Prvi ovogodišnji Grand Slam sajam automobila otvorio je danas vrata Cobo centra u Michiganu, a između 20 svjetskih premijera najsnažnija svjetla reflektora zadržala se na Mercedesu E-Klase, Volvu S90 te VW E-Busu
Amerika je prve dane nove godine dočekala glamurozno, a 117 godina tradicije najspektakularnijeg sajma automobila na svijetu potvrda je da je kolijevka auto industrije ponovo na čvrstim nogama - nikada više nije bilo luksuza, pompe, spektakala…, nikada više luksuznih i skupih modela…
Više od 20 svjetskih premijera, pregršt američkih te niz tehnoloških noviteta moći će se pogledati u Cobo centru sve do 24. siječnja.
Danas je počeo prvi ovogodišnji Grand Slam međunarodni salon u 2016. i to u Detroitu - kolijevci motorizacije i industrijalizacije Amerike i svijeta. Najveći je u Sjevernoj Americi i prilika da se javnosti pokažu noviteti koje je svjetska autoindustrija pripremila za ovu godinu. Dvorana Cobo centra otvorila je danas vrata sedmoj sili, a izložba noviteta javnosti će biti dostupna sve do 24. siječnja.
Iako status međunarodnoga salona ima tek od 1987. njegova tradicija datira još od 1899. kada je prvi put održan u državi Michigan. Glavna zvijezda salona je nova generacija Mercedesa E klase, uz bok s njom gura se i veličanstveni Volvo S90. No i Amerikanci imaju konja za utrku.
To je Buick LaCrosse, koji bi se trebao pojaviti u Europi pod nazivom Opel Omega. Jedno od iznenađenja mogao bi biti auto nove kalifornijske tvrtke Force 1. Navodno će biti riječ o snažnoj limuzini s električnim pogonom, koja želi dio Teslina tržišnoga kolača.
Među izlagačima ove godine nažalost nisu Jaguar, Land Rover, McLaren, Mini, Bentley pa čak ni Tesla Motors, ali noviteta ne nedostaje. Štoviše, glavnu riječ vode velike luksuzne limuzine. Kao i lani, europske marke pokušat će “ukrasti” show domaćinima.
Upravo istekla automobilska godina u SAD-u bila je jedna od najuspješnijih dosad, a zasigurno puno bolja nego sve godine od 2008. nadalje. Gdje su sada sve one crne prognoze za industriju, tko se još sjeća da su dva od tri američka diva, General Motors i Chrysler, prošla kroz "čišćenja" u stečajnim postupcima i s državnim potporama?
Sada se pišu brojevi s obećavajućim profitima, a niske cijene goriva podgrijavaju groznicu kupnje novootkrivenih velikih i teških SUV i kombi automobila.
Očekuje se kako će dvorana Cobo u središtu američkoga Detroita opet biti dobro posjećena, puna, unatoč poprilično dugome popisu poznatih marka koje otkazuju sudjelovanje na prvome ovogodišnjem američkom salonu u automobilskoj metropoli. Nema toliko najavljenih novosti koliko što smo navikli vidjeti na tome najvećemu američkom automobilskom događanju.
Izložba na zapadu SAD-a, u Los Angelesu, prije nepuna dva mjeseca, ponovnim si je procvatom potražnje auta priskrbila dovoljno ugleda pa su neki proizvođači morali planove prikazivanja novih modela promijeniti.
Oba ova posljednja sajma vrište luksuzom i optimizmom. Bez obzira što je su i prošle dvije godine bilježile pozitvine trendove, Detroit označava prekretnicu. Jetinije gorivo, mega profiti sve tri Big Three kompanija, niže kamatne stope... samo su neki od indikatora koji upućuju na posve nove trendove.
Stoga nimalo ne čudi što su vodeće i najluksunije kompanije odlučile upravo u Detroitu ispucati svoje najvažnije ovogodišnje adute. Amerika je jaka i bogata i pravo je vrijeme za Mercedes E Klase, za Volvo S90.
Ni osramoćeni Volkswagen nije pognuo glavu. Zvijezda njihova štanda je E-Bus, reinkarnacija čuvenoga Bullija, minivana koji su u SAD-u 1968. proslavili John Lennon i Djeca proljeća. Glazbenu, socijalnu i pravednjačku revoluciju Beatlesi su tada podgrijali skladbom Revolution na singlici na čijoj je drugoj strani bio i megahit Hej Jude...
Danas Volkswagen igra najmjerno na ovu kartu, jer bila su to vremena za pamćenje. E-Bus je jednako tako revolucionaran, jer upravo je njemu pripala uloga propagiranja jednoga sasvim novoga Volkswagena koji se okreće modernim oblicima i alternativnim pogonima – prije svega električnoj energiji.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.