Konkurencija je prošlih godina jako poskupila, Tiguan manje i sada imamo situaciju da je jedan VW povoljniji od mnogih izravnih konkurenata u klasi
Iako u Volkswagenu stalno pričaju o električnim automobilima, ne treba biti veliki genijalac da bi se zaključilo da su im trenutno važniji i isplativiji ipak neki drugi modeli. Recimo Tiguan, koji je već godinama bestseler ove marke. Kompaktni SUV ove je godine dobio novu generaciju, prve kilometru Hrvatskoj s njim smo napravili u travnju, a sada je došao i trenutak za prvi opsežni test.
Na test smo dobili izvedbu koja će se sigurno naviše prodavati na našem tržištu, model s opremom Life Plus koja je prilično bogata i s kojom automobil ima iznenađujuće nisku cijenu. 35.948 eura za auto koji u svojim top verzijama i s dodatnom opremom lako dostiže i sedamdesetak tisuća eura čini se kao jako dobra prilika. Pogotovo ako to usporedimo s cijenama konkurenata od kojih su mnogi i osjetno skupi s podjednakom motorizacijom i opremom. Kakav je novi povoljni VW u praksi?
Činjenica da se najnoviji Tiguan ne odmiče daleko od izgleda prethodnika nije iznenađujuća jer volkswagen nikada nije volio radikalne promjene dizajna. Konja koji pobjeđuje se ne mijenja, i to VW-u pali već desetljećima, a kada se konačno odluče na nešto radikalnije poput ID. modela uglavnom naiđu na velike kritike. Kupci VW-a očito žele prepoznatljive aute. No to ne znači da je Tiguan zapravo preslikani prethodnik. Ima prepoznatljivu liniju ali dosta promijenjen izgled. Sprijeda je najzgodniji dio maska hladnjaka koja je sada prekrivena prozirnom plastikom, a straga Tiguan ima sve popularnija spojena svjetla koja se protežu čitavom širinom auta. Aerodinamika je i ovdje bila u prvom planu te se te je koeficijent otpora zraka s 0,34 pao na 0,28.
Dizajn je stvar ukusa, no prijeđimo sad na konkretne stvari. Kako je u unutrašnjosti? Raspoloživi prostor nas je oduševio. Iako je auto narastao samo tri centimetra, putnicima u drugom redu nudi znatno više prostora od prethodnika i dvije osobe visine 190 cm će se bez problema smjestiti jedna iza druge. Prtljažnik je također ogroman. Ima čak 652 litre, a s potpuno preklopljenim naslonom stražnjeg sjedala volumen raste na 1650 litara. Pohvale Volkswagenu također moramo uputiti zbog klizne djeljive stražnje klupe i potpuno preklopnog suvozačevog sjedala što se ne susreće često u ovoj klasi i dosta povećava iskoristivost unutrašnjosti.
Kvaliteta izrade je vrlo dobra, možda ne savršena kao što smo to nekada navikli od Volkswagena, no Tiguanu se tu nema što ozbiljno za prigovoriti. Isto vrijedi i za materijale. U odnosu na prethodnika unutrašnjost je potpuno promijenjena, znatno digitalizirana te donosi neka rješenja koja nam se sviđaju i neka koja bi mogla biti bolja. Glavna zamjerka je nedostatak fizičkih tipki, prvenstveno za klimu čije kontrole su sada prebačene na zaslon. Tu je novi multifunkcionalni kotačić na mjestu gdje se nekada nalazio mjenjač, a njime je moguće regulirati glasnoću audio sustava ili birati profil vožnje. Na žalost, mišljenja smo da se ovaj kotačić mogao itekako bolje iskoristiti za više funkcija.
