Ovo je idealan auto za velike obitelji koji vozaču, kada je sam, ponekad može pružiti i neočekivane trenutke zabave u vožnji
Kada je Volkswagen prije nekoliko godina predstavio novi Multivan, odnosno novu generaciju svojeg kombija nazvanu T7, napravio je veliku promjenu. Naime, T7 je, za razliku od prethodnika, baziran na "automobilskoj platformi" MQB Evo koju dijeli s mnogim drugim manjim VW-ima, pa tko i Golfom. To je sa sobom donijelo nekoliko pluseva, ali i minusa. Najvažnije Multivan je postao mnogo ugodniji za vožnju i štedljiviji, ali je izgubio i dio robusnosti i nosivosti u odnosu na prethodnika. Za one koji trebaju teretno vozilo ili kombi za posao ubuduće će tu biti novi Transporter, koji je razvijen s Fordom, a T7 će nastavljati obavljati "djelatnost" luksuznog obiteljskog transportera ili prestižnog vozila za shuttle prijevoz putnika.
Prije otprilike godinu dana smo testirali Multivan s plug-in hibridnim pogonom i u najbogatijoj Style opremi, no sada nam je na test stigla osjetno prizemljenija varijanta s TDI motorom, dugom karoserijom (L2) za maksimalno mnogo prostora i i skromnijom, ali još uvijek kompletnom 4Life opremom. S dvadesetak tisuća eura manjom cijenom i dizelskim motorom, koji je u ovoj klasi uvjerljivo najtraženiji pogon, ovaj Multivan se u teoriji čini kao mnogo bolji izbor, no kakav je u praksi?
Multivan je vrlo velik auto, zapravo tipično velik kombi. Dugačak je 517 cm, težak više od dvije tone i opremljen sa sedam sjedala i prtljažnikom u koji, u najgorem slučaju stane 705, a u najboljem čak 4005 litara! Dakle, pravi "blagoslov" za velike obitelji. Automobil koji vidite na slikama ima cijenu od 56.725 eura, što može značajno smanjiti želju kupaca za takvim automobilom, no opet nije pretjerano kad pogledamo koliko danas koštaju auti, pogotovo oni veliki s barem približno ovoliko mjesta.
Prelazak na automobilsku platformu učinio je čuda, kada je u pitanju ponašanje u vožnji i T7 se, subjektivno, vozi dvostruko bolje od prethodnika, ali i mnogo bolje od svih konkurenata. Osjećaj u vožnji je vrlo sličan onome tipičnog automobila i da stalno ne gledate u zdepastu haubu ispred vas rekli biste da ste u velikom SUV-u ili monovolumenu. Osim konstrukcije podvozja ovdje pomaže i činjenica da je novi Multivan osjetno niži od prethodnika, dovoljno nizak čak i da pod malo većim opterećenjem na autocesti ponekad zavara i HAC-ove mjerne uređaje i uđe u "prvu kategoriju" vozila nižih od 190 cm, iako je zapravo visok 191 cm (testirano s 50 postotnom učinkovitosti na hrvatskim auto cestama).
U vožnji imate iznenađujuće dobru kontrolu nad vozilom, a jedino upravljač nije previše izravan, no to primjećujete samo zato što po ostatku voznih osobina ovaj automobil uopće ne ostavlja dojam kombija. Čak i vožnja kroz zavoje može predstavljati određen užitak i kroz njih možete sasvim suvereno prolaziti uz lagano "škripanje guma", a da vam pritom s čela ne cure hladne kapi znoja. Do sada nikada u ni jednom sličnom kombiju nismo tako brzo, a tako opušteno jurili kroz zavoje.
Multivan je također odličan kada je u pitanju udobnost. S dugim neravninama poput "ležećih policajaca" se suvereno nosi zbog dugog međuosovinskog razmaka i udobnog ovjesa, a na kraćim neravninama ili lošim cestama je udobnost također vrhunska i nema nikakve trešnje upravljača ili štropotanja cijelog automobila što je tako tipična pojava kod kombija.S druge strane, zvučna udobnost možda nije vrhunska, no buka na autocesti pri brzinama iznad 120 km/h nikada ne postaje "nesnosno" velika.
TDI motor savršeno pristaje ovom automobilu. Iako nam je plug-in hibrid u ranijem testu kombinirano trošio solidnih 7,4 litara (uz praznu bateriju), TDI ovdje može biti još uvjerljiviji, pogotovo na autocesti i na otvorenoj cesti. Prosjek testa nam je iznosio 7,2 l/100 km, s time da je na autocesti ovaj auto u stanju trošiti oko 7 l/100 km pri brzini od 120 do 130 km/h, a u gradu, uz prosječni stil vožnje 8,5 do 9 l/100 km. Na otvorenoj cesti potrošnja se lako može spustiti i na razine od oko 6 l/100 km. Dizel je odličan izbor za sve situacije, a najviše će se isplatiti onima koji mnogo putuju jer tada po potrošnji nadmašuje plug-in hibrid, o benzincu da i ne pričamo.
