Potaknuti predstavljanjem nove BMW-ove treće serije, odlučili smo osvrnuti se na povijest jedne od najpoznatijih limuzina na svijetu
BMW Serije 3 (E21)
Prva generacija BMW-ove treće serije pokrenula je priču koja već 43 godine ne staje. Predstavljena je 1975. te se proizvodila do 1983. godine. E21 je u početku dolazio samo s 4-cilindričnim motorima, od najslabijega 1,6-litrenog s 74 konjske snage do najsnažnijega 2,0-litrenog koji je razvijao 123 konjske snage. Tri godine nakon predstavljanja, u BMW-u su odlučili eksperimentirati modelom 323i, koji je imao 6 cilindara i razvijao tada 'bijesnu' 141 KS. Do kraja proizvodnje, prva generacija se prodala u čak 1,4 milijuna primjeraka pa je BMW imao veliku motivaciju za razvijanje sljedeće generacije.
BMW Serije 3 (E30)
Proizvodnja je trajala od 1983. do 1993. godine, za drugu generaciju se može reći da je to ona koja je proslavila BMW. Poznata također kao 'kocka', serija E30 je imala dvostruku cijenu spram cijene prethodnika i to s razlogom. BMW je napravio veliki napredak na čvrstoći i aerodinamici nove karoserije pa je stvoren dizajn koji će ljudi uvijek voljeti. Predstavljena je cijela paleta novih motora, a posebno se izdvajao 318iS. Tada je bio najmoderniji motor u ponudi, a razvijao je 140 KS iz 4-cilindričnoga motora. Osim toga, druga generacija upravoje ona koja je započela verziju M3 i ostvarila golem uspjeh.
BMW Serije 3 (E36)
BMW je treću generaciju počeo razvijati još prije nego što je 'kocka' predstavljena, odnosno 1981. godine, a proizvodila se od 1990. do 2000. godine. U ponudi je bilo čak 5 vrsta karoserije, a to su limuzina, kupe, kabriolet, karavan i prvi put kompakt. Vanjski dizajn postao je moderniji i još aerodinamičniji, a u kombinaciji s motorom 325i, postizao je savršeni balans mase 50 : 50. Američki magazin 'Car and Driver' ga je, svake godine u kojoj se proizvodio, uvrstio na listu Top 10 najboljih automobila godine.
BMW Serije 3 (E46)
Proizvodio se od 1997. do 2006. godine, a s obzirom na to da je Serija 3 tada već imala veliko ime, ovome modelu je bila osigurana velika prodaja. Četvrta generacija je dobila na dimenzijama i masi, a u ponudu je uključila i pogon na sve kotače. Na velikim 6-cilindričnim motorima blok je zamijenjen lakšim aluminijskim pa se tako iznimno pridonijelo voznim mogućnostima.
BMW Serije 3 (E9X)
Peta generacija malo je zakomplicirala stvari pa je tako svaki oblik karoserije dobio svoj kodni naziv. Dok je E90 označavalo limuzinu, karavanska verzija je bila E91, kupeovska verzija E92, a kabrioletska E93. Potpuno promijenivši dizajn, peta generacija je pokazala kako bi u budućnosti treća serija mogla izgledati. A 2006. godine uveden je motor 335i, koji je bio prvi turbomotor u povijesti Serije 3, a također verzija M3 bila je jedini M3 koji je imao motor V8.
BMW Serije 3 (F3X)
Šesta generacija predstavljena je 2012. godine te je potpuno okrenula priču Serije 3. Prvi put je cijela paleta motora imala turbopunjače, a hidraulični servo bio je zamijenjen električnim. Za razliku od prethodnih generacija, F30 nije imala inačice kupe i kabrio, nego je napravljen model Serije 4. Osim toga, F30 je prva generacija koja je 'ugostila' 3-cilindrični motor te je, prilikom osvježavanja 2016. godine, predstavljen model s hibridnim pogonom.
BMW Serije 3 (G20)
Nakon godina čekanja, u Parizu je predstavljena sedma generacija jedne od najpopularnijih svjetskih limuzina. Razvoj je trajao čak pet godina i nova 'trojka' smatra se najnaprednijom Serijom 3 dosada. G20 je prerasla sve 'trojke' dosad, a čak i neke 'petice'. Trenutno su predstavljena tri motora, svi su četverocilindraši s turbopunjačima. Najsnažniji benzinac 330i razvija 260 konjskih snaga i 400 Nm okretnoga momenta te do 'stotke' ubrzava 5,8 sekundi. Prodaja počinje u ožujku sljedeće godine, a verzija M3 očekuje se do 2020. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.