Sviđa nam se što je selektor za mjenjač prebačen iza upravljača što je rješenje koje su nakon Mercedesa počeli koristiti i mnogi drugi, primjerice i Hyundai i Renault. Ručica mjenjača je tako na dohvat ruke, a među sjedalima ima više mjesta za pretince. Jako nam se svidio i Infotainment iza zaslona od 12,9". On je ogroman korak unaprijed na sustave koje je VW koristio još nedavno te je vrlo jednostavan za korištenje i prepun funkcija. Digitalni instrumenti su vrlo dobri i lako se personaliziraju, a pohvalu zaslužuje i činjenica da se VW na ovom modelu vratio na prave klasične tipke na volanu, umjesto često kritiziranih dodirnih koje još uvijek koristi u nekim modelima.
Blagi hibridni pogon novog Tiguana čini se najboljim odabirom za one koji ne rade jako velike kilometraže. TDI je sigurno štedljiviji ali u startu košta 5000 eura više i da bi to nadoknadili morate napraviti jako, jako puno kilometara. Motor službenog naziva eTSI je blagi hibrid s četiri cilindra koji razvija 150 KS i ima funkciju deaktivacije dva cilindra. Bez pretjerivanja motor je jedan od najboljih u klasi, živahan, razumno štedljiv i izuzetno uglađen i ugodan za vožnju, čak i pri vrlo niskim okretajima gdje dosta pomaže mali električni motor od 19 KS. DSG automatiku s dvostrukom spojkom i sedam brzina također se nema što prigovoriti, i dalje je to jedan od najboljih mjenjača u klasi.
Performanse su i više nego dobre. Ubrzanje do 100 km/h traje 9,1 sekundu, međuubrzanja su dovoljno dobra za opuštena preticanja, zvuk motora je ugodan, a buka nije pretjerana. Potrošnja na kraju testa nam je iznosila 6,9 l/100 km, pri čemu je Tiguan u gradu trošio 7,7 l/100 km, a na otvorenoj cesti u prosjeku 5,8 l/100 km.
Sa vrlo udobnim ovjesom i mesnatim gumama na naplatcima od "samo" 17" Tiguan je izuzetno udoban automobil u vožnji. Tome pridonose i sjedala koja su malo tvrđa ali dovoljno udobna i odlična izolacija od buke koja vam neće smetati ni na vrlo visokim brzinama na autocestama (određenu ulogu je tu odigrala i bolja aerodinamika). Što se tiče dinamičkih voznih osobina Tiguan nije loš ali ima i boljih auta u ovoj klasi. Recimo Mazda MX-5 ili Hyundai Tucson osjetno se bolje voze pri agresivnijem tempu kroz zavoje gdje Tiguan pokazuje dosta sklonosti naginjanju. No s druge strane, Tucson je mnogo udobniji od ova dva automobila.
Zaključak
Volkswagen Tiguan je odličan izbor za one koji traže će odgovarati onima koji traže praktičan, dobro napravljen i udoban auto s dobrim i štedljivim benzinskim motorom. I sve to po vrlo fer cijeni i uz prilično bogatu opremu u kojoj je i trozonska klima za zaslonom i kontrolama straga. Konkurencija je prošlih godina jako poskupila, Tiguan manje i sada imamo situaciju da je jedan VW povoljniji od mnogih izravnih konkurenata u klasi.
Plus:
Odnos uloženo-dobiveno
Vrhunska udobnost i dobra oprema
Živahan i ekonomičan motor
Minus:
Premalo fizičkih tipki
Multifunkcijski kotačić se mogao bolje iskoristiti
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1645 kg
dimenzije: 454 x 184 x 165 cm
obujam motora: 1498 ccm
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 9,1 s
najveća brzina: 210 km/h
potrošnja: 6,2 l/100 km
cijena: 35.948 € (testni model), 35.771 € (osnovni Tiguan)
Važnija oprema testirani Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI DSG Life Plus
Aluminijski naplatci 17", metalik boja, automatska trozonska klima, digitalni instrumenti 7", dodirni zaslon 12,9", kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, djeljivo stražnje sjedalo klizno pomično po dužini, preklopivo suvozačko sjedalo, ambijentalno osvjetljenje, handsfree ključ...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.