Početna Auto 5267 pregleda

VW Tiguan Allspace: Obiteljski gutač kilometara s dobrim starim TDI-om

FOTO: Dubravko Kolarić

Ovaj automobil nije tipičan šminkerski SUV već su u prvom planu njegove praktične vrijednosti

Novi Tiguan Allspace na hrvatskoj je tržište stigao prošle godine. Za razliku od manjeg klasičnog Tiguana koji je nedavno predstavljen, ovaj model će se na tržištu zadržati još neko vrijeme i to je bio povod za test. Automobil smo isprobali u jednoj od najatraktivnijih kombinacija koju VW nudi na našem tržištu, s najbogatijim R-Line paketom opreme i provjerenim 2.0 TDI motorom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Veliki Tiguan s produženim međuosovinskim razmakom nudi obilje prostora u drugom redu sjedala i dodatna dva sjedala u trećem redu što objašnjava zašto ga Volkswagen drži u ponudi pored klasičnog Tiguana. Ovakav model odličan je obiteljski auto, alternativa praktičnim monovolumenima kojih je sve manje na tržištu i jedan od rijetkih izbora za velike obitelji koje imaju mnogo djece. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S 22 centimetara većom dužinom i 11 cm većim međuosovinskim razmakom Tiguan Allspace je osjetno veći od klasičnog Tiguana. Možda zbog toga ne izgleda toliko skladno kao "običan" Tiguan od kojeg je preuzeo kompletan dizajn, no prednosti u unutrašnjosti su više nego očite.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Automobil ima malo više prostora u drugom redu sjedala, a to u konačnici znači da se ovdje udobno mogu voziti i osobe više od 190 cm. Prtljažnik je jednostavno - ogroman. S preklopljenim trećim redom sjedala u njega stane čak 700 litara, a sasvim solidnom se doima i zapremina kada se sva sjedala koriste - 230 litara. Nije to nešto, no više od prosjeka na koji smo navikli kod automobila s ovom koncepcijom. Sam treći red sjedala je, tipično za ovu klasu, dosta skučen i na tim će se sjedalima udobno osjećati jedino djeca. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče dizajna unutrašnjosti na ovakve smo Volkswagene itekako navikli prije nego što su krenuli u novom smjeru s ID automobilima. Možda će nekome djelovati malo zastarjelo, no ovaj dizajn je dobro poznat, klasičan, vrlo dobro ergonomski riješen i sa svim potrebnim tipkama koje olakšavaju korištenje funkcija automobila, posebice klime. Najbogatija R-Line razina opreme donosi mnogo zanimljivih ukrasa i luksuznih detalja u unutrašnjosti, a kabinom dominira dodirni zaslon s infotainment sustavom koji bi, realno, mogao biti bolji, odnosno brži i jednostavniji za korištenje. Kritike zaslužuju i touch tipke na upravljaču koje zahtijevaju navikavanje i touch slideri za namještanje temperature klima uređaja. S druge strane instrumenti su odlični. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vrhunska sjedala idealne tvrdoće koja pružaju dovoljno potpore i u kojima se i tijekom dugih vožnji osjećate vrlo udobno zaslužuju samo pohvale. Idealnu poziciju za upravljačem u ovom automobilu ćete pronaći vrlo lako. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Motor u testnom Tiguanu je, po našem mišljenju, najbolji izbor. Dizel još uvijek nije rekao svoje, i mišljenja smo, da će još neko vrijeme potrajati u svjetskoj automobilskoj industriji. Tako bi moglo biti i s legendarnim 2.0 TDI-om, koji je, iako VW na njemu već dugo ništa ozbiljnije nije radio, još uvijek jedan od najboljih motora koji možete staviti u ovakav auto. Performanse su zadovoljavajuće, rad miran i elastičan a potrošnja niska. Na testu nam je Tiguan u kombiniranoj vožnji trošio samo 6,2 l/100 km, a u gradu je potrošnja iznosila 7,3 l/100 km. Sve ovo uz prosječan stil vožnje. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Još jedan veliki plus za ovaj automobil je odličan DSG koji brzine mijenja vrlo brzo i gotovo neprimjetno i vrhunski surađuje s TDI motorom. Dodamo li tome vrlo dobar ovjes i precizan, idealno izravan upravljač moramo zaključiti da je testirani Tiguan prilično sposoban u vožnji za ovakav tip automobila. Neke razlike u odnosu na klasični Tiguan teško je primijetiti, naginjanja u zavojima su minimalna, a "držanje ceste" iznadprosječno dobro s vrlo malo naznaka podupravljanja i u agresivnoj vožnji. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Volkswagen jako dobro zna napraviti automobil koji će biti sposoban u vožnji, a istodobno i vrlo udoban, a takav je i ovaj Tiguan. Zbog povećanog međuosovinskog razmaka tu je još uvjerljiviji od klasičnog Tiguana od kojeg bolje savladava duže poprečne neravnine poput "ležećih policajaca". I na lošim cestama udobnost je vrlo dobra. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

 

Zaključak

Ovaj automobil nije tipičan šminkerski SUV već su u prvom planu njegove praktične vrijednosti. Izuzetno je prostran, ima sedam sjedala, odličan je u vožnji istodobno vrlo udoban. Odličan TDI motor još jednom dokazuje da je među najboljima u klasi. Vrlo dobar odabir za velike obitelji u kojem je posebno ugodno putovati. Testirana izvedba je zbog bogate opreme prilično skupa, no nude se i mnogo povoljnije skromnije varijante koje mogu biti i više od 20.000 eura jeftinije. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Odličan štedljivi dizelaš
Mnogo prostora
Vozne osobine i udobnost

Minus: 

Visoka cijena
Skučeni treći red sjedala
Touch tipke u unutrašnjosti

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1714 kg
dimenzije: 470 x 184 x 167 cm
obujam motora: 1968 ccm
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 9,8 s
najveća brzina: 199 km/h
potrošnja: 5,8 l/100 km
cijena: 57.493 € (testni model), 46.737 € (bez dodatne opreme), 39.290 (osnovni dizelaš, 150 KS, Life oprema, ručni mjenjač) 34.892 € (osnovni Tiguan Allspace, benzinac, 150 KS)

Važnija oprema testirani Volkswagen Tiguan Allspace R-Line 

Aluminijski naplatci 19", LED Matrix prednja svjetla, automatska trozonska klima, digitalni instrumenti 10,25", središnji zaslon 8", navigacija, kamera za parkiranje, prednji i stražnji parkirni senzori, ambijentalno osvjetljenje...

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.