Iako vas neće zakucati u sjedalo kad prilikom kretanja stisnete gas do daske, dvolitreni TDI sa 150 KS i 360 Nm ima dovoljno snage da pruža uvjerljive performanse jednom kada se automobil "zakotrlja". I pritom je vrlo miran u radu. Čak i pri brzinama od 140, 150 ili čak 160 km/h autom ležerno i tiho "klizi" autocestom.
U unutrašnjosti T7 izgleda prilično moderno. Armature ispred vozača i suvozača više nalikuju na one u automobilu, a ne na one u kombiju. Vrlo zgodan i praktičan detalj je mala poluga automatskog mjenjača između instrumenata i infotainment sustava, na dohvat ruke. Sam infotainment, stara generacija Volkswagenovog sustava koja se nije proslavila, nije među boljima na tržištu, ali barem sada radi stabilno. Prigovoriti moramo i "notornim" neosvijetljenim klizačima za temperaturu i glasnoću ispod infotainmenta, a pohvalno je što su na volanu, za razliku od nekih VW-a, poput Golfa prije redizajna, prave tipke.
Za kraj smo ostavili najbolju stranu Multivana, a to je kabina iza prvog reda sjedala. Kao u svakom kombiju, ovdje mjesta ima u izobilju, a čak i kada koristite svih sedam sjedala u prtljažnik će još uvijek stati raskošnih 705 litara. No prilikom utovara morate biti malo oprezniji da se glavnom ne udarite u vrata prtljažnika koja se dižu na samo oko 175 cm. Raspored sa sedam sjedala je vrlo komforan, jer putnici u srednjem redu imaju obilje prostora.
Sva stražnja sjedala su smještena na šinama te ih je moguće pomicati naprijed-nazad, preklapati po volji i mijenjati im nagib naslona. Također, izuzetno lako se uklanjaju iz vozila i s procijenjenih (nismo ih vagali) 25 kilograma taj posao za prosječnu osobu nije suviše težak, kao što je to znalo biti u ranijim verzijama Multivana ili sličnih kombija koji su imali sjedala teža od 40 kilograma. Vraćanje sjedala u auto je još jednostavnije, samo stavite sjedalo na šinu i ono sjedne na mjesto. Ipak, moramo naglasiti da velikim i debljim osobama pet stražnjih sjedala neće biti idealna, jer su prilično mala i uska.
Auto je također prepun praktičnih detalja i vrlo je dobro ergonomski koncipiran. Sprijeda su polica za mobilni telefon i držač za čaše vrlo razumno postavljeni, a unutarnja strana vrata je izvrsno organizirana - s puno prostora za boce, čaše i druge stvari. Također, oba prednja vrata imaju malu "kantu za smeće" što je vrlo praktičan detalj. Ukupno 4 USB-C priključka i 12-voltni utikač također dobro dođu. Činjenica da su materijali u interijeru samo prosječne kvalitete nije ništa novo kod ovakvih kombija, čak i onih najskupljih.
Već smo spomenuli sustav šina. Na njega je pričvršćen i genijalni praktičan multifunkcionalni pult/konzola/stol u sredini. Između prednjih sjedala može služiti kao naslon za ruke s praktičnim pretincima i držačima za boce do 1,5 litara. A ako ga gurnete straga možete ga i dalje koristiti kao konzolu ili rasklopiti te tako dobivate stol solidne veličine idealan za pariju karata, neku drugu društvenu igru ili za pravi obrok na odmorištu. Odlično!
Zaključak:
Ovaj kombi je vrlo dobar obiteljski automobil s mnogim vrlinama i nekoliko mana. Ponašanje u vožnji, dizelski motor i briljantno jednostavna fleksibilnost u unutrašnjosti mjerila su klase. S druge strane, tu je i nekoliko slabosti poput malih stražnjih sjedala koja će zasmetati većim putnicima na duljim putovanjima i relativno lošeg infotainmenta. Na kraju definitivno prevladavaju pozitivne strane ovog auta koje ga pretvaraju u idealan auto za velike obitelji koji vozaču, kada je sam, ponekad može pružiti i neočekivane trenutke zabave u vožnji.
Plus:
Motor i potrošnja
Vozne osobine i udobnost
Ponuda prostora i fleksibilnost unutrašnjosti
Minus:
Infotainment
Neosvijetljeni klizači za temperaturu
Stražnja sjedala su premala za velike osobe
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2061 kg
dimenzije: 517 x 194 x 191 cm
obujam motora: 1968 cm3
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 11,6 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja: 6,3-6,7 l/100 km
cijena: 56.725 € (testni model), 50.935 € (osnovni Multivan, kratka verzija, dizel)
Važnija oprema testirani Volkswagen Multivan 2.0 TDI DSG 4Life
Aluminijski naplatci 16", automatski trozonski klima uređaj, grijana prednja sjedala, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, dodirni zaslon 10", digitalni instrumenti 10", multifunkcijski i pomični stolić/središnja konzola, adaptivni tempomat...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.