Početna Auto 75 pregleda

Test Škoda Superb Combi: Odličan obiteljski automobil ne mora biti SUV

FOTO: Autostart

Ako vam visoki položaj sjedenja nije presudan, Combi verzija Superba ima sve potrebno jednoj obitelji: ogroman prtljažnik, raskošnu prostranost za putnike, veliku udobnost vožnje i vrlo štedljiv dizelski motor

Karavani, nekadašnji pojam obiteljskog automobila, već su neko vrijeme, a ponajprije zbog želje kupaca za višim položajem sjedenja (čitaj: SUV-ovima), na popisu “ugroženih” automobilskih vrsta. Proizvođači ih postepeno izbacuju iz ponude, unatoč tome što postoje karavanski modeli koji svojim vrijednostima nadmašuju SUV-ove i dovode u pitanje mudrost takvih poteza. Jedan od njih je i nova Combi verzija Škode Superb koju smo testirali s također sve rjeđim, ali poželjnim TDI pogonskim sklopom i srednjom razinom opreme.

Author: Autostart foto: Autostart

Dizajn: Kraći, ali korisno prostraniji stražnji dio

Od svih dosadašnjih generacija karavanskog Superba, četvrta ima (subjektivno gledano) najskladnije uklopljen stražnji dio, premda njegov dizajn djeluje anonimnije od prijašnjih. Combi je za 10 mm kraći (ukupno 490 cm) od Superba limuzine, no to nije utjecalo na smisao postojanja karavanskog stražnjeg dijela jer prtljažnik raspolaže s pozamašnih 690 litara, što je 45 l više od limuzine, dok s preklopljenim stražnjim sjedalima razlika raste na 125 l (1920 naspram 1795 litara). Prtljažnik je i pravilnog oblika, ima kuke za vrećice, elemente za odvajanje, odnosno osiguravanje predmeta od klizanja, pokoji pretinac te praktično električno pokretanje vrata.

Author: Autostart foto: Autostart

Unutrašnjost: Smart Dials, ogromna prostranost i velika udobnost

Superbov interijer jednostavno je osmišljen i funkcionalno vrlo dobro izveden, ima 10-inčni digitalni vozačev zaslon i opcijski 13-inčni (serijski je tri inča manji) zaslon infotainmenta, koji pruža primjetno poboljšano korisničko iskustvo s responzivnijim softverom, opcijom isticanja ikona najčešće korištenih značajki te Apple CarPlay ili Android Auto sučeljem.

Author: Autostart foto: Autostart

Osim toga, tu su i danas rijetke, ali vrlo korisne fizičke kontrole na središnjoj konzoli. Smart Dials su kotačići s malim zaslonima koji okretanjem i pritiskanjem omogućuju upravljanje klimom, glasnoćom audio sustava, modovima vožnje, grijanjem/ventiliranjem sjedala i još nekim značajkama. Odlično funkcioniraju i jednostavno ih je koristiti bez spuštanja pogleda s ceste, no dojam bi bio još bolji da je srebrni “prsten” koji ih okružuje izrađen od kvalitetnije plastike, umjesto ove na dodir prilično jeftine.

Author: Autostart foto: Autostart

Taj detalj odskače od ostatka interijera koji je kvalitetom materijala i izrade na očekivano visokoj razini. Testirani primjerak posebno dobro izgleda s Lounge uređenjem koje, među ostalim, podrazumijeva presvlake od alkantari nalik mikrovlakana na sjedalima, oblogama vrata i prednjoj konzoli i zanimljiva je alternativa klasičnim tkaninama i “veganskoj” koži.

Author: Autostart foto: Autostart

Ne treba ni zaboraviti poznate Simply Clever pametne detalje tipične za Škodu. Ovaj auto tako ima kišobran u vozačevim vratima, strugalicu za led u poklopcu spremnika goriva, praktične kuke za prtljagu i još mnogo toga...

Author: Autostart foto: Autostart

Prostranost: Daleko najprostraniji u klasi

Područje u kojem novi Superb, poput njegovih prethodnika, nema premca u klasi je prostranost za putnike na stražnjim sjedalima. Mjesta na noge i glavu ima puno i za one košarkaškog rasta, a oni standardnih “dimenzija” imaju dobrih 20-ak centimetara razmaka od koljena do naslona sjedala ispred. Tu pomaže i produžena krovna linija karavana, kao i ugodan kut nagiba naslona stražnje klupe.

