Početna Magazin 181 pregleda

Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti

Hyundai IONIQ
Vidi galeriju 1/17
Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti Modelom IONIQ Hyundai započinje svoj put ka budućnosti

Korejci su dugo čekali s alternativnim vozilima, a onda su proljetos u Genevi predstavili odjednom tri noviteta - električni, hibridni i plug-in model IONIQ-a koji ni po čemu ne zaostaje za konkurentima

Prvi je to na svijetu alternativni automobil koji na jednoj platformi istovremno nudi tri u jednome - električni, hibridni ili plug-in model. Jedinstveno izgleda s tri električna agregata, a u hibridu i plug-inu s novim Hyundaijevim Kappa 1.6 GDI agregatom koji razvija dodatnih benzinskih 105 KS te 147 Nm okretnoga momenta. Korejci su možda predugo čekali s lansiranjem istinski modernih alternativnih vozila no kad