Početna Magazin 5006 pregleda

Dacia: Od komunističkog 'krša' do ogromnog prodajnog hita

FOTO: Dacia

Donosimo nekoliko važnih i iznenađujućih informacija o putu koji je Dacia prošla u proteklih 19 godina...

Dacia je ove godine prodala 8-milijunto vozilo! Do 2004. bila je nacionalni rumunjski proizvođač automobila, da bi uz pomoć Renaulta s vremenom postala važno ime u Europi: Dacia je prošla radikalnu preobrazbu i ispisala pravu priču o uspjehu! No koji to resursi, prednosti i posebnosti karakteriziraju Daciju? U nastavku donosimo nekoliko važnih i iznenađujućih informacija o putu koji je Dacia prošla u proteklih 19 godina...

Dacia je marka kao nijedna druga. Godine 2004. predstavila je novu potrošačku viziju: promicanjem pragmatičnog pogleda na vozila i neprestanim skretanjem pozornosti na ono što je doista bitno, Dacia je ponudila vrhunski omjer cijene i kvalitete. Taktika je upalila! Prodaja otad nezaustavljivo raste, a broj kupaca premašio je osam milijuna! No, što je to što Daciju čini posebnom?

Dva života, pet logotipa

Dacia nije oduvijek nastupala pod tim imenom. Rumunjska marka automobila koja je s vremenom postala poznata pod imenom Dacia osnovana je 1968. pod imenom UAP („Uzina de Autoturisme Pitesti”) koje označava tvornicu automobila u Pitestiju, gradu na rijeci Argeş u središnjoj Rumunjskoj, gdje se nekoć nalazila tvornica i gdje se danas nalazi glavno sjedište marke.

Author: Dacia foto: Dacia

Prvi Dacijin logotip vrvio je lokalnim i nacionalnim obilježjima. Planine u pozadini odavale su počast Rumunjskoj, a posebno Karpatima. U središtu se isticao orao iz grba okruga Arges u regiji Muntenija, gdje je bilo sjedište marke UAP. Ime Dacia, nadahnuto rimskim nazivom Rumunjske „Dacii”, prvi se put pojavljuje 1980. na crno-bijelom logotipu.

Author: Dacia foto: Dacia

Renault Grupa pripojila je rumunjskog proizvođača automobila 1999. Godine 2003., logotip u obliku štita poprimio je plavu boju i zaživio na Loganu (prvi put predstavljenom 2004.). Bio je to prvi logotip marke koji je nadišao granice Rumunjske i postao prepoznatljiv diljem Europe! Prva generacija modela Logan, predstavljena 2004., isprva je bila rezervirana za rumunjsko tržište, da bi se naknadno proširila i na istočnoeuropsko. S obzirom na dobre prodajne rezultate, prodaja je proširena na brojne druge europske zemlje. Bio je to prvi korak marke ka uspjehu.

Author: Dacia foto: Dacia

Nekoliko godina kasnije, povodom predstavljanjem prvog Sandera 2008., marka je predstavila novi logotip. Plavu pozadinu zamijenila je svjetlosiva, a središnji dio štita bio je izrezan. Godine 2021. predstavljen je novi amblem „Dacia Link”, mnogo moderniji logo od međusobno povezanih slova D i C te pet slova Dacijina imena, ispisanih minimalističnim fontom kako bi se istaknula robusna i elementarna priroda marke.

Marka koju traže privatni kupci

Iako je Dacijina domovina, Rumunjska, jedna od pet zemalja koje bilježe najveću prodaju, francusko je tržište vodeće u tom pogledu, a slijedi ga talijansko. Marka ne prestaje jačati! Već je drugu godinu zaredom najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Europi. U Portugalu i Belgiji tako drži vodeću poziciju, dok u Francuskoj zauzima treće mjesto.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prodaja nastavlja rasti. Dacia je 2022. ostvarila rekordni tržišni udjel od 7,6 % na europskom tržištu privatnih kupaca (u usporedbi sa 6,2 % koje je ostvarila 2021.). Marka trenutno bilježi najveću stopu priljeva novih kupaca te najveći rast vjernosti postojećih kupaca na tržištu. Sandero je već šestu godinu zaredom (od 2017.) najprodavaniji automobil na europskom tržištu privatnih kupaca. Duster je na ljestvici najprodavanijih automobila 2022. zauzeo čvrsto drugo mjesto, a od 2018. drži poziciju najprodavanijeg SUV-a na tržištu privatnih kupaca.

Author: Dacia foto: Dacia

Osnovna ponuda marke uključuje električni gradski automobil Dacia Spring (od 2020.), kompaktni Sandero i njegovu crossover izvedbu Sandero Stepway (od 2008.), Daciju Duster (od 2010.) i obiteljski sedmerosjed Daciu Jogger (od kraja 2021.). Limuzina Logan (predstavljena 2005.) i dalje se prodaje u istočnoj Europi.

Dacia je do 2012. imala samo jednu tvornicu, danas ih ima tri

Prva tvornica marke nalazila se u Mioveniju u Rumunjskoj, a otvorena je 1968. godine. U njoj se nalazila linija za proizvodnju karoserija i podvozja, linija za mehaničke komponente, ljevaonica i logistička platforma. Brojni su modeli proizvedeni u toj tvornici, uključujući Logan, Sandero, Sandero Stepway i Duster.

Author: Dacia foto: Dacia

Od ožujka 2019., tvornica u Casablanci u Maroku se pripojila Renault Grupi. S radom je započela 1959., ima liniju za proizvodnju karoserija, a u njoj se proizvode modeli Logan, Sandero i Sandero Stepway.

Dacijina tvornica u marokanskom Tangeru otvorena je 2012. U njoj se nalazi linija za proizvodnju karoserija, logistička platforma te linija za proizvodnju podvozja i podsklopova. Ta je napredna tvornica, CO2 neutralna te ne ispušta industrijske otpadne vode. U njoj se proizvode Logan, Sandero, Sandero Stepway i Lodgy.

Marka s brojnim nagradama

Iako je Daciju u Europi isprva proslavio model Logan, njezin najprodavaniji model ipak je SUV Duster. Dusterov velik adut je cijena, a njegova inačica s pogonom na sve kotače odlikuje se vrhunskim terenskim sposobnostima. Stoga ne čudi da je upravo on glavno uporište Dacijine ponude. Taj model osvojio je više od 40 nagrada među kojima su nagrade za „Rumunjski automobil godine”, „Najbolji SUV” u Ujedinjenoj Kraljevini, „Najbolji obiteljski automobil” u Njemačkoj i Belgiji te brojna druga priznanja.

Author: Dacia foto: Dacia

Jogger, obiteljski karavan sa sedam sjedala, ne može se usporediti ni s čim na tržištu! To potvrđuje i 13 nagrada koje je dosad osvojio, uključujući nagradu za „Francuski automobil godine” koju dodjeljuje Argus.

Tko kupuje Daciu

Dacia ima vjernu bazu tradicionalnih kupaca. 66 posto njih su muškarci, a čak 50 posto staro je između 55 i 74 godine. No model  Jogger privlači mlađe kupce, 55 posto kupaca tog modela ima 54 godine ili manje. Više od 50 posto kupaca Dacie više ne živi sa svojom djecom, no i tu se Jogger izdvaja od ostatka ponude, čak 47 % kupaca tog modela ima najmanje jedno dijete. 40 posto kupaca Dacie živi na selu. Kupci Dacije Sandero uglavnom žive u ruralnim područjima (50 posto). Dacijini kupci svake godine u prosjeku prijeđu oko 12.000 km. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.