Početna Auto 160 pregleda

Test Renault Rafale E-Tech Hyper Hybrid 300 4x4: Najimpresivniji Francuz?

FOTO: Dubravko Kolarić

Ovaj Rafale se nameće kao jedan od najzrelijih i najuvjerljivijih Renaulta posljednjih godina, automobil koji pokazuje da francuski proizvođač itekako zna što znači premium

Novi Rafale, zamišljen kao perjanica marke i simbol francuskog premium pristupa u D-segmentu, u svojoj najjačoj inačici Hyper hybrid ETech 300 4x4 s opremom Atelier Alpine pokazuje koliko daleko je tvrtka spremna ići. Ovo je najskuplji i najimpresivniji Renault kojeg možete kupiti, ujedno i model koji kombinira sportsku estetiku, bogatu tehnologiju i visoku učinkovitost, ali i nekoliko tipično francuskih kompromisa. Kojih, otkrit ćemo vam u nastavku.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn i proporcije: moćan, ali profinjen

Rafale je nastao na platformi CMF-CD koju dijeli s modelima Austral i Espace, ali izgleda potpuno drugačije. Njegova coupe-SUV silueta, snažna "ramena" i spuštena stražnja linija krova čine ga jednim od najelegantnijih Renaulta u posljednje vrijeme. Prednja maska s 3D uzorkom dijamanata i Matrix LED svjetla daju mu istovremeno agresivan i luksuzan karakter, dok stražnji svjetlosni potpis dodaje dozu futurizma.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Verzija Atelier Alpine, u ekskluzivnoj mat plavoj boji s crnim krovom i 21-colnim naplatcima, donosi niz detalja koji podsjećaju na trkaću podmarku Alpine, od diskretnih oznaka s logom Alpine do specifičnih sportskih elemenata. Bez krovnih nosača, ali s integriranim spojlerom, Rafale izgleda brzo i kad miruje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S duljinom od 471 cm, širinom 187 cm i visinom od 161 cm, Rafale jasno zauzima poziciju iznad kompaktnih SUV-ova i pozicionira se uz bok velikim coupe SUV-ovima srednje klase poput BMW-a X4 ili Audija Q5 Sportbacka, premda po cijeni i pristupu stoji bliže onima prvima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost: Francuski high-tech salon

Kao i izvana, i u kabini Renault pokazuje kreativnost i sklonost detaljima. Dva zaslona čine impresivan digitalni kokpit – 12,3-inčni ispred vozača i 12-inčni središnji uspravni, s OpenR Link sustavom temeljenim na Googleu. Navigacija, asistenti i aplikacije funkcioniraju besprijekorno, a sučelje je jedno od najintuitivnijih na tržištu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Materijali su pažljivo odabrani. Alcantara s plavim šavovima, umjetna koža od recikliranih materijala, i armature ukrašene pravim kamenom škriljevcem - prvi put u nekom automobilu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Panoramski stakleni krov Solarbay, koji elektronski mijenja prozirnost, efektno nadopunjuje dojam tehnološke superiornosti iako nije idealno rješenje za zaštitu od sunca kao dobra stara neprozirna "zavjesa".

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Rafale briljira prostranošću. Sprijeda je auto prostran i ergonomski logičan, dok straga nudi čak 880 mm prostora za glavu i 302 mm za koljena, gotovo kao veći Espace. Poseban dodatak je stražnji naslon za ruke s držačima za mobitele i USB-C utorima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prtljažnik Renaulta Rafale E-Tech 300 4x4 raspolaže s osnovnih 539 litara obujma, što je vrlo solidno s obzirom na plug-in hibridni pogon. Preklapanjem stražnjih naslona kapacitet raste na 1826 litara, uz potpuno ravnu podnicu. Vrata prtljažnika se otvaraju električno bez ruku, a jedini nedostatak je nedostatak prostora ispod podnice za smještaj kabela za punjenje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon i performanse: snaga iz četiri motora!

Top izvedba Rafalea donosi vrlo zanimljivu, jedinstvenu pogonsku kombinaciju. Plug-in hibridni sustav temelji se na 1,2-litrenom trocilindričnom turbobenzincu, koji sam po sebi razvija 150 KS i 230 Nm, ali mu društvo prave čak tri elektromotora. Prednji električni motor dodaje 69 KS i 205 Nm, stražnji 136 KS i 195 Nm, dok je treći, manji prednje smješten elektromotor zadužen za pokretanje benzinskog motora, sinkronizaciju prijenosa i regeneraciju energije. Ukupna sistemska snaga iznosi 300 KS, a pogon se prenosi na sve kotače preko sofisticiranog Multimode automatskog mjenjača bez klasične spojke.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Rezultat je dojmljivo ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,4 sekunde, što Rafaleu daje gotovo sportske performanse. Iako je masa vozila veća od 2 tone, snaga je uvijek dostupna, a moment od 400 Nm jamči sigurna i brza međuubrzanja. Pogon na sve kotače funkcionira potpuno automatski, pri čemu sustav može u trenutku raspodijeliti snagu od potpuno prednjeg do potpuno stražnjeg pogona.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Renaultov 4Control sustav upravljanja na sva četiri kotača dodatno poboljšava okretnost pri manjim brzinama, a na zavojitim cestama osigurava zavidnu stabilnost.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Motor je u višim okretajima osjetno prisutan, s ponešto grubim trocilindričnim tonom, ali uz vrlo dobru zvučnu izolaciju. U sportskom načinu rada kombinacija benzinskog i električnog pogona nudi impresivnu elastičnost, dok u električnom modu Rafale vozi gotovo bešumno do brzine od 135 km/h.

