostaci primjetni su tek kod zahtjeva za snažnijim ubrzanjima, kada je mjenjaču potrebno nekoliko duljih trenutaka za prebacivanje u niži stupanj prijenosa.
Vožnja: Udobnost ispred zabave
Osim što je pohvalno uglađen u vožnji, Peugeotov SUV ima i relativno meko namješten ovjes (MacPherson sprijeda i polukruta osovina straga) i 16-inčne kotače s “debelim” gumama koji uglavnom osiguravaju vrlo dobru udobnost na neodržavanim i neravnim prometnicama. Servoupravljač je ugodno lagan za jednostavno manevriranje gradskim ulicama i parkiranje, a i u zavojima je adekvatno precizan. S obzirom na njegovu udobnost, ne čudi što ovjes dopušta određeno naginjanje karoserije, no njezina gibanja dobro su kontrolirana. Osim što su mehaničke kočnice snažne, kod usporavanja pomaže i spomenuto regenerativno kočenje.
Zaključak i cijena: Dobar odabir s vrlo primamljivom cijenom, ali...
Redovna cijena Peugeota 2008 u Hybrid izdanju iznosi 29.132 eura, a uz doplatu za metalik boju testni je auto koštao 29.650 eura. To je korektna cijena za dobar, štedljiv i prilično dobro opremljen automobil, no njegov glavni izazov na putu do kupaca svejedno je sve više jednako dobrih, a ponekad i boljih alternativa. Odabirom 2008-ice Hybrid, drugim riječima, nećete "fulati", no valja imati na umu da u ovom segmentu SUV-ova ima mnogo alternativa.
Plus:
+Uglađen i razmjerno štedljiv hibridni sustav
+Promišljena i solidno izrađena unutrašnjost
+Udobnost ovjesa
Minus:
-Katkad neodlučan pogonski sklop-mjenjač
-Ne previše intuitivni Infotainment
-Nema fizičkih komandi za klimu
| Masa | 1297 kg |
|---|---|
| Dimenzije | 430 x 178 x 152 cm |
| Međuosovinski razmak | 267 cm |
| Motor | 3-cilindrični turbobenzinski, 1199 cm3, hibrid 48V |
| Snaga | 106 kW / 145 KS |
| Okretni moment | 230 Nm |
| 0–100 km/h | 8,3 s |
| Najveća brzina | 206 km/h |
| Mjenjač | automatski, 6-stupanjski s dvostrukom spojkom |
| Potrošnja | 4,9 l/100 km (WLTP); 5,5 l/100 km na testu |
| Prtljažnik | 434 l |
| Cijena | 29.667 € (testni model), 29.132 € (bez dodatne opreme), 20.990 € (osnovni 2008, Puretech 100, akcija) |
Važnija oprema testirani Peugeot 2008 Style Hybrid 145 e-DCS6
Čelični naplatci 16", LED prednja svjetla, stražnji parkirni senzori i stražnja kamera, tempomat, automatska klima, grijanje prednjih sjedala, 10-inčni dodirni zaslon (s Apple Carplay i Android Auto funkcionalnošću)...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.