Početna Magazin 113 pregleda

Mercedes više nije najvrjednija marka, na vrhu Japanci, Tesla pala

FOTO: Mercedes-Benz

Izračuni studije ne temelje se na vrijednosti financijskih zaliha tvrtki, prodajnim brojkama, prihodu i zaradi, ugovorima o licenciranju i drugim financijskim aspektima tvrtke

Mercedes više nije najvrjednija auto marka na svijetu jer je u novom izvješću Brand Finance Global 500 report pao na drugo mjesto s procjenom vrijednosti od 53 milijarde dolara i što je pad od 11 posto. Zbog toga je Toyota sada najvrjednija automobilska marka, sa 64,7 milijardi dolara procijenjene vrijednosti, što je porast od velikih 23 posto.Tesla je pala s drugog na četvrto mjesto najvrjednijih marki automobila jer su je prestigli Toyota i Hyundai grupa. Na mjestima od petog do desetog još su redom BMW, Porsche, Volkswagen, Honda, Ford i Audi. Ferrari je 11., a odmah iza njega je najjači kineski proizvođač BYD. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Osobno bogatstvo Elona Muska jako je naraslo u 2024. godini, kao i burzovna vrijednost Tesle koja se gotovo udvostručila. No, kada u obzir uzmemo više faktora, ispada da je tržišna vrijednost Tesle prošle godine pala čak 26 posto, prema izvješću Brand Finance za 2025. godinu. Njenu ukupna vrijednost procijenjena je na 43 milijarde dolara, što je velik pad s 58,3 milijarde dolara 2024. godine. Brand Finance sugerira da je Teslina sve starija linija vozila djelomično kriva za pad, kao i njezin kontroverzni šef, čije su se aktivnosti i mišljenja izvan automobilske industrije, uključujući i svijet politike, pokazali polarizirajućim. 

Author: Tesla foto: Tesla

Izračuni studije ne temelje se na vrijednosti financijskih zaliha tvrtki, prodajnim brojkama, prihodu i zaradi, ugovorima o licenciranju i drugim financijskim aspektima tvrtke. Također su u obzir uzete i povratne informacije iz tisuća anketa osmišljenih da istaknu stavove prema robnim markama. 

KAKAV PAD Tesla Model Y s prvog mjesta prodajnih ljestvica pala na 18.!

Studija Brand Financea ne promatra samo proizvođače automobila, već marke iz svih područja, od kojih su mnoge ocijenjene kao daleko vrjedniji čak i od Toyote. Tako na prvih 18 pozicija nema automobilskih marki, a Toyota je tek na 18. mjestu. Mercedes Benz je zauzeo 23. mjesto, a Hyundai grupa je na 29. mjestu. Za ilustraciju, Audi koji je 10. među proizvođačima automobila, među svim markama zauzima tek 127. mjesto. 

Author:

Sveukupno, Apple je zauzeo prvo mjesto s procjenom vrijednosti od 574,5 milijardi dolara, a slijede ga Microsoft s 461,1 milijardom dolara, Google s 413 milijardi dolara, Amazon s 356,4 milijarde dolara i Walmart koji zaokružuje prvih pet sa 137,2 milijarde dolara. Vrjedniji od Toyote su i Samsung, TikTok/Douyin, Facebook, NVIDIA, Državna mrežna korporacija Kine...

Najvrjednije automobilske marke 2025 (u zagradi je pozicija na ukupnoj ljestvici svih marki na svijetu) 

1. (18.)    Toyota    
2. (23.)    Mercedes-Benz    
3. (29.)    Hyundai grupa    
4. (36.)    Tesla
5. (37.)    BMW    
6. (40.)    Porsche
7. (61.)    Volkswagen
8. (70.)    Honda
9. (86.)    Ford    
10. (127.)    Audi    
11 (158.)    Ferrari    
12. (167.)    BYD    
13. (176.)    Chevrolet    
14. (200.)    Kia    
15. (203.)    Volvo    
16. (226.)    Nissan    
17. (230.)    Lexus    
18. (346.)    Renault    
19. (385.)    Jeep    
20. (391.)     Subaru    
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.