Neizostavan dio automobila zasigurno su njihovi logotipi, igraju ključnu ulogu u prezentaciji marke, a njihovi motivi najčešće su životinje koje simboliziraju snagu, brzinu i moć....
Neizostavan i vrlo važan dio svakog automobila jeste njegov logotip. On je svojevrsni autogram proizvođača, koji simbolično predstavlja karakteristike automobila. Među stotinama marki i toliko različitih logotipa izdvojili smo neke proizvođače, a najviše one koji za simbol koriste neku od životinja.
Najčešće su to moćne 'zvijeri' poput divljih mačaka, zmija, konja pa i krilatih mitskih životinja koje simboliziraju moć. Više ili manje stilizirane životinje na amblemu pridonose boljem imidžu marke. Čest motiv je lav - kralj životinja, a nerijetko se koriste konji, zmije otrovnice, a mogu se pronaći i životinje poput pasa, jelena i kokoši... No neki proizvođači koriste sasvim drugačiju vrstu amblema, poput oblika zvijezde, krugova, križeva...
Upravo iz takvih razloga dobro dizajnirani logotip bitan je dio marketinške strategije. Tijekom vremena logotipi evoluiraju, redizajniraju se i prilagođavaju novim vremenima, no osnovni grafički prikazi često ostaju isti. Iako većina ima stilizirani znak, inicijale ili početno slovo naziva, poput H za Hondu ili Hyundai, najzanimljiviji su oni sa životinjama.
Ovo su logotipi aktualnih proizvođača ili tjunerskih tvrtki, a spomenut ćemo i neke koji su se do danas ugasili, ali su koristili zanimljive životinje kao simbol svojih automobila.
Crni propeti konjić na žutoj podlozi sinonim je za Ferrari i možda najprepoznatljiviji logo u svijetu automobila, a mali broj ljudi zna da je on svoju 'karijeru' započeo na trupu borbenog aviona, a poslije ga je Enzo Ferrari preslikao na svoje automobile. Srebrni jaguar također je dobro znan, baš kao i divlji konj mustang koji krasi Fordov sportski auto već više od pedeset godina. Ono što je Ferrariju konj, talijanskome je Lamborghiniju bik, a odabran je prema horoskopskom znaku osnivača tvrtke, koji je ujedno bio veliki ljubitelj borbe bikova. Osim još dobro znanog Abarthova škorpiona ili Peugeotova lava. na raznim su se automobilima našle i druge životinje poput kraljevske kobre, ovna, pa čak i jelena. Nisu rijetke ni ptice, pa čak i samo stilizirana krila u logotipu.
Na američkim kamionima Mack ponosno stoji i jedini pas u autoindustriji, a riječ je o pit-bullu koji je sinonim za snagu i odvažnost. Zanimljivo je što je ugasla francuska Matra na logotipu imala pijetla, galski simbol, no 'domaća kokoš' nije opstala među snažnijim pticama poput sokola na logotipu britanskoga proizvođača Arasha.
Posebno je impresivan logotip njemačke manufakture Gumpert čiji automobili na masci nose lik mitskoga Griffina, odnosno grifona. Životinja iz grčke mitologije ima tijelo, rep i stražnje noge lava, a orlove glavu, krila i prednje noge. Među silnim likovima na automobilu su se našla i dva homo sapiensa.
Logotip češke Škode mnogi smatraju izuzetno originalnim i stilski izuzetno čistim, pravim dizajnerskim remek-djelom. Iako je njegov nastanak obavijen velom tajni, a autor nije poznat, pretpostavlja se kako je 1926. logotip osmislio tadašnji direktor prodaje Škode. Ablem u obliku “strijele s krilima” zapravio simbolizira glavu Indijanca koji nosi kapu s pet pera.
Među raznim zvijerima našla se i jedna dama i to kakva. Iako na logotipu jednog od najboljih proizvođača automobila na svijetu stoje inicijali RR, na poklopcu motora svakoga Rolls Roycea 'ponosno' stoji srebrna dama, Silver Lady, Flying lady, Spirit of Ecstasy - odnosno Emily. Nastala je prema stvarnoj osobi, Eleanori Velasco Thornton i simbol je vječne ljubavi, a na amblemu je nagnuta naprijed pa njena haljina koja viori na vjetru simbiolizira raširena krila...
A svima nam poznati Mercedes kao zaštitni znak nosi trokraku zvijezdu, taj vrlo domišlat i pametno složen logotip simboizira dominaciju tvrtke na kopnu, moru i u zraku. Nastao je 1909., a godinu dana kasnije njime su se počeli označavati svi Daimlerovi proizvodi. Mitsubishi kao i Mercedes koristi trokraki dizajn, a objašnjenje se skriva u samom imenu tvrtke.
Mitsu označava broj tri, a riječ hishi (čita se bishi) u japanskom se jeziku koristi za opisivanje dijamantnog oblika. Osnivač tvrtke Yataro Iwasaki upravo je zato odabrao takav logo s tri lista Tosa Clana i tri naslagana romba koji su simbol njegove obitelji. Na našem se popisu našao još jedan 'nijemac', a to je poznati bavarski BMW, čiji je logo nastao prema bojama zastave Slobodne Države Bavarske.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.