Lani predstavljeni Symbioz na papiru djeluje tek kao produžena verzija dobro nam poznatog Captura, no Renault tvrdi da je ipak više od toga. Provjerili smo što nudi za oko 2500 eura više u odnosu na manjeg brata…
Gledajući Renaultovu aktualnu ponudu automobila, koju većinom čine SUV-ovi i crossoveri, lako bi bilo zaključiti da je i francuska marka, poput većine ostalih, zajahala trendovski val. Pritom to ne bi bilo daleko od istine. Niti za zamjeriti, jer kupci naposljetku takve automobile i traže. Samo u posljednjih nekoliko godina predstavljeni su Austral, Espace (da, taj model sada je također SUV), Symbioz i Rafale, da ne spominjemo električne SUV-e.
Dizajn: prepoznatljiv, ali s više ozbiljnosti od manjeg Captura
Među svima njima, Symbioz je najlakše moguće promatrati iz “cinične” perspektive, jer na papiru djeluje samo kao nepunih 17,5 centimetra duža verzija modela Captur. To načelno i jest, jer s manjim bratom, među ostalim, dijeli CMF-B platformu (koju koristi i Clio).
Tu činjenicu Renaultovi su dizajneri uglavnom uspješno prikrili jer iako se još sprijeda mogu zamijeniti jedan za drugog, sa strane je jasno da je Symbioz veći automobil, dok gledani straga jasno su raspoznatljivi.
Općenito, veći model krasi nešto sofisticiraniji dizajn, barem u bogato opremljenom testiranom Iconic izdanju, no ovo nije SUV koji će se izgledom istaknuti među odvažnije oblikovanim modelima poput Nissana Qashqai ili Kije Sportage.
Unutrašnjost Symbioza nudi poznatu tehnologiju i bolje materijale
Symbiozov interijer djeluje kao evolucija onoga u Capturu. Drukčija ručica birača mjenjača i oblik središnje konzole te općenito nešto kvalitetniji materijali i presvlake naočitije su razlike, a dijele isti 10,25-inčni vozačev zaslon i uspravan dodirni zaslon od 10,4 inča za OpenR Link infotainment sustav.
OpenR Link infotainment i fizičke kontrole klime – kombinacija koja funkcionira
Osim što u opremljenijim izvedbama (od razine Techno naviše) dolazi s integriranim Google uslugama (među ostalim i Maps), koje funkcioniraju jednako dobro kao i na pametnim telefonima, softver podržavaju i još korisnija Apple CarPlay i Android Auto sučelja. Pohvalu svakako zaslužuju i fizičke kontrole klime koje, suprotno onima integriranima u dodirne zaslone, omogućuju jednostavno korištenje i posljedično veću sigurnost vožnje.
Vozaču je nadohvat ruke i nekolicina korisnih pretinaca/odlagališta, poput onog ispred birača mjenjača koje sadrži i bežični punjač za mobitel ili, ako želite koristiti žicu, dva USB-C priključka.
Praktičnost: više mjesta u prtljažniku nego u Capturu
S obzirom na to da ima gotovo isti međuosovinski razmak kao Captur, putnici će straga imati jednaku količinu prostora za noge kao i u manjem modelu. Situaciju za glave putnika, iako ima dovoljno mjesta, donekle pogoršava opcijski Solarbay panoramski krov koji “krade” dragocjene milimetre, a, umjesto uobičajenim sjenilom, ističe se tehnologijom električno nabijenih tekućih kristala za zaštitu putnika od sunca, odnosno sprječavanje zagrijavanja kabine.
Spomenuta veća dužina novog SUV-a, stoga, odražava se u prtljažniku. Ako je klizna klupa u krajnjem stražnjem položaju, volumen iznosi 492 litre, dok u prednjem raspolaže sa 624 litre. Preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se ukupno 1582 l.
Hibridni pogon E-Tech od 143 KS: učinkovit u gradu, suzdržan na autocesti
Osim turbobenzinske TCe opcije sa 140 KS, kupcima se nudi i testirana E-Tech sa 143 KS. Renaultova poznata hibridna motorizacija snagu sustava postiže 1,6-litrenim benzincem (94 KS) i parom elektromotora (glavni sa 49 KS i starter-generator sa 24 KS), odnosno malom litij-ionskom baterijom od 1,26 kWh. Tu je i “dog clutch” mjenjač s četiri stupnja prijenosa za benzinski i dva za elektromotor koje elektronika automatski bira ovisno o potrebama pogonskog sklopa.
