Renault je s modelom Rafale odlučio ući u izravnu borbu za kupce u sve popularnijem D-SUV segmentu, ali na svoj način, kombinirajući atraktivan coupe dizajn, naprednu hibridnu tehnologiju i dozu luksuza koji su donedavno nudili samo premium brendovi. Rafale E-Tech Full Hybrid 200 u izvedbi Esprit Alpine nije samo najnoviji član Renaultove ogromne SUV obitelji, već i perjanica kojom se francuska marka želi dokazati na tržištu. Koliko im je to uspjelo otkrivamo testom Rafalea E-Tech Full Hybrid 200 Esprit Alpine, izvedbe s osnovnim pogonom, ali i top paketom opreme.
Dizajn: Jasna sportska poruka
S dužinom od 471 cm, širinom od 186 cm i visinom od 161 cm, Rafale je impresivan već na prvi pogled. Coupe silueta s kosim stražnjim staklom pod oštrim kutom, dvobojna karoserija i 20-inčni aluminijski naplatci u Esprit Alpine paketu stvaraju snažan vizualni dojam. Prednja maska sastavljena od minijaturnih romboida sličnih Renaultovom znaku i prepoznatljiv svjetlosni potpis nove Renaultove ere dodatno naglašavaju sportski karakter. Posebnu notu daju detalji poput crnih pragova, stražnjih oštrih LED svjetala i diskretnih Alpine oznaka na karoseriji.
Renault se pritom potrudio i oko aerodinamike: nizak i položen vjetrobran te široki trag kotača ne doprinose samo agresivnom izgledu, već i stabilnosti pri višim brzinama. Od svih boja u ponudi najviše pozornosti privlači upravo ova koja je na testnom primjerku - Alpine plava u kombinaciji s crnim krovom.
Kabina: mnogo tehnologije i udobnosti te poneka kritika
Unutrašnjost Rafalea prati impresivni vanjski dojam. Digitalni kokpit s 12-inčnim zaslonom instrumenata i okomito postavljenim 12-inčnim multimedijskim zaslonom donosi modernu, gotovo futurističku, ali i luksuznu atmosferu. Sustav temeljen na Google operativnom okruženju omogućuje integrirane Google karte, glasovne naredbe i bežičnu povezanost s Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama. Pohvale zaslužuje i vrhunski Harman Kardon audio sustav sa 485 W snage, dok sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva olakšava manevriranje prilično nepreglednog automobila u uskim prostorima.
Posebna zanimljivost je Solarbay panoramski krov koji se može zatamniti glasovnom naredbom ili dodirom tipke. Riječ je o zgodnom, ali ne idealnom detalju koji podiže dojam luksuza, isto kao i lijepa i udobna masažna sjedala presvučena kombinacijom kože i alkantare, šavovi u bojama francuske trobojnice te svjetleći Alpine logotipovi u naslonima sjedala.
Međutim, nije sve besprijekorno. Rafale, u donjim dijelovima armature i vrata ima tvrde plastike koja odskače od inače vrlo kvalitetnih materijala i kvari dojam koji je inače na granici s "premiumom". Ne sviđa nam se ni panoramski krov zato što nema nikakvo sjenilo već se zatamnjuje samo staklo i to po segmentima, što izgleda vrlo napredno, ali realno, ne pruža toliku zaštitu od sunca (i topline) kao crno neprozirno sjenilo.
Prostranost i praktičnost: Gotovo bez zamjerke
Međuosovinski razmak od 2,74 metra donosi izdašnu prostranost i na prednjim i na stražnjim sjedalima. Putnici straga imaju dovoljno mjesta za koljena i glavu, iako će osobe više od 190 cm sigurno primijetiti kosi završetak krova kad postane tijesno za glavu. Prtljažnik nudi impresivnih 627 litara, a preklapanjem sjedala raste na još dojmljivijih 1910 litara. Brojni pretinci, držači za čaše i USB priključci pokazuju da je praktičnost bila visoko na listi prioriteta.
Pogon: Vrhunska hibridna tehnologija
Rafale E-Tech Full Hybrid 200 kombinira 1,2-litreni trocilindrični turbobenzinac sa 131 KS i dva elektromotora snage 69 i 34 KS. Ukupna snaga sustava iznosi 200 KS, a prijenos ide preko posebnog automatskog mjenjača s dva stupnja za električni i četiri za benzinski pogon. U praksi to znači da se u gradskoj vožnji većinu vremena krećete na struju (Renault navodi i do 80 posto vremena, što je izvedivo uz vrlo nježnu nogu na gasu i uvjet da gužve nisu velike), dok se benzinac uključuje pri većem opterećenju ili kada se isprazni baterija kapaciteta 1,7 kWh.
