Početna Auto 30 pregleda

Test Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200: Francuski premium

FOTO: Dubravko Kolarić

Renault je s modelom Rafale odlučio ući u izravnu borbu za kupce u sve popularnijem D-SUV segmentu, ali na svoj način, kombinirajući atraktivan coupe dizajn, naprednu hibridnu tehnologiju i dozu luksuza koji su donedavno nudili samo premium brendovi. Rafale E-Tech Full Hybrid 200 u izvedbi Esprit Alpine nije samo najnoviji član Renaultove ogromne SUV obitelji, već i perjanica kojom se francuska marka želi dokazati na tržištu. Koliko im je to uspjelo otkrivamo testom Rafalea E-Tech Full Hybrid 200 Esprit Alpine, izvedbe s osnovnim pogonom, ali i top paketom opreme.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: Jasna sportska poruka

S dužinom od 471 cm, širinom od 186 cm i visinom od 161 cm, Rafale je impresivan već na prvi pogled. Coupe silueta s kosim stražnjim staklom pod oštrim kutom, dvobojna karoserija i 20-inčni aluminijski naplatci u Esprit Alpine paketu stvaraju snažan vizualni dojam. Prednja maska sastavljena od minijaturnih romboida sličnih Renaultovom znaku i prepoznatljiv svjetlosni potpis nove Renaultove ere dodatno naglašavaju sportski karakter. Posebnu notu daju detalji poput crnih pragova, stražnjih oštrih LED svjetala i diskretnih Alpine oznaka na karoseriji.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Renault se pritom potrudio i oko aerodinamike: nizak i položen vjetrobran te široki trag kotača ne doprinose samo agresivnom izgledu, već i stabilnosti pri višim brzinama. Od svih boja u ponudi najviše pozornosti privlači upravo ova koja je na testnom primjerku - Alpine plava u kombinaciji s crnim krovom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kabina: mnogo tehnologije i udobnosti te poneka kritika

Unutrašnjost Rafalea prati impresivni vanjski dojam. Digitalni kokpit s 12-inčnim zaslonom instrumenata i okomito postavljenim 12-inčnim multimedijskim zaslonom donosi modernu, gotovo futurističku, ali i luksuznu atmosferu. Sustav temeljen na Google operativnom okruženju omogućuje integrirane Google karte, glasovne naredbe i bežičnu povezanost s Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama. Pohvale zaslužuje i vrhunski Harman Kardon audio sustav sa 485 W snage, dok sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva olakšava manevriranje prilično nepreglednog automobila u uskim prostorima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Posebna zanimljivost je Solarbay panoramski krov koji se može zatamniti glasovnom naredbom ili dodirom tipke. Riječ je o zgodnom, ali ne idealnom detalju koji podiže dojam luksuza, isto kao i lijepa i udobna masažna sjedala presvučena kombinacijom kože i alkantare, šavovi u bojama francuske trobojnice te svjetleći Alpine logotipovi u naslonima sjedala.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Međutim, nije sve besprijekorno. Rafale, u donjim dijelovima armature i vrata ima tvrde plastike koja odskače od inače vrlo kvalitetnih materijala i kvari dojam koji je inače na granici s "premiumom". Ne sviđa nam se ni panoramski krov zato što nema nikakvo sjenilo već se zatamnjuje samo staklo i to po segmentima, što izgleda vrlo napredno, ali realno, ne pruža toliku zaštitu od sunca (i topline) kao crno neprozirno sjenilo.

Prostranost i praktičnost: Gotovo bez zamjerke

Međuosovinski razmak od 2,74 metra donosi izdašnu prostranost i na prednjim i na stražnjim sjedalima. Putnici straga imaju dovoljno mjesta za koljena i glavu, iako će osobe više od 190 cm sigurno primijetiti kosi završetak krova kad postane tijesno za glavu. Prtljažnik nudi impresivnih 627 litara, a preklapanjem sjedala raste na još dojmljivijih 1910 litara. Brojni pretinci, držači za čaše i USB priključci pokazuju da je praktičnost bila visoko na listi prioriteta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon: Vrhunska hibridna tehnologija