Author: Autostart foto: Autostart

Dobar “stari” TDI: Više od 1000 km kao iz šale

Iako nije posljednji krik tehnologije, dizelski motor u testiranom Superbu Combi odavno je poznat, no za novu generaciju dorađen dvolitreni četiricilindraš sa 150 KS. Te brojke danas nisu osobito dojmljive, no ovo je svejedno jedna od najboljih raspoloživih opcija motorizacije. TDI skladno surađuje sa serijskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom, koji sedam raspoloživih stupnjeva prijenosa uglavnom pravodobno bira i neosjetno mijenja (osim pri nižim brzinama kada je povremeno trzav), nastojeći ranije prebacivati u više stupnjeve prijenosa. To nije problem s obzirom na od samo 1600 o/min dostupnih 360 Nm koji osiguravaju respektabilne performanse koje će većini vozača biti dobra mjera.

Author: Autostart foto: Autostart

Osim toga, dizelaš je u većini radnog raspona, a pogotovo pri putnim brzinama, izrazito uglađen (vrti oko 2000 o/min pri 140 km/h) te vrlo štedljiv. Naš prosjek u raznim uvjetima vožnje, od grada i otvorene do autoceste, iznosio je samo 4,9 l/100 km, što uz spremnik goriva od čak 66 litara znači da Superb Combi s punim “tankom” može prevaliti i više od 1300 kilometara. Uz malo oštriju vožjnu računajte s kombiniranom potrošnjom do oko 6 l/100 km i oko 7 l/100 km u gradu. 

Author: Autostart foto: Autostart

Vožnja: Pohvalna udobnost i bez DCC-a

Umjesto odličnog opcijskog DCC Plus ovjesa s poboljšanim adaptivnim amortizerima, testirani Superb Combi ima standardni “pasivni” ovjes. Na većini prometnica uspijeva pružiti pohvalnu udobnost u vožnji, osobito na autocesti gdje ugodno “pegla” i poprečne neravnine, dok u gradu katkad može grublje prenijeti neravnine lošije održavanog asfalta, kao da je na velikim, a ne, za današnje pojmove, relativno skromnim 18-inčnim kotačima.

Author: Autostart foto: Autostart

Na zavojitoj cesti Superbov ovjes solidno kontrolira gibanja karoserije, servoupravljač je precizan i jasan za ugodno točno usmjeravanje nosa u zavoje, a kočnice snažne i lako se doziraju.

Author: Autostart foto: Autostart

Zaključak i cijena: Vrlo poželjno rješenje za obiteljske “probleme”

Škoda Superb Combi pokretana početnim TDI motorom i opremljena Selection razinom opreme (drugim od ukupno sedam dostupnih) starta od 42.613 eura, dok s dodatnom opremom testirani primjerak stoji 49.604 eura. Nema puno suvremenih konkurenata, no najočitiji, na istoj platformi razvijen novi VW Passat, s istom motorizacijom i početnom opremom stoji 3200 eura više.

Author: Autostart foto: Autostart

Ako tražite obiteljski automobil s ogromnim prtljažnikom, još raskošnijom prostranošću za putnike straga, ugodnim interijerom s dobrim infotainmentom, vrlo štedljivim i adekvatno snažnim motorom te uglađenim i udobnim iskustvom vožnje, novi Superb Combi trebao bi vam biti pri vrhu popisa potencijalnih kupnji.

Author: Autostart foto: Autostart

Plus:

+Izrazito prostrana unutrašnjost i prtljažnik

+Vrlo štedljiv i uglađen TDI motor

+Primjetno poboljšan infotainment

Minus:

-Plastika Smart Dials kotačića

-Udobnost ovjesa na lošim gradskim površinama

Author: Autostart foto: Autostart

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

Masa: 1859 kg

Dimenzije: 490,2 x 184,9 x 148,2 cm

Motor: 4-cilindrični turbodizelski, 1968 cm3

Snaga: 110 kW/150 KS

Okretni moment: 360 Nm

0-100 km/h: 9,3 s

Najveća brzina: 222 km/h

Mjenjač: automatski 7-stupanjski, s dvostrukom spojkom

Potrošnja: 4,9-5,4 l/100 km

Cijena: 49.604 € (testni model), 42.613 € (bez dodatne opreme), 38.476 € (osnovni model 1.5 TSI)

Author: Autostart foto: Autostart

Važnija oprema testirana Škoda Superb Combi 2.0 TDI Selecition

Aluminijski naplatci 18", Matrix LED prednja svjetla, trozonska automatska klima, mikrovlaknima presvučena sjedala, grijana prednja sjedala, digitalni instrumenti 10", 13-inčni zaslon infotainmenta, adaptivni tempomat, električno otvaranja vrata prtljažnika...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.