Početna Auto 50 pregleda

Tipo je rođen kao sedan, a postaje kompakt

FIAT TIPO
Vidi galeriju 1/5
Tipo je rođen kao sedan, a postaje kompakt Tipo je rođen kao sedan, a postaje kompakt Tipo je rođen kao sedan, a postaje kompakt Tipo je rođen kao sedan, a postaje kompakt Tipo je rođen kao sedan, a postaje kompakt

Fiat vraća legendarno ime Tipo, zasad kao limuzinu s četvero vrata, ali sve su učestalije glasine i o dolasku kompaktne izvedbe koja će nakon poduže stanke naslijediti neuspješni Bravo

Fiat je potvrdio kako će za svoju novu limuzinu koristiti dobro znano ime Tipo, a osim na izvornome turskom tržištu prodavat će se i u Europi, odnosno u čak 40 zemalja šire regije. Fiat je još u svibnju na autosalonu u Istanbulu pokazao kao svjetsku premijeru model Fiat Agea, koji je za potrebe ostalih tržišta preimenovan u Tipo. Povratkom naziva Tipo u Fiatu nastoje igrati na kartu emocija i evocirati uspomene na istoimene uspješne modele iz prošlosti.

FIAT TIPO  | Author: FIAT foto: FIAT

Unatoč klasičnome dizajnu novi Tipo donosi ponešto prepoznatljivoga talijanskog stila, a dodatna prednost je prostrana unutrašnjost. Tipo je rezultat je suradnje Centro Stile FCA u Italiji i Fiatove turske podružnice Tofaş. Ima klasični trodijelni oblik, s četvero vrata i repom u obliku povećega prtljažnika.

Karoserija je dugačka 4,5 metra, široka 1,78 i visoka 1,48 metara uz međuosovinski razmak 2,64 metara, što je pandan Fordu Focusu Sedan, Opelu Astri, pa čak i Škodi Octaviji.

FIAT TIPO  | Author: FIAT foto: FIAT

Tipo može prevesti pet osoba, a prtljažnik ima obujam 520 litara. Zasad je izvjesno da će Tipo pokretati paleta s četiri motora -dva turbodizelaša s obujmom 1.3 (95 KS) i 1.6 litre (120 KS) i s MultiJet izravnim ubrizgavanjem goriva te dva benzinska atmosferska motora s obujmaom 1.4 (95 KS) i 1.6 (110 KS) litara.

Ovisno o motoru Tipo će bi ti opremljen ručnim mjenjačem s pet ili šest stupnjeva i 6-stupanjskom automatikom uz nadoplatu. Osim karavanske izvedbe najavljene za 2016., Europljanima će zasigurno biti najzanimljiviji Tipo s pet vrata!

FIAT TIPO  | Author: FIAT foto: FIAT

Sve glasnije šuška se o njemu, razvojna inačica navodno je viđena na testiranjima u okolici Torina. Odličan je to potez, no i poprilično hrabar, jer povijesno gledano osim Tipa iz devedesetih Fiatovi kompakti nisu imali puno uspjeha u Europi, ne samo po pitanju prodaje nego i u smislu izgleda i kvalitete.

FIAT TIPO  | Author: FIAT foto: FIAT

Očito su u Fiatu shvatili kako velike prodajne brojke ne mogu držati samo na izvedbama 500L, 500 Trekking i 500X, nego im nedostaje klasični kompakt, nazovimo to tako - automobil u Golf klasi.
Početak prodaje planiran je za 2016., za limuzinu, karavan i kompakt, a jedna od najvećih nepoznanica je cijena, iako se spekulira o početnih 12.500 eura.

ZADNJI MEGAHIT FIATA: Tipo 1988-1995.
Naziv Tipo Fiat je koristio nekoliko puta kroz povijest, a najupečatljiviji bio je kompaktni model koji se proizvodio od 1988. do 1995., a 1989. ponio laskavu titulu europskoga automobila godine. Potkraj osamdesetih Tipo je osim revolucionarnoga izgleda donio takozvanu DGT tehniku digitalne ploče s instrumentima, koja je bila jedan od glavnih prodajnih aduta. Proizvodnja je prekinuta 1995. kada su ga zamijenili ne toliko uspješni Bravo i Stilo. Prodavao se i u izvedbi s troja vrata, a Top izvedba bio je Sedicivalvole s 2.0 motorom i s rasnih 150 KS.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.