Sve navedeno vrlo dobro funkcionira u gradskoj vožnji kada Symbioz većinu vremena vozi isključivo na struju, odnosno vrlo uglađeno uz onaj odmjeren odziv desne papučice specifičan električnim automobilima. Pritom treba imati na umu da svaki odlučniji pritisak rezultira pokretanjem benzinskog četverocilindraša koje je gotovo jednako uglađeno kao i njegovo gašenje.
U takvoj stani-kreni vožnji uz praćenje normalnog toka prometa, E-Tech sustav pruža vrlo opuštajuće i ugodno iskustvo vožnje. Snage ima dovoljno i za odlučnija ubrzanja, no koliko će i kada Symbioz ubrzati ovisi o stupnju prijenosa u kojem se u danom trenutku nalazi… Naime, ako je u “dobrom”, Renault će bez puno zadrške snažno ubrzati, no ako sustav procijeni da je potrebno prebaciti u niži stupanj, odgoda između unosa desnog nogom i odziva performansi zna potrajati koji trenutak predugo.
To se u gradu rijetko kada događa, no na otvorenoj i autocesti ponekad zna frustrirati, barem dok se naviknete i vožnju prilagodite tom otprilike dvosekundnom kašnjenju.
Prilikom pretjecanja pri višim okretajima ističe se i bučan karakter benzinca, dok je uglađenost kod vožnje konstantnim brzinama sasvim pohvalna.
Vozna dinamika: udobna vožnja uz pokoju zamjerku pri bržim manevrima
Iako u načelu namješten za ceste bolje od onih po kakvima vozimo u našem glavnom gradu, ovjes dobro svladava raznorazne neravnine, premda 19-inčni kotači testirane Iconic izvedbe ne pomažu kod izraženijih rupa i izbočina (više bočnice s manjim naplatcima bile bi dobrodošle za nešto bolju podatnost). Lagani servoupravljač odličan je za gradske uvjete vožnje, a i na otvorenoj cesti pruža dovoljno preciznosti, dok su kočnice, kao i njihovo kombiniranje između mehaničkog i regenerativnog kočenja, solidne.
Potrošnja goriva: Symbioz blista u gradskoj vožnji, troši više na autocesti
Poput sličnih hibrida, Symbioz E-Tech najučinkovitiji je u gradu, gdje česta vožnja na struju dojmljivo snižava potrošnju benzina (lako je trošiti manje od pet litara), a najmanje učinkovit tijekom brže vožnje autocestom (oko 8,5 l/100 km), premda i tada nije suviše rastrošan.
Cijena: skuplji od Captura, ali nudi više prostora i opreme
Symbioz pokretan E-Tech hibridnim sustavom starta od 34.490 eura, odnosno oko 2500 eura više od jednako motoriziranog Captura. Testirani primjerak s ponešto dodatne opreme cijenu je podigao na 36.917 eura.
Zaključak
Symbioz se čini kao zanimljiva opcija za one kojima se sviđa Captur, ali im je potreban veći prtljažnik od onog koji pruža manji model. Osim toga, za razliku u cijeni dobivate i za nijansu kvalitetnije izrađen interijer, dok je hibridni pogonski sklop vrlo ugodan u gradskoj vožnji, kao i na autocesti pri konstantnim brzinama. Određene manjkavosti, prvenstveno mjenjača, do izražaja dolaze tek kada počnete dinamičnije voziti.
Plus:
- Uglađen hibridni sustav
- Električna vožnja u gradu
- Velik prtljažnik
Minus:
- Nedorečen mjenjač
- Bučan motor pri višim okretajima
- Panoramski krov “krade” prostor za glavu
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1390 kg
dimenzije: 441 x 180 x 155 cm
motor: 1598 cm3 + 2 elektromotora
snaga sustava: 105 kW/143 KS
0-100 km/h: 10,6 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 4,6-5,1 l/100 km
cijena: 36.917 € (testni model), 34.490 € (bez dodatne opreme), 24.690 € (osnovni model, TCe 140)
Važnija oprema testirani Renault Symbioz E-Tech Hybrid Iconic
Adaptivni tempomat, LED prednja svjetala s automatskim dugim snopom, Solarbay panoramski krov, OpenR Link multimedijski sustav (10,4-inčni zaslon) s integriranim Google Maps, električno pokretanje i grijanje sjedala, električno otvaranje vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.