Donosimo popis posljednjih Mohikanaca na našem tržištu koji još uvijek brane čast nekad najpoželjnije, a danas marginalizirane klase
Prije samo nekoliko godina gotovo svaki proizvođač je u Europi imao model u klasičnoj srednjoj klasi. No popularnost SUV-ova rezultirala je sve manjom potražnjom za ovakvim automobilima i s tržišta su počela nestajati velika imena kao što su Honda Accord, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Opel Insignia, Renault Talisman i mnogi drugi koji nisu više s nama... Izuzmemo li potpuno električne modele poput Tesle Model 3 ili skorašnje pridošlice VW-a ID.7 na tržištu je ostalo samo nekoliko modela takozvanog D-segmenta koji nisu SUV-ovi. U nastavku vam donosimo popis posljednjih Mohikanaca koji još uvijek brane čast nekad najpoželjnije, a danas marginalizirane klase.
VW Passat
Passat je preživio i dobit će i svoju devetu generaciju, no ništa više neće biti isto. Naime, zbog male potražnje za limuzinom, ona je ukinuta, a Passat će u svojoj (vjerojatno) posljednjoj generaciji biti isključivo karavanskog karoserijskog oblika. Uskoro se očekuje premijera, a na tržište će auto tijekom prvog dijela iduće godine. Još uvijek aktualni stari model nudi se samo kao karavan Variant i košta od 37.544 eura.
Škoda Superb
Otprilike u isto vrijeme kao i Passat, novu će generaciju dobiti i Škoda Superb. Nije ni čudo, jer oba koriste istu platformu i proizvodit će se u istoj tvornici. Za razliku od Passata,Superb će se nuditi i kao limuzina. Škoda je u Hrvatskoj uklonila Superb iz konfiguratora jer se proizvodnja starog modela polako gasi. U Njemačkoj je moguće naručiti još samo karavansku izvedbu.
Peugeot 508
Peugeot 508 je jedan od najatraktivnijih modela u klasi, no prodajni rezultati su, kao i kod većine konkurenata, vrlo skromni. Ove godine je redizajniran, a nudi se kao limuzina i kao karavan, a tu je i sportska PSE izvedba s 360 KS. Cijena osnovnog 408 iznosi 40.802 eura.
Citroën C5 X
Ovo je pomalo granični primjerak svoje klase, jer karavanski C5 X svojim crossover oblikom dosta koketira sa SUV-om. Citroën je oduvijek bio drugačiji i to dokazuje i s ovim modelom koji košta od 37.130 eura.
Mazda 6
Najstariji model u klasi na tržištu. Unatoč brojnim poboljšanjima i bezvremenskom dizajnu Mazda 6 ne može sakriti činjenicu da je predstavljena još 2012. godine. Ponuda je u međuvremenu spala isključivo na benzinske modele, a cijena osnovnog je od 34.892 eura.
Alfa Romeo Giulia
Giulia je uvijek privlačila veliku pažnju, no prodajni rezultati nikada nisu bili specijalno dobri, a nisu ni sada kada je automobil unatoč brojnim redizajnima zašao u pozne godine (na tržištu od 2016. godine). Osnovni benzinski model koji ima velikih 280 KS košta od 51.400 eura, a dizel s 210 KS je nešto skuplji.Posebna poslastica je sportska izvedba s 520 KS.
Volvo V60
Model srednje klase iz Švedske je još jedan veteran. Na tržište je došao 2018. godine, a redizajniran je prošle. U Hrvatskoj se danas nudi samo karavanska verzija, dok je limuzinu S60 moguće dobiti samo na nekim tržištima. V60 košta od 42.990 eura.
Audi A4
Sljedeća generacija modela Audi A4 u limuzinskoj i karavanskoj verziji je u završnoj fazi razvoja, a kada dođe na tržište promijenit će se naziv automobila u A5 (parni brojevi su ubuduće u Audiju rezervirani za električne aute). Aktualni model je na tržištu već skoro osam godina, a košta od 34.582 eura što ga, vjerovali ili ne, čini najjeftinijim modelom u klasi.
BMW serije 3
Serija 3 je do nedavno bila okosnica marke, no danas je samo jedan od bolje prodavanih modela. Sedma generacija na tržištu je od 2019. godine, a redizajnirana je 2022. godine. Nudi se kao limuzina i karavan i nasljednik nije upitan, no još nije vrijeme za njega. Košta od 44,992 eura.
Mercedes C-klase
Mercedesova C-klasa je jedan od najmlađih modela na ovom popisu. Šesta generacija je stigla 2021. godine, a nudi se kao limuzina i karavan. Nasljednik je za sada upitan, no aktualna generacija će na tržištu ostati još dugo. Košta od 49.288 eura što C-klasu čini mnogo skupljom od konkurencije, barem kad je osnovni model u pitanju.
Jaguar XE
Jaguarova limuzina srednje klase je prava egzotika na tržištu. U ponudi je od 2015. godine, kod nas se nikada nije prodavala dobro, a pogotovo ne sada kada je već zašla u ozbiljne godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.