Odgonetnuli smo što je to u SUV-ovima iliti crossoverima što ljudi vole, bez obzira što nemaju gotovo nikakve terenske mogućnosti
Tajna njihova uspjeha nije u offroad mogućnostima, jer ih mnogi od njih uopće ni nemaju. Jedva se snalaze i na šljunčanom parkingu, a kamoli u pravome blatu. Ključ uspjeha i popularnosti SUV-ova jesu redom njihova robusnost, prostor za prtljagu i olakšani ulazak, odnosno izlazak iz vozila. Da ne zaboravimo, obožavaju ih žene.
Krenimo redom. Čovjek se oduvijek volio osjećati moćno i važno, to nam je u prirodi. Ista stvar je i s autom, vozeći veliki BMW X5 ili Audi Q7, osjećamo se moćnije. Iako za grad nisu nimalo praktični zbog svoje veličine, najviše velikih SUV-ova vidimo u najužim centrima gradova. Posebice su popularni u ženske populacije, koju redovno viđamo za njihovim upravljačima.
Iako ih se gotovo nigdje ne može olako parkirati, nude veliki prtljažni prostor pa svatko ima dovoljno mjesta za sve svoje svakodnevne potrepštine. S druge strane, stoje maleni SUV-ovi poput Audija Q3, Mercedesa GLA itd. Njihova je glavna odlika upravo to što su ipak malo veći od standardnih kompakta, ipak imaju malo više prostora za putnike i prtljagu nego auti klasične hatchback ili limuzinske forme. Da ne zaboravimo spomenuti, iz većine SUV-ova puno je bolji pregled prometa ispred i okolo sebe, zahvaljujući povišenome položaju sjedenja.
Upravo nas to dovodi do možda najvažnijega razloga zašto ljudi svih generacija vole kupovati ovakve automobile. Lagani ulazak, odnosno izlazak iz auta ključ je svega. SUV vozila dovoljno su uzdignuta od tla kako bi omogućila izlazak i ulazak u auto bez ikakvih napora i dodatnih sagibanja. To nije slučaj s naprimjer Golfom, jer je vozač viši od tog automobila kada stoji pored njega, te se treba sagnuti i "uvući" na prednje sjedalo, svaki put kad ulazi ili izlazi iz auta. Kod SUV-ova to se ne događa, jer su ipak povišeni u odnosu na "klasične" aute, te se ulaženje i izlaženje iz njih odvija puno jednostavnije.
Ta je značajka izrazito važna kod vozača starije dobi, koji gotovo u svakome slučaju biraju SUV automobile. S obzirom na to da smo već spomenuli povećanu visinu od tla, valja reći kako upravo ona omogućuje lakše i nesmetanije penjanje na gradske rubnike uz naravno mogućnost da ipak savladaju poneke lagane terenske zadatke.
Predviđa se kako će do 2020. godine jedan od deset automobila na svijetu biti upravo vozilo tipa SUV/crossover. Oni nastavljaju harati globalnim tržištem i gotovo nema autoproizvođača koji se tome nije prilagodio, izbacivši linije povišenih kompaktnih automobila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.