Trećom generacijom SUV-a, Hyundai je ponovno nadmašio sam sebe. Novi Tucson prostraniji je, atraktivniji i upravljiviji, a najbogatiji paket opreme doista ostavlja bez daha
Jednako kao što je ix35 napravio iskorak u odnosu na prvi Tuscon, toliko i aktualni model nadmašuje prethodnika. Osim da korejci imaju još prostora za napredak to dokazuje i kako su odlučni u nakani da svoj SUV zadrže visoko na ljestvici najprodavanijih modela. Posve novu, treću generaciju odlikuju veće dimenzije, atraktivniji dizajn i mnoštvo nove sigurnosne opreme do sada neviđene kod korejskih SUV modela.
Osim toga i vozne odlike su puno bolje, čak štoviše iznenađujuće dobre ne samo za SUV, već i za korejski automobil opčenito. Razlog tome vrlo vjerojatno su prvi uspješno odrađeni zadaci njemca Alberta Biermanna, bivšeg inženjera u BMW-ovom Motorsport odjelu kojeg je pred nepunih godinu dana akvizirala tvrtka Hyundai, upravo s namjerom da bude zadužen za razvoj ovjesa, upravljača i voznih odlika opčenito. Meko i tiho upijanje neravnina i unatoč 19 colnim kotačima s gumama niskog prifila, precizan upravljački sustav i brze reakcije ovjesa rezultat su rada inženjera zaduženog za ovjes.
Testni primjerak s najsnažnijim dizelskim motorm snage 185 KS, automatskim mjenjačem, pogonom na sve kotače i najopremljenijim paketom opreme iHot na najbolji način demonstrira veličinu brenda i i njihove mogućnosti. Tucson je krcat opremom i nema što nema, od grijanja upravljača, preko provjetravanja i grijanja kožnih sjedala, panoramskog staklenog krova, detektora mrtvog kuta, upozorenje za prelazak preko trake, automatskog kočenja u slučaju nužde... Tu je i podešavanje rada servo upravljača, sustav auomatskog parkiranja, ma gotovo sve što auto industrija danas može ponuditi.
Unatoč tako bogatoj opremi, brojnim prekidačima i tipkicama u interijeru, Tucson je vrlo jednostavan za korištenje, sve je smješteno loguički i intinuitivno, pa korištenje brojnih sustava uopće ne komplicira vožnju, bveć ja dapače i olakšava. Pridodamo li tome i njegove raskošne unutrašnje diimenzije, vrhunsku poziciju sjedenja, dobru preglednost i na kraju krajeva njegove vozne odlike i performanse, nema se što za reći osim da je doista riječ o vrhunskom terencu. Doduše, ovako opremljeni model stoji ne malih 313.019. kuna. Čini se mnogo za Hyundai, ali i ne kad se uprema i karakteristike usporede s konkurencijom.
Na kraju krajeva, pokreće ga 2.0 litarski turbo dizelski motor snage 185 KS koji snagu razvija linearno uz impresivan ojkretni moment od 400 Nm dostupan već pri 1750 o/min koji unatoč masi od preko 1700 kilograma omogućuje brzinu veću od 200 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi. Mjenjač je klasičan automatski s mogućnosti ručnih promjena stupnja prijenosa na ručici mjenjača i radi solidno, no ne i spektakularno. Tu će ulogu u dogledno vrijeme najavljeni mjenjač s dvostrukom spojkom. Iako udaljenost od tla od samo 17 centimetara i gume dimenzija 245/45 19 ne pozivaju na terensku vožnju, Tusconov provjereni 4x4 pogon može odraditi izlete van terena i biti koristan na skliskim podlogama poput snijega i leda. Tim više što ima opciju zaključavanmja pogona u omjeru 50:50% na prednju i stražnju osovinu do brzine od 40 km/h. U normalnim uvjetima vožnje, pogon je većinom na prednju osovinu, a stražnja se uključuje po potrebi.
Tehničke karakteristike | |
Hyundai Tucson 2.0 CRDi A/T 4WD iHot | |
motor | 4 cilindra, turbo dizelski |
obujam | 1995 ccm |
snaga | 136 kW/185 KS pri 4000/min |
moment | 400 Nm pri 1750/min |
mjenjač | automatski, 6 stupnjeva |
maks.brzina | 201 km/h |
0-100 km/h | 9,5 s |
potrošnja | 5,6/8,0/6,5 l/100 km |
test | 10,4 |
emisija CO2 | 109 g/km |
dimenzije | 4475/1850/1650 |
prtljažnik | 513/1503 l |
masa | 1779 kg |
jamstvo | 5 godina |
cijena | osnovni model 1.6 Gdi ISG 159.990 kn testirani model 313.090 kn |
Kombinacija pogona na sve kotaače i automatski mjenjač podugla je masu vozila na impresivnih 1770 kilograma pa se tome može pripisati i nešto viša potrošnja.
Najniža izmjerena na testu bila je 7,6 litara, prosječna 10,2, a na kratkim relacijama u gradu popne se i na 11,2 litre.
No svejedno, malo se toga ima za zamjeriti novom Tusconu. Tehnički, dizajnerski i ergonomski je besprijekoran, a nedostaje mu tek mali korak da postane pravi premuim brend.
Razlog tome je izgled interijera, odnosno siva plastika koja je precizno izrađena, besprijekorno sastavljena, no na dodir još uvijek korak iza njemačkih marki.
Na kraju krajeva, čak je cijena povoljna jer s početnim dizelskim motorom snage 114 KS, prvim peketom opreme i prednjim pogonom dostupan je za povoljnih 169.900 kuna.
Testni model priča je za sebe. Model koji prezentira sve mogućnosti Hyundaija namjenjen je fanovima marke kojima nije bitna cijena koliko performanse, oprema i razmetljivi atraktivni izgled.
S obzirom na karekteristike i cijenu, narednih nekoliko godina Tucson će biti na vrhu ljestvice poželjnih SUV modela na našem tržištu, a to već pokazuju i podaci o prodaji s našeg tržišta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.