Početna Magazin 83 pregleda

Kako danas izgleda njemačko tržište? VW vlada, Opel se vraća, a "struja" pada

FOTO: Volkswagen

Stanje se očito polako vrača na svoj raniji, dobro etablirani poredak, a njemačke marke su opet u uzletu

U Njemačkoj smo desetljećima imali jasno određenu hijerarhiju na tržištu. Volkswagen i Golf su dominirali prodajnim brojkama, Opel je uglavnom bio broj 2, a u samom vrhu prodaje konstantno je bio i njemački premium trojac: Audi, BMW i Mercedes. No posljednjih desetak godina njemačko je tržište uvelike uzdrmano, Golf je nakon duge dominacije pao s broja 1, Opel više nije bio "siguran broj 2", SUV-ovi su preuzeli tržištem, električni auti, prvenstveno Tesla su uzeli velik dio kolača pa se sve prilično izmiješalo... I kako njemačko tržište izgleda danas, nakon svih ovih "oluja"? Pa, zapravo vrlo slično kako je izgledalo i desetljećima, jer se stanje očito polako vrača na svoj raniji, dobro etablirani poredak, a njemačke marke su opet u uzletu. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Tako su u listopadu ove godine novoregistrirana 231.992 osobna vozila. U odnosu na isti mjesec prošle godine zabilježen je rast od 6,0 ​​posto. Od njemačkih marki VW je zabilježio najznačajniji rast, čak 26,2 posto u odnosu na listopad 2023., a slijedi Opel koji je porastao 16,7 posto i ostvario tržišni udio od 5,7 posto. Mercedes (+5,0 % uz 10,0 posto udjela), BMW (+4,9 % i 8,2 posto udjela) i Porsche (+3,9 %, 1,2 posto udjela) također su ostvarili  dobitke. Pad je zabilježio Audi (-19,8 %, 7,1 posto udjela) i Mini (-18,5 %, 1,2 posto udjela). VW je i dalje suvereni vladar njemačkog tržišta s udjelom od 18,9 posto.

Author: Opel foto: Opel

A što je sa stranim markama. One u njemačkoj, unatoč svim naporima prolaze mnogo lošije od Njemačkih. Peugeot je ostvario najveći porast registracije od +130,1 posto, no udio mu je još uvijek relativno skromnih 3,1 posto. Dvoznamenkasto povećanje bilježe i Toyota i Volvo no s udjelima od 3,9 i 2,2 posto su i dalje jako iza usporedivih njemačkih marki. Mazda drži 1,6 posto tržišta, Citroën 1,7 posto, Renault 2,3 posto, Dacia 2,4 posto, Fiat 1,5 posto, Kia 2,3 posto, Hyundai 3,1 posto... Jedine strane marke koje se zaista mogu pohvaliti dobrom pozicijom na njemačkom tržištu su dio VW Grupe. Škoda tako drži čak 7,8 posto, a Seat/Cupra 5,1 posto njemačkog tržišta. 

Author: Peugeot foto: Peugeot

Ove godine nam iz njemačke stižu i vrlo loše vijesti za električne automobile. To se nastavilo i u listopadu. Registrirano je 35.491 novih električnih (BEV) automobila, 4,9 posto manje nego u istom mjesecu lani, a njihov je udio bio 15,3 posto. No s druge strane je broj prodanih plug-in hibrida porastao za 18,2 posto što im je omogućilo udio od 8,3 posto.

Author: Tesla foto: Tesla

Što se tiče klasičnih pogona 74.264 prodanih automobila opremljeno je čistim benzinskim motorima, 3,7 posto više nego u listopadu prethodne godine. Njihov udio iznosio je 32,0 posto. Raste i dizel s 36.172 novoregistrirana dizelska automobila što je plus od 3,7 posto za udio od 15,6 posto. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

U poretku modela VW i dalje dominira. Drže tri prva mjesta, a na vrhu je ponovo Golf, iako ne tako dominantno kao nekada. Na četvrtom i petom mjestu su Opeli, a Teslin Model Y koji je prošle godine bio apsolutni hit, je ispao iz Top 10. Jedini električni auto u Top 10 je Škoda Enyaq. 

U nastavku donosimo top 10 najprodavanijih automobila u Njemačkoj u listopadu 2024. godine:

1. VW Golf    7,015
2. VW Tiguan    6,657
3. VW T-Roc    5,646
4. Opel Corsa    4,847
5. Opel Astra    4,047
6. Škoda Octavia    3,825
7. BMW X1    3,776
8. VW Passat    3,720
9. Škoda Enyaq    3,312
10. Mercedes E klase    3,209


KRIZA Hoće li Njemačka spašavati svoju auto industriju?

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.