Potrošnja i doseg

Na testu smo zabilježili prosječnu potrošnju od 4,1 l/100 km uz povremeno punjenje baterije, što je vrlo dobar rezultat s obzirom na snagu i masu vozila. Realna potrošnja, naravno, ovisi o učestalosti punjenja. U praksi, s jednim punjenjem baterije, kombinirani doseg iznosi oko 75 kilometara, a u gradskim uvjetima, uz opreznu vožnju i predviđanje prometa, moguće je prijeći i do 100 kilometara bez uključivanja benzinskog motora.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kada se baterija isprazni, Rafale i dalje pokazuje vrlo dobru učinkovitost za jedan SUV od 2 tone. U kombiniranoj vožnji potrošnja nam je iznosila 6,4 l/100 km, na otvorenoj cesti i u gradu između 5 i 6 litara, dok na autocesti raste na 7,5 do 8 l/100 km. Na našem eko-krugu, prigradskoj dionici s blagim usponima i nizbrdicama, bez semafora i gužvi, zabilježili smo vrlo nisku potrošnju od 4,2 l/100 km.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Službeni kapacitet baterije iznosi 22 kWh, što uz punjenje na AC priključku snage 7,4 kW znači da se baterija može napuniti za nešto manje od tri sata. Nije praktično za nadopunjavanje dok negdje putujete, već više za "kućno punjenje" tijekom noći. Rafale u pravilu koristi električni pogon u većini urbanih situacija, što omogućuje vrlo niske emisije CO2 i uglađenu, gotovo tihu vožnju. Sustav regeneracije energije učinkovit je i prilagodljiv, a intenzitet se može podešavati polugicama na volanu.

Upravljač, ovjes i osjećaj u vožnji

Zahvaljujući 4Control Advanced sustavu upravljanja na svim kotačima, Rafale se u gradu okreće gotovo poput Clija, s krugom okretanja od 10,4 metra. Pri većim brzinama sustav povećava stabilnost i smanjuje inerciju, ali traži malo privikavanja, jer stražnji kotači ponekad stvaraju subjektivni osjećaj "klizanja" pri oštrijim zavojima, tipično za automobile s ovakvim sustavom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes je multilink, s aktivnim amortizerima i kamerom koja očitava cestu ispred automobila te podešava tvrdoću amortizera. Unatoč tome, Rafale ne skriva sportsku krutost te zna biti pomalo tvrd, osobito na lošijim površinama, što se djelomično može pripisati i ogromnim kotačima. Na autocesti se ponaša stabilno, iako bi se od vozila ovakvog statusa očekivalo nešto bolja izolacija od buke vjetra i ovjesa.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes i njegovo podešavanje su djelo Alpineovih inženjera, što se osjeti u uvjerljivom držanju ceste i brzim reakcijama. No, unatoč snazi i tehnologiji, Rafale nije sportski automobil, više je riječ o uglađenom, tehnološki sofisticiranom grand toureru koji preferira brzinu s lakoćom, a ne s uzbuđenjem.

Zaključak i cijena:

Renault Rafale E-Tech 300 4x4 u izvedbi Atelier Alpine predstavlja vrhunac ponude marke - tehnološki, dizajnerski i cjenovno. S cijenom od 64.340 eura testirani primjerak jasno cilja na gornji sloj D-SUV segmenta, nudeći performanse od 300 KS, gotovo 100 kilometara električnog dosega i dojmljivu razinu udobnosti i luksuza.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unatoč masi većoj od dvije tone, Rafale uspijeva spojiti učinkovitost, dinamičnost i eleganciju u prepoznatljiv francuski paket. Nije bez mana, zvuk trocilindraša, nešto tvrđi ovjes te nesavršena zvučna izolacija podsjećaju da je savršenstvo još korak dalje. No kao cjelina, Rafale se nameće kao jedan od najzrelijih i najuvjerljivijih Renaulta posljednjih godina, automobil koji (gotovo) s pravom nosi oznaku Alpine i pokazuje da francuski proizvođač itekako zna što znači premium.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ Dizajn i oprema

+ Potrošnja goriva

+ Kvaliteta izrade i udobnost

Minus:

- Tvrđi ovjes

- Buka pri višim brzinama

- Trocilindraš bez karizme

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1950 kg

Dimenzije: 471 x 187 x 161 cm

Međuosovinski razmak: 274 cm

Motor: 3-cilindrični benzinski, 1199 cm3 + 3 elektromotora

Snaga: 220 kW / 300 KS

Okretni moment: 400 Nm

0–100 km/h: 6,4 s

Najveća brzina: 180 km/h

Mjenjač: automatski, Multimode bez spojke

Potrošnja: 0,5-0,7 l/100 km (WLTP)

Električni doseg: 100-105 km (WLTP)

Prtljažnik: 539 - 1826 l

Cijena: 64.340 € (testni model), 59.990 € (bez dodatne opreme), 44.990 € (osnovni Rafale full hybrid ETech 200)

Važnija oprema testirani Renault Rafale Hyper hybrid E-Tech 300 4x4 Atelier Alpine

Aluminijski naplatci 21", Matrix LED svjetla, dvozonska automatska klima, sjedala presvučena Alcatarom i umjetnom kožom, grijana prednja sjedala, prednja sjedala električno namjestiva, masaža na vozačevom sjedalu, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 12", head-up zaslon, Harman Kardon premium audiosustav, sustav kamera s pregledom od 360°, upravljanje na sve kotače, aktivni ovjes s prediktivnom kamerom, električno pokretanje prtljažnika, panoramski krov s funkcijom zatamnjivanja...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.