Mnogo su moćnije od dosadašnjih. Tvrtka koja ih proizvodi u njih je ugradila rusku vojnu tehnologiju. Registrirat će sve prebrze automobile bez obzira u kojem smjeru voze, no mogu i više
Nastavlja se intenzivna borba protiv prebrze vožnje u Hrvatskoj. Ne nekoliko lokacija postavljene su nove 'superkamere' kojima jednostavno nije moguće pobjeći ili je prevariti. Izgledaju potpuno drugačije od onih koje su postavljane prije nekoliko godina i mnogo su moćnije.
Kameru Cordon-M4 proizvela je ruska tvrtka Simicon, u nju je ugradila brojne tehnologije razvijene za potrebe ruske vojske i trenutno je jedna od najnaprednijih kamera za nadzor prometa u svijetu. Može kontrolirati sve automobile u četirima trakama, bez obzira u kojem se oni smjeru kreću.
Koristi naprednu radarsku tehnologiju i individualno mjeri brzinu svih vozila koja prolaze. Pomoću visoke rezolucije može automatski raspoznati i očitati registarske oznake svih europskih država. Kada neki automobil prijeđe dozvoljenu brzinu kamera ga prepozna te izdvoji njegovu fotografiju.
Podaci o prekršiteljima mogu se spremati u memoriju kamere te prenositi putem bežičnih veza. Primjerice, na nju se mogu računalom spojiti policajci koji su u blizini ili se podaci mogu slati na centralni server policije.
Programska podrška kamere može i automatski generirati policijski prekršajni nalog i uz njega priložiti fotografiju, što bi značajno moglo smanji opseg posla policijskih službenika.
Nova kamera osim brzine do čak 300 km/h može registrirati kreće li se koje vozilo u krivom smjeru ili koristi li neki automobil nedozvoljenu traku, primjerice traku za skretanje ili traku rezerviranu za tramvajski i autobusni promet.
Također, kamera će prepoznati i snimiti svaki auto kojemu je istekla registracija. Ni potpuni mrak ne predstavlja joj problem jer je opremljena infracrvenim sustavom pa za snimanje tijekom noći ne treba nikakvo osvjetljenje.
Nove kamere su kompaktnije od dosadašnjih i ne trebaju posebne stupove već se mogu instalirati na bilo koji rasvjetni stup ili na signalizacijsku i nadzornu konstrukciju na autocesti. Trenutno se postavljaju na brojnim lokacijama diljem države. Za sada je postavljeno devet kamera na području Splita, Šibenika, Trogira, Imotskog, Omiša i Makarske.
Ekskluzivno u Hrvatskoj: Pogledajte test nove Toyote Supre:
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.