Početna Magazin 143 pregleda

40 godina Audijevih peterocilindričnih motora

40 godina Audijevih peterocilindričnih motora
Vidi galeriju 1/12
40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora 40 godina Audijevih peterocilindričnih motora

Prije 40 godina Audi je predstavio prvi peterocilindrični benzinski motor u drugoj generaciji modela Audi 100. Nakon toga su slijedila unaprjeđenja i nove izvedbe reli motora i peterocilindričnih dizelskih motora

Peterocilindrični motori iz Audija postigli su kultni status - djelomično zbog uspješnog sudjelovanja u moto sportu, a jednako toliko i zbog njihove pouzdanosti i ekonomičnosti. Odigrali su vitalnu ulogu u definiranju napretka kroz tehniku i do danas svojim karakterističnim zvukom pružaju emocionalno iskustvo vožnje.

Audi 100 GLS 5E (C2), 1979. | Author: Audi foto: Audi

Prvi peterocilindrični benzinski motor pokretao je model Audi 100 (C2) iz 1976. Ovaj model, koji je nosio internu oznaku Type 43, trebao je na tržištu biti pozicioniran više od svog prethodnika. Prema razvojnim inženjerima, četverocilindrični motori tog vremena nisu bili prikladni za taj plan.

Audi 200 5T (C2), 1981. | Author: Audi foto: Audi

Početkom sedamdesetih Audijevi inženjeri su stalno raspravljali o mogućnosti uvođenja petero i šesterocilindričnih linijskih motora. Ovi drugi su izbačeni zbog potrebnog većeg prostora za ugradnju i nepoželjne raspodjele mase. Stoga su odgovorne osobe odabrale peterocilindrični linijski motor, baziran na novom konceptu motora EA 827.

Audi Sport quattro (B2), 1984. | Author: Audi foto: Audi

Početkom 1978. Audi je predstavio prvu dizelsku inačicu: atmosferski dizelski motor zapremine dvije litre koji je razvijao snagu od 51 kW (70 KS). Godinu dana kasnije, premijeru je doživio prvi peterocilindrični benzinski motor s turbo punjačem - još jedan Audijev pionirski korak. Sa snagom od 125 kW (170 KS) i okretnim momentom od 265 Nm, pokretao je novi top model Audi 200 5T.

Audi 200 quattro 20V (C3), 1990. | Author: Audi foto: Audi

Na Frankfurtskom sajmu automobila 1989., Audi je predstavio još jednu prekretnicu automobilske povijesti: Audi 100 TDI. To je bio prvi produkcijski automobil s peterocilindričnim turbo dizelskim motorom s izravnim ubrizgavanjem goriva i potpunom elektronskom kontrolom. Ovaj motor razvijao je snagu od 88 kW (120 KS) iz zapremine od 2,5 litre.

Audi RS Q3 performance, 2016. | Author: Audi foto: Audi

Oni koji žele vidjeti prvi Audi s peterocilindričnim motorom mogu to trenutno napraviti u Audijevom Forumu u Neckarsulmu. Izložba klasičnih automobila nazvana „Od nule do 100” uključuje razne izloške koje Audi koristi za prikaz bogate povijesti svojih uspješnih modela i može se pogledati do 6. studenoga ove godine.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.