Mnoge današnje sportske 'ikone' već koriste turbopunjače, a to su automobili poput Honde Civic Type R, skoro svih BMW-ovih modela M, Porschea 911 i sličnih
Svima je poznato da bi motori s unutarnjim izgaranjem kroz neko vrijeme mogli nestati s tržišta, ali malotko je primijetio kako skoro svi proizvođači prelaze na manje turbomotore, a atmosferci polagano odlaze u povijest. Takvi motori bi se već sada mogli nazvati izumirućom vrstom.
Pogledamo li tržište novih sportskih automobila možemo primijetiti kako mnoge 'ikone' već koriste turbopunjače, a to su sve automobili poput Honde Civic Type R, skoro svih BMW-ovih modela M, Porschea 911 i sličnih. Stoga smo istražili koji su najbolji posljednji automobili koji nude atmosferske motore i moramo priznati da ih nema puno.
Toyota GT86
GT86 je jedan od najjeftinijih automobila na ovome popisu, a bez obzira na to pružit će velik užitak u vožnji. Pokreće ga 2,0-litreni bokser koji na stražnje kotače šalje 200 konjskih snaga i 205 Nm okretnoga momenta, ali je pitanje koliko će se dugo i taj motor zadržati. Naime, ovaj model je već poprilično dugo na tržištu te Toyota najavljuje da bi uskoro mogao dobiti nasljednika pa je vrlo moguće da ovaj atmosferac nestane s tržišta.
Porsche 911 GT3
Nekada davno sve su 911-ice, osim modela Turbo, imale atmosferske motore, ali nažalost to vrijeme je prošlo. Danas sve verzije koriste turbomotore, osim vinačice GT3. No ta verzija je zato brutalna. Pokreće ju 4,0-litreni bokser s 500 konjskih snaga i 460 Nm okretnoga momenta, a upravo se taj motor vrti do čak devet tisuća okretaja.
Ford Mustang
Zahvaljujući tradiciji s muscle automobilima, Amerika se najviše trudi zadržati velike atmosferske motore. Tako su Camaro, Corvette, Challenger i Charger još uvijek dostupni s atmosferskim motorima, a među njima je i najveća ikona – Ford Mustang. Iako je u ponudi i slabiji turbomotor EcoBoost, upravo mu velika prodaja te verzije omogućava da se snažan V8 dulje zadrži na tržištu.
Audi R8
Ovaj superautomobil sve dijeli s Lamborghinijem Huracanom, ali mi smo se odlučili za Audijev R8 jer će se na popisu naći još jedan Lamborghini. Osim prekrasna dizajna, R8 ima i 5,2-litreni atmosferski motor V10 koji razvija i do 615 konjskih snaga i 560 Nm okretnoga momenta. Tako do 'stotke' ubrzava samo 3,3 sekunde, a usto pušta prekrasnu 'simfoniju'.
Mazda MX-5
Miata je najjeftinija na ovome popisu, ali bez obzira na to zaslužuje vrlo visoko mjesto. Naime, Mazda nudi kombinaciju razumne snage iz 'atmosferca' i male mase pa će to svakome vozaču omogućiti odličnu zabavu za volanom. Ako pomislite da se MX-5 ne uklapa među ove superautomobile, sjetite se kako osnivač Koenigsegga posjeduje jedan takav primjerak i neprestano uživa u njegovim performansama.
Ferrari 812 Superfast
Najpoznatiji talijanski proizvođač superautomobila jednostavno ne želi odustati od tradicije pa je napravio najsnažniji atmosferski V12 dosad i ugradio ga u novi 812 Superfast. Ovaj 6,5-litreni motor razvija 800 konjskih snaga i 718 Nm okretnoga momenta pa Superfast lansira do 100 km/h za samo 2,9 sekundi. Osim toga, za ovaj motor se smatra da ima 'najljepši' zvuk na svijetu.
Lamborghini Aventador SVJ
Najbrutalnija je i najsurovija verzija Aventadora, a napravit će se samo 900 primjeraka. Pokreće ga 6,5-litreni 'atmosferac' V12 koji razvija 770 konjskih snaga i 720 Nm okretnoga momenta, a masa auta je samo 1525 kilograma. Zanimljivo je kako je Lamborghini ovim modelom prije predstavljanja srušio apsolutni rekord za cestovne automobile na njemačkome Nürburgringu pa se sada ne mora dokazivati.
Aston Martin Valkyrie
Iako još uvijek nije službeno predstavljen, Valkyrie se mora naći na ovome popisu jer ga pokreće apsolutno remek-djelo. Za njega je legendarni Cosworth razvio najsnažniji atmosferski motor ikad, a riječ je V12-ici koja ima više od tisuću konjskih snaga, teži samo 206 kilograma, zvuči kao motor stare Formule 1 i vrti se do čak 11 tisuća okretaja. Jedino što sada trebate je pokrenuti videouradak ispod, staviti slušalice, pojačati do kraja i uživati u nezaboravnome zvuku.
Bacite oko i na naš YouTube kanal:
(KLIKNI OVDJE)
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Depp500
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.