Izračuni studije ne temelje se na vrijednosti financijskih zaliha tvrtki, prodajnim brojkama, prihodu i zaradi, ugovorima o licenciranju i drugim financijskim aspektima tvrtke
Mercedes više nije najvrjednija auto marka na svijetu jer je u novom izvješću Brand Finance Global 500 report pao na drugo mjesto s procjenom vrijednosti od 53 milijarde dolara i što je pad od 11 posto. Zbog toga je Toyota sada najvrjednija automobilska marka, sa 64,7 milijardi dolara procijenjene vrijednosti, što je porast od velikih 23 posto.Tesla je pala s drugog na četvrto mjesto najvrjednijih marki automobila jer su je prestigli Toyota i Hyundai grupa. Na mjestima od petog do desetog još su redom BMW, Porsche, Volkswagen, Honda, Ford i Audi. Ferrari je 11., a odmah iza njega je najjači kineski proizvođač BYD.
Osobno bogatstvo Elona Muska jako je naraslo u 2024. godini, kao i burzovna vrijednost Tesle koja se gotovo udvostručila. No, kada u obzir uzmemo više faktora, ispada da je tržišna vrijednost Tesle prošle godine pala čak 26 posto, prema izvješću Brand Finance za 2025. godinu. Njenu ukupna vrijednost procijenjena je na 43 milijarde dolara, što je velik pad s 58,3 milijarde dolara 2024. godine. Brand Finance sugerira da je Teslina sve starija linija vozila djelomično kriva za pad, kao i njezin kontroverzni šef, čije su se aktivnosti i mišljenja izvan automobilske industrije, uključujući i svijet politike, pokazali polarizirajućim.
Izračuni studije ne temelje se na vrijednosti financijskih zaliha tvrtki, prodajnim brojkama, prihodu i zaradi, ugovorima o licenciranju i drugim financijskim aspektima tvrtke. Također su u obzir uzete i povratne informacije iz tisuća anketa osmišljenih da istaknu stavove prema robnim markama.
Studija Brand Financea ne promatra samo proizvođače automobila, već marke iz svih područja, od kojih su mnoge ocijenjene kao daleko vrjedniji čak i od Toyote. Tako na prvih 18 pozicija nema automobilskih marki, a Toyota je tek na 18. mjestu. Mercedes Benz je zauzeo 23. mjesto, a Hyundai grupa je na 29. mjestu. Za ilustraciju, Audi koji je 10. među proizvođačima automobila, među svim markama zauzima tek 127. mjesto.
Sveukupno, Apple je zauzeo prvo mjesto s procjenom vrijednosti od 574,5 milijardi dolara, a slijede ga Microsoft s 461,1 milijardom dolara, Google s 413 milijardi dolara, Amazon s 356,4 milijarde dolara i Walmart koji zaokružuje prvih pet sa 137,2 milijarde dolara. Vrjedniji od Toyote su i Samsung, TikTok/Douyin, Facebook, NVIDIA, Državna mrežna korporacija Kine...
Najvrjednije automobilske marke 2025 (u zagradi je pozicija na ukupnoj ljestvici svih marki na svijetu)
1. (18.) Toyota
2. (23.) Mercedes-Benz
3. (29.) Hyundai grupa
4. (36.) Tesla
5. (37.) BMW
6. (40.) Porsche
7. (61.) Volkswagen
8. (70.) Honda
9. (86.) Ford
10. (127.) Audi
11 (158.) Ferrari
12. (167.) BYD
13. (176.) Chevrolet
14. (200.) Kia
15. (203.) Volvo
16. (226.) Nissan
17. (230.) Lexus
18. (346.) Renault
19. (385.) Jeep
20. (391.) Subaru
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.