Performanse su solidne, možda malo slabije nego što biste očekivali od 200 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi je solidnom, no maksimalnih 180 km/h nekako nije u skladu s ovako impresivnim autom.
S druge strane impresionira sustav upravljanja na sve kotače 4Control Advanced koji čini automobil iznenađujuće okretnim. Krug okretanja usporediv je s onim gradskog Clija, a u zavojima stražnji kotači aktivno pomažu stabilnosti i preciznijem skretanju.
Potrošnja: Teško može bolje
Potrošnja Renaulta Rafale Full Hybrid 200 pokazala se jednom od njegovih najjačih strana. U gradskim uvjetima kretala se između 4,5 i 5 litara na 100 km, a u ekstremno štedljivoj vožnji uspjeli smo je spustiti i na samo 3,7 l/100 km. Na otvorenoj cesti prosjek je bio oko 4,5 l, dok je na autocesti, očekivano, porasla na oko 7 l/100 km pri prosjecimka od oko 130 km/h. Na kraju testa, kombinirani prosjek iznosio je vrlo dobrih 5,5 l/100 km, što je za veliki SUV s 200 KS i masom od skoro 1,7 tona izuzetno konkurentna vrijednost.
Udobnost i dojam u vožnji: Poslovično francuski
Francuska škola udobnosti i dalje je živa, a Rafale je vrhunski primjer za to jer mekano upija neravnine, čak i na 20-inčnim kotačima, a razina buke u kabini je minimalna. Upravljač bi mogao nuditi više povratnih informacija, a pri naglom ubrzanju osjeti se kratka zadrška dok elektronika odluči koji stupanj prijenosa koristiti. Ipak, kad sustav "posloži" sve elemente, Rafale nudi uvjerljiva međuubrzanja i dovoljno snage i za pretjecanja i za duga putovanja. Pri dinamičnijoj vožnji karoserija se zaista minimalno naginje, a ranije spomenuti sustav upravljanja na sve kotače dodatno pomaže uvjerljivijim prolascima kroz zavoje.
Cijena i zaključak: Košta, ali i vrijedi
Osnovna cijena modela u Hrvatskoj kreće od 44.990 eura, dok testirani primjerak s bogatom Esprit Alpine opremom, panoramskim krovom, masažnim sjedalima, Harman Kardon audio sustavom i 360 kamerom doseže 51.800 eura. To nije malo, no ovaj automobil ipak nudi vrlo mnogo toga za ovu cijenu. Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200 Esprit Alpine donosi ono što se od velikog coupe SUV-a i očekuje: atraktivan dizajn, bogatu tehnologiju, visoku razinu udobnosti i učinkovitu hibridnu tehnologiju. Nije sportski stroj u klasičnom smislu, ali kombinira prostranost, stil i umjerenu potrošnju na način koji će možda neke kupce privući izravno iz premium kategorije.
Plus:
+ Prostrana i luksuzna unutrašnjost s vrhunskom udobnošću
+ Napredna tehnologija: 4Control, Solarbay krov, Google infotainment
+ Učinkovit hibridni pogon s niskom potrošnjom
Minus:
- Solarbay krov ne pruža potpuno zasjenjivanje
- Djelomično tvrda plastika unutra
- Ograničena maksimalna brzina od 180 km/h
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 1660 kg
Dimenzije: 471 x 186 x 161 cm
Motor: 3-cilindrični benzinski 1199 cm3 + dva elektromotora
Snaga sustava: 200 KS
Okretni moment: 205 + 250 Nm
0–100 km/h: 8,9 s
Najveća brzina: 180 km/h
Mjenjač: automatski, multi-mode
Potrošnja: 4,7 l/100 km (WLTP)
Cijena: 51.840 € (testirani model), 49.900 € (bez dodatne opreme) 44.990 € (osnovni Rafale, E-Tech 200 Techno)
Važnija oprema testirani Renault Rafale Full Hybrid 200 Esprit Alpine
Aluminijski naplatci 20", automatska dvozonska klima, Matrix LED svjetla, dodirni zaslon 12", digitalni instrumenti 12", sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva, Harman Kardon premium audio, električno namjestiva grijana sjedala presvučena umjetnom kožom, sjedalo vozača s masažom, grijani upravljač, grijani vjetrobran, električno otvaranje prtljažnika, panoramski krov Solarbay...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.