Rafale E-Tech Full Hybrid 200 kombinira 1,2-litreni trocilindrični turbobenzinac sa 131 KS i dva elektromotora snage 69 i 34 KS. Ukupna snaga sustava iznosi 200 KS, a prijenos ide preko posebnog automatskog mjenjača s dva stupnja za električni i četiri za benzinski pogon. U praksi to znači da se u gradskoj vožnji većinu vremena krećete na struju (Renault navodi i do 80 posto vremena, što je izvedivo uz vrlo nježnu nogu na gasu i uvjet da gužve nisu velike), dok se benzinac uključuje pri većem opterećenju ili kada se isprazni baterija kapaciteta 1,7 kWh.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Performanse su solidne, možda malo slabije nego što biste očekivali od 200 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi je solidnom, no maksimalnih 180 km/h nekako nije u skladu s ovako impresivnim autom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S druge strane impresionira sustav upravljanja na sve kotače 4Control Advanced koji čini automobil iznenađujuće okretnim. Krug okretanja usporediv je s onim gradskog Clija, a u zavojima stražnji kotači aktivno pomažu stabilnosti i preciznijem skretanju.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja: Teško može bolje

Potrošnja Renaulta Rafale Full Hybrid 200 pokazala se jednom od njegovih najjačih strana. U gradskim uvjetima kretala se između 4,5 i 5 litara na 100 km, a u ekstremno štedljivoj vožnji uspjeli smo je spustiti i na samo 3,7 l/100 km. Na otvorenoj cesti prosjek je bio oko 4,5 l, dok je na autocesti, očekivano, porasla na oko 7 l/100 km pri prosjecimka od oko 130 km/h. Na kraju testa, kombinirani prosjek iznosio je vrlo dobrih 5,5 l/100 km, što je za veliki SUV s 200 KS i masom od skoro 1,7 tona izuzetno konkurentna vrijednost.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Udobnost i dojam u vožnji: Poslovično francuski

Francuska škola udobnosti i dalje je živa, a Rafale je vrhunski primjer za to jer mekano upija neravnine, čak i na 20-inčnim kotačima, a razina buke u kabini je minimalna. Upravljač bi mogao nuditi više povratnih informacija, a pri naglom ubrzanju osjeti se kratka zadrška dok elektronika odluči koji stupanj prijenosa koristiti. Ipak, kad sustav "posloži" sve elemente, Rafale nudi uvjerljiva međuubrzanja i dovoljno snage i za pretjecanja i za duga putovanja. Pri dinamičnijoj vožnji karoserija se zaista minimalno naginje, a ranije spomenuti sustav upravljanja na sve kotače dodatno pomaže uvjerljivijim prolascima kroz zavoje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Cijena i zaključak: Košta, ali i vrijedi

Osnovna cijena modela u Hrvatskoj kreće od 44.990 eura, dok testirani primjerak s bogatom Esprit Alpine opremom, panoramskim krovom, masažnim sjedalima, Harman Kardon audio sustavom i 360 kamerom doseže 51.800 eura. To nije malo, no ovaj automobil ipak nudi vrlo mnogo toga za ovu cijenu. Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200 Esprit Alpine donosi ono što se od velikog coupe SUV-a i očekuje: atraktivan dizajn, bogatu tehnologiju, visoku razinu udobnosti i učinkovitu hibridnu tehnologiju. Nije sportski stroj u klasičnom smislu, ali kombinira prostranost, stil i umjerenu potrošnju na način koji će možda neke kupce privući izravno iz premium kategorije.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ Prostrana i luksuzna unutrašnjost s vrhunskom udobnošću

+ Napredna tehnologija: 4Control, Solarbay krov, Google infotainment

+ Učinkovit hibridni pogon s niskom potrošnjom

Minus:

- Solarbay krov ne pruža potpuno zasjenjivanje 

- Djelomično tvrda plastika unutra

- Ograničena maksimalna brzina od 180 km/h

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1660 kg

Dimenzije: 471 x 186 x 161 cm

Motor: 3-cilindrični benzinski 1199 cm3 + dva elektromotora

Snaga sustava: 200 KS

Okretni moment: 205 + 250 Nm

0–100 km/h: 8,9 s

Najveća brzina: 180 km/h

Mjenjač: automatski, multi-mode

Potrošnja: 4,7 l/100 km (WLTP)

Cijena: 51.840 € (testirani model), 49.900 € (bez dodatne opreme) 44.990 € (osnovni Rafale, E-Tech 200 Techno)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirani Renault Rafale Full Hybrid 200 Esprit Alpine

Aluminijski naplatci 20", automatska dvozonska klima, Matrix LED svjetla, dodirni zaslon 12", digitalni instrumenti 12", sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva, Harman Kardon premium audio, električno namjestiva grijana sjedala presvučena umjetnom kožom, sjedalo vozača s masažom, grijani upravljač, grijani vjetrobran, električno otvaranje prtljažnika, panoramski krov Solarbay...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.