Početna Auto 152 pregleda

Toyota Prius: Aerodinamična i tehnološka zvjerka generaciju je ispred svih

1
Vidi galeriju 1/4
Toyota Prius: Aerodinamična i tehnološka zvjerka generaciju je ispred svih Toyota Prius: Aerodinamična i tehnološka zvjerka generaciju je ispred svih Toyota Prius: Aerodinamična i tehnološka zvjerka generaciju je ispred svih Toyota Prius: Aerodinamična i tehnološka zvjerka generaciju je ispred svih

Nesporno je Prius Plug-In Hybrid pravi tehnološki biser, od pogonskoga sklopa do najmanje pojedinosti...

1 | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Već dugo nisam uživao u vožnji nekog auta kao što sam vozeći naprednu plug-in izvedbu inače mi dragoga Priusa. Uživao u smislu opuštajuće i ugodne vožnje, često i posve bešumne. Ovakav je Prius Plug-In opremljen baterijom snage 8,8 kilovata, s kojom može prijeći 40 pa i 50 kilometara pogonjen samo strujom. Kad se vozi u modu EV, elektromotor s 92 KS ga čini vrlo startnim i dostatno brzim za praćenje ritma prometa.

1 | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Posve bešumno juri do maksimalnih 130 km/h. Uglavnom, svi koji imaju uobičajene dnevne rute do 50 kilometara i uz jedno punjenje baterije (koje traje 3 sata na običnoj utičnici) standardni motor ne moraju nipokretati.  U želji za isprobavanjem krajnjih ekoloških mogućnosti naprednoga Plug-Ina prosječnu potrošnju u tjedan dana korištenja i na 850 prijeđenih kilometara spustio sam na 0,9 l/100 km. Kad se baterija isprazni uključuje se standardni benzinac 1,8, uparen s mjenjačem CVT bez stupnjeva prijenosa. Kao i u standardnome Priusu, dosta se čuje u unutrašnjosti, a i mjenjač CVT nije baš idealan za nagla ubrzanje.

1 | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

A, i zbog malo veće mase nije baš najagilniji na volanu. Upravo zbog toga ovaj auto će zasigurno na većinu vozača djelovati umirujuće, a za takve vožnje do izražaja dolazi i udobna unutrašnjost u smislu dobrih sjedala, odlične vozačke pozicije i futurističke unutrašnjosti krcate velikim zaslonima s pregršt informacija. Posebno je zanimljiv položaj ručice mjenjača B (brake), koji uključuje regenerativno kočenje i u vožnji puni bateriju. Zbog stalne sinergije motora i elektromotora, čak i kad je baterija prazna, Prius Plug-In trošio je 3,7 litara u prosjeku. Na izboru su i modovi rada, Eco, Power ili Normal, a u korist mu ide i rekordno niski koeficijent otpora zraka 0,25.

1 | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Ovaj auto je i idealan “modni dodatak” za bogate ljubitelje modernih tehnologija i auta. S nešto manje grama CO2 po kilometru neće spasiti planet, a ni ekonomska računica nije baš na strani Priusa. Nedostaci su mali - plitki prtljažnik zbog baterije u podnici, može prevest isamo četiri osobe, cijena iznosi 304.900 kuna... 

 

Više pročitajte u aktualnom broju Auto start koji je na svim kioscima!

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.