Više od pet ljudi dnevno izgubi život na cestama upravo zbog sudjelovanja u prometnoj nesreći u koju je uključeno tehnički neispravno vozilo
Podaci Centra za vozila Hrvatske pokazali su kako je starosna struktura voznog parka u Hrvatskoj iznimno nepovoljna po sigurnost u prometu, što potvrđuje činjenica da je od ukupno 2.497.639 vozila registriranih tijekom 2022. godine, njih čak 67,70 posto staro 10 i više godina. Prosječna starost svih vozila u Hrvatskoj ponovno je porasla te iznosi čak 14,59 godina.
Prosječna starost vozila M1 kategorije, odnosno osobnih automobila također je vrlo zabrinjavajuća te iznosi 13,29 godina. I u tom pogledu prošle je godine postavljen negativni rekord jer su u 2021. ta vozila u prosjeku bila stara 13,04 godine. Dava od tri registrirana vozila u Hrvatskoj starija su od 10 godina!
S prosječnom starosti vozila raste i broj utvrđenih tehničkih nedostataka koji uvelike utječu na sigurnost u prometu. Postoji jasna povezanost između težine nesreća i starosti vozila, a pokazalo se kako vozila nakon navršene pete ili šeste godine uzrokuju veći broj prometnih nesreća s težim, pa i smrtnim posljedicama, upravo uslijed tehničke neispravnosti. Prema rezultatima europskog istraživanja, navedena su vozila odgovorna za šest posto svih prometnih nesreća što godišnje iznosi oko 2000 smrtnih slučajeva i znatno više ozljeda na cestama EU. Više od pet ljudi dnevno izgubi život na cestama upravo zbog sudjelovanja u prometnoj nesreći u koju je uključeno tehnički neispravno vozilo.
Samo je u 2022. godini na redovnom tehničkom pregledu, od ukupno pregledanih 2.322.406 vozila, neispravnim proglašeno njih čak 431.625, dok je na pregledanim vozilima utvrđeno ukupno 2.370.123 grešaka. Najviše je nepravilnosti detektirano na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju (565.366, odnosno, 23,85 posto), a zatim na uređajima za kočenje (531.288, odnosno, 22,42 posto).
„Podaci sa tehničkih pregleda u RH potvrdili su dugogodišnji trend povećanja prosječne starosti voznog parka u Republici Hrvatskoj, a samim time i potrebu za njegovom obnovom. Porast starosti vozila iz godine u godinu zahtijeva osvještavanje potrebe za redovitim održavanjem vozila te brigom o njegovoj tehničkoj ispravnosti. Važnu ulogu u tom procesu imaju stanice za tehnički pregled koje pravovremeno ukazuju na nepravilnosti te podižu razinu sigurnosti svih sudionika u prometu omogućavajući da u njemu sudjeluju isključivo vozila koja zadovoljavaju tehničke uvjete sigurnosti.“– istaknuo je Goran Pejić predsjednik Uprave Centra za vozila Hrvatske.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.