Multivan u eHybrid 4Motion izvedbi kombinira tihi električni pogon, sposobnosti 4Motion sustava i poznatu praktičnost Multivana, pa se nameće kao jako dobro rješenje za obitelji i poslovne korisnike
Volkswagenov Multivan T7 slovi kao vozilo koje odlično spaja obiteljske navike, putničke potrebe i poslovne obaveze u jedan prepoznatljiv paket. Ove godine dolazi u najnaprednijoj izvedbi dosad, s potpuno novim plug-in hibridnim pogonom i mnogo većom baterijom, osmišljen kao drugačija alternativa klasičnom TDI dijelu za vozače koji žele moderni pogon, te štedljivu i tišu vožnju. Kombi ove veličine rijetko uspije spojiti praktičnost, performanse i tehnologiju, ali Multivan eHybrid 4Motion ambiciozno pokušava upravo to. Isprobali smo verziju s bogatijim Style paketom opreme i dosta dodatne opreme.
Dizajn i dojam: Prepoznatljiv Volkswagen s dojmom većeg premiuma
Promjena u dizajn, nema, s novim pogonom Multivan je i dalje Multivan, što u praksi znači visoku siluetu, velike površine lima i naglašenu funkcionalnost, sve upakirano s modernim dizajnerskim Volkswagenovim potpisom podsjeća na "klasični Bulli". Pogotovo kod testiranog modela koji u dvobojnoj kombinaciji izgleda dopadljivo i suvremeno.
Automobil je zaista ogroman. Radi se o produženoj verziji karoserije pa u duljinu doseže čak 517 cm, širok je 194 cm i visok 191 cm. Ipak, unatoč tim dimenzijama djeluje elegantnije i kompaktnije od mnogih konkurentskih kombija. Dizajnerska rješenja kao što su prednji dio i raspored te oblik prozora daju mu više pojavu velikog monovolumena nego kombija.
Unutrašnjost i ergonomija: Praktičnost kao filozofija prostora
Multivan je pravi dokaz da Volkswagen i dalje zna izraditi kabinu koja djeluje poznato, logično i jednostavno. Digitalni kokpit i infotainment naslijeđeni su iz osobnih automobila marke, a to znači jasnu grafiku i relativno intuitivne izbornike.
Dodirni klizači i nedostatak odvojenih komandi za klimu nisu idealni, no infotainment sustav je brz i stabilan. Posebno nam se sviđa "ručica mjenjača", zapravo mala poluga koja je smještena na vrlo logično mjesto, na armaturama odmah desno od volana. Time Mutivan oslobađa prostor na središnjoj konzoli bez posezanja za rješenjem s ručicom iza volana kao u drugim VW-ima, koja, iako praktična, nije omiljena kod svih vozača.
Pohvale zaslužuju i nasloni za ruke integrirani u prednjim sjedalima. Naime, svako sjedalo ima i lijevi i desni naslon, pa se nikada neće dogoditi da razmišljate gdje odmoriti ruku. Sjedi se visoko, tipično za jedan kombi, ali preglednost i udobnost ne zbog toga ne pate, naprotiv sjedala su vrlo udobna.
Drugi i treći red sjedala zaslužuju posebnu pozornost. Klizni šinski sustav omogućuje jednostavno pomicanje, potpuno skidanje ili okretanje sjedala, što Multivan čini jednim od najfleksibilnijih putničkih vozila na tržištu. Dobar ugođaj stvara i ogroman panoramski krov koji otvara kabinu i daje joj osjećaj prozračnosti.
Ipak, kao i u ranijim Multivanima, najviše nam se dopala pomična središnja konzola/stol, također spojena na sustav šina. Između prednjih sjedala može služiti kao klasična središnja konzola s praktičnim pretincima i držačima za boce do 1,5 litara, a ako je gurnete straga možete je i dalje koristiti kao konzolu ili podići i rasklopiti te tako dobivate stol solidne veličine idealan za rad na laptopu, neku društvenu igru, ili za obrok na odmorištu. Jedina realna zamjerka u unutrašnjosti je izostanak naslona za ruke u drugom redu sjedala.
Prtljažnik, naravno, varira ovisno o konfiguraciji, odnosno o pomicanju i vađenju sjedala, no ni u i varijanti sa svih sedam u uporabi prostor nije ograničen. U njega naime i tada stanu 763 litre, dovoljno za prtljagu svih sedam osoba i više od toga. Uklanjanjem sjedala nastaje golema površina pogodna i za profesionalnu upotrebu kapaciteta 4005 litara.
Vožnja: Uglađen, tih i udoban
Plug-in hibridni sklop Multivana kombinira 1,5-litreni turbobenzinski motor sa 177 KS i dva elektromotora, prednji od 115 KS i stražnji od 136 KS. Međutim, te snage se ne zbrajaju i to ne znači da auto ima ukupno više od 400 "konja". Sustav zapravo razvija maksimalnih 245 KS i 350 Nm, što su još uvijek dobre vrijednosti pa se bez obzira na pozamašnu masu od 2285 kilograma, Multivan pokreće iznenađujuće energično i hvata 100 km/h za 8,7 sekundi, dok najveća brzina iznosi 200 km/h.
