Japanski proizvođač je, moramo priznati, novim Civicom u Sport izdanju vrlo visoko postavio letvicu voznih značajki koje su, jednostavno rečeno - fenomenalne...
Netom nakon hrvatske premijere u Opatiji na test nam je stigao najnoviji Civic 1.5 I-VTEC Sport. Sport oznaka odnosi se na sportski ovjes, dvostruku središnju ispušnu cijev straga te mnoge elemente koji upravo podsjećaju na Type R inačicu.
Prije svega moram napomenuti kako je osjećaj u vožnji gotovo savršen. Upravljač je nevjerojatno precizan, a mjesto sjedenja idealno. Uza spomenuti sportski ovjes novi se Civic doslovno vozi poput kartinga, a svaki pokušaj brzog ulaska u zavoj uspješno i bez previše muke svladava. Postavlja se pitanje kakav li je tek Type R? Kakav je onda najbrži auto s prednjim pogonom na svijetu? Zar nešto može biti bolje od ovoga, upitao sam se.
Ipak, tu dilemu ostavit ću za neku drugu priliku. Nevjerojatno je koliko sam bio iznenađen voznim mogućnostima ovog auta. Toliko da me 'promašeni' automatski CVT mjenjač nije ni previše brinuo. Ispod poklopca motora krije se Hondin najnoviji, 1,5-litreni turbobenzinski VTEC motor koji razvija čak 182 KS. No, uza CVT mjenjač performanse nisu onakve kakve bi trebale biti. Odmalena sam naučen kako svaka Honda 'mora' imati šestostupanjski ručni mjenjač, a pogotovo ako je sportske "naravi".
Iako mjenjač bez stupnjeva prijenosa pri malim brzinama funkcionira solidno, za većega dodavanju gasa trom je i spor, pomalo 'zbunjen'. To rezultira potrošnjom čak deset litara goriva na stotinu prijeđenih kilometara, koju je bilo nemoguće smanjiti, a pomalo sam ostao zatečen izostankom start-stop sustava u automobilu koji će na tržištu provesti nekoliko godina. Vjerujem kako bi uz šestostupanjski ručni mjenjač potrošnja barem malo pala, a dojam u vožnji bio bi savršen. Do stotke ovaj Civic ubrzava 8,2 sekundi, a pojuriti može do 220 kilometara na sat.
U paketu Prestige testirani automobil je opremljen vrhunskim prednjim LED svjetlima, 18-colnim aluminijskim kotačima, jarkom crvenom bojom i spomenutim sportskim paketom eksterijera koji uključuje sportske difuzore i spojlere, pa je nalik na Type R model. Osim kompaktne izvedbe na hrvatsko tržište stigao je i sedan za koji valja izdvojiti od 179.990 do 240.090 kuna, ovisno o motoru i dodatnoj opremi. Naravno, ne smijemo izostaviti dizelsku varijantu. Nažalost, ona je još u proizvodnoj fazi i nije ugledala svjetlo dana, a službena bi svjetska premijera trebala biti na frankfurtskome salonu potkraj godine.
Također, postavlja se zanimljivo pitanje kako bi se ovaj testirani Civic ponašao s CR-V-ovim automatskim ZF mjenjačem s dvostrukom spojkom i devet brzina! Upravo je taj mjenjač uparen isključivo s dizelskim Hondama, pa ga tako očekujemo u nadolazećemu dizelskome Civicu. Naša presuda tako ostaje – 1.5 benzinac isključivo bi trebalo kupiti s ručnim mjenjačem, a dizelskome Civicu najbolje bi odgovarao ZF automatski mjenjač.
Na kraju, zaključno mogu reći kako me je testirani Civic Sport i više nego iznenadio voznim značajkama, ali pomalo razočarao CVT mjenjačem. To ipak ne umanjuje konačan dojam, tvrdim da je odličan te vrlo blizu savršenstvu u klasi kompakata, izuzmemo li poneke mane. Novi je Civic tako pun pogodak i vrlo jasna stepenica iznad prethodnoga modela. Cijena ovog testnog Civica iznosi 200.350 kuna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.