Početna Magazin 49 pregleda

Kad u sudaru prtljaga postane opasna kao topovska granata

PRTLJAGA U AUTOMOBILU
Vidi galeriju 1/2
Kad u sudaru prtljaga postane opasna kao topovska granata Kad u sudaru prtljaga postane opasna kao topovska granata

Pripremite se za odlazak automobilom na odmor. Savjetujemo kako sigurno transportirati prtljagu i kako sigurnije voziti pri odlasku na odmor

Nikad dosta opreza. Svi putnici u vozilu moraju biti vezani sigurnosnim pojasima, a djeca se moraju voziti u posebnim sjedalicama. Pri tom ne zaboravite da i nasloni za glavu moraju biti ispravno namješteni. Vozačima je na raspolaganju cijeli niz opreme koja pomaže sigurnijem i lakšem transportu prtljage. Velik prtljažnik koji autombil ima mami da se u njega samo natrpaju koferi i ostala prtljaga bez puno pažnje.

Svima kojima je stalo do sigurnosti u vožnji pridržavat će se sigurnosnih pravila pri ukrcaju prtljage, od kojih je najvažnije da teži komadi prtljage idu na dno prtljažnika i potrebno ih je čvrsto nagurati na naslon stražnjeg sjedala kako bi se smanjila opasnost od njihovog ulijetanja u kabinu prilikom sudara. Predmet težak 17 kg tijekom sudara se pretvara u preko pola tone mase koja se zalijeće u stražnje sjedalo. Kako bi se smanjila udarna snaga takvog tereta, teške komade prtljage treba staviti odmah iza stražnjeg sjedala i spriječiti njihovo pomicanje.

NOVI CITROËN BERLINGO | Author: Citroën foto: Citroën

Lakše komade prtljage treba staviti tako da ispunjavaju prazan prostor između težih komada, i to što je tješnje moguće. Pakiranje iznad razine stražnjih sjedala treba izbjegavati. Sve što je smješteno iznad te razine može u slučaju naglog kočenja ili sudara poletjeti naprijed i ozlijediti putnike. Preporučujemo učvrstiti prtljagu posebnim remenjem, a za to u prtljažniku postoje posebne ručice za remenje, koje se može također zasebno nabaviti. Ako straga nema putnika, stražnji pojasi trebaju biti ukršteni pa zakopčani kako bi povećali stabilnost stražnjeg sjedala.

aZbog veće količine prtljage i opterećenja, potrebno je prilagoditi pritisak zraka u gumama. Osim toga, veće opterećenje stražnjeg dijela vozila uzrokuje dizanje prednjeg dijela. Kako bi se spriječilo da uslijed toga vaša prednja svjetla zasljepljuju nadolazeća vozila, potrebno je prilagoditi dužinu snopa. Kod nekih automobila to je potrebno izvesti ručno okretanjem prekidača na isntrumetnoj ploči ili kod bolje opremljenih verzija automobil ima sustav za automatsko raspoređivanje opterećenja. I još nešto važno - trokut, fluorescentni prsluk i pribor za prvu pomoć moraju biti pohranjeni na mjestu s kojeg ih se u svakom trenutku može lako dohvatiti.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • mirko

    Imate grešku: "automobil ima sustav za automatsko raspoređivanje opterećenja". Ne raspoređuje se opterećenje, npr. opterećenje u stražnjem-lijevom dijelu vozila će i dalje opterećivati najbliži kotač (ne može se jednoliko rasporediti na sve kotače), ali će visina podvozja biti korigirana.
  • mirko

    Vjerojatno ste željeli reći da će predmet pri udarcu u sjedalo djelovati silom koja odgovara gravitaciji predmeta mase pola tone. To ne možete tvrditi ako ne znate kinetičku energiju predmeta (brzinu predmeta/vozila) ili elastičnost materijala jer će ona odrediti deceleraciju predmeta.
  • mirko

    Čini mi se pogrešna izjava "Predmet težak 17 kg tijekom sudara se pretvara u preko pola tone mase". 1. težina je sila, pa mjerna jedinica nije kg 2. masa predmeta ne mijenja se s brzinom, barem ne u Newtonovoj fizici

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.