U potpuno električnom načinu rada Multivan se kreće gotovo bešumno i ugodno nježno, što posebno dolazi do izražaja u gradskoj vožnji ili na opuštenim dionicama izvan naselja. Tada radi isključivo stražnji elektromotor, a automobil se do 130 km/h ponaša poput velikog, tiho klizećeg električnog monovolumena. U hibridnom modu benzinski motor se uključuje kada je potrebno više snage, a reakcije su uglavnom uglađene. Samo pri naglom kickdownu sustav se zna nakratko premišljati, uz blagi trzaj pri uključenju 1,5 TSI-a.
Iako je testni auto imao dinamički spušteni ovjes, on je i dalje postavljen mekše radi udobnosti, ali dovoljno čvrsto da zadrži stabilnost na višim brzinama. U bržim prolascima zavoja se osjeti masa, no auto pritom ostaje kontroliran i siguran, uz posebno uvjerljivo ponašanje na mokroj podlozi zahvaljujući 4Motion pogonu. Multivan se uvjerljivo nosi s gradskim gužvama, otvorenom cestom i autocestom, uz dojam sveukupne zrelosti koji je bliža osobnim automobilima nego kombijima.
Potrošnja i doseg: Hibrid koji nagrađuje redovito punjenje
Baterija je velika, kapaciteta 19,7 kWh, a eealni električni dosezi od 85 km u gradu i 70 km kombinirano te odličnih 110 km u našem eko krugu, čine Multivan jednim od najučinkovitijih plug-in kombija. Punjenje na DC punjaču snagom do 50 kW vraća 20 do 80 posto kapaciteta vrlo brzo, što dodatno povećava upotrebljivost u svakodnevici. Ovaj auto se isplati puniti i dok putujete, ne samo kod kuće ili na poslu, što je rijetkost kod plug-in hibrida.
Zanimljivo je da i pri praznoj bateriji ostaje prilično štedljiv. Na testu je s praznom baterijom Multivan trošio 6,4 l u gradu, 7,3 l kombinirano i 8,5 l na autocesti, dok smo u našem eko-krugu zabilježili rezultat od 5,3 l/100 km. Sve ovo je vrlo dobro za veliko vozilo mase 2285 kg.
Zaključak i cijena: Multivan koji hvata budućnost, ali čuva ono što ga je učinilo slavnim
Testirani Multivan eHybrid 4Motion stoji 73.603 eura, što uključuje (skupu, 2673 eura) dvobojnu karoseriju, LED Matrix svjetla i drugu bogatu opremu, praktički sve što je zahtjevnijem korisniku naviknutom na luksuz potrebno. U usporedbi s dizelskim Multivanom jednake opreme, cijena je oko 7000 eura viša što je razumljivo kod ove mnogo snažnije i potencijalno štedljivije motorizacije.
Volkswagen Multivan eHybrid 4Motion uspijeva spojiti prostranost, električnu vožnju i tehnološku naprednost u paket koji djeluje kompetentno i moderno bez da je previše futuristički. Nije najjeftiniji, ali vozne osobine, komfor, fleksibilnost, velik električni domseg čine ga jednim od najboljih velikih obiteljsko-poslovnih vozila na tržištu.
Plus:
+ Izvrsna električna autonomija i niska potrošnja u gradu
+ Fleksibilna unutrašnjost i modularna sjedala
+ Dobro podešen ovjes
Minus:
- Relativno visoka cijena
- Povremeni trzaji pri kickdownu
- Nedostatak naslona za ruke u drugom redu
| Masa | 2285 kg |
|---|---|
| Dimenzije | 517 x 194 x 191 cm |
| Međuosovinski razmak | 312 cm |
| Motor | 4-cilindrični turbobenzinski 1498 cm³ + dva elektromotora |
| Snaga | 180 kW / 245 KS |
| Okretni moment | 350 Nm |
| 0–100 km/h | 8,7 s |
| Najveća brzina | 200 km/h |
| Mjenjač | automatski, 6-stupanjski DSG |
| Baterija (neto) | 19,7 kWh |
| Doseg na struju (WLTP) | 92 km |
| Potrošnja | 0,8 l/100 km (WLTP), 6,4 l/100 km s praznom baterijom (test) |
| Prtljažnik | 763 l |
| Cijena | 73.603 € (testirani model), 66.503 € (bez dodatne opreme), 56.025 € (osnovni Multivan Life L1 TDI DSG) |
Važnija oprema testirani Volkswagen Multivan 4Life L2 eHybrid 4Motion
Aluminijski naplatci 18”, LED Martix prednja svjetla, automatska trozonska klima, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 10", zaslon, navigacija, bežično povezivanje, grijanje sjedala, grijanje upravljača, električno pokretana vrata prtljažnika, panoramski krov, kuka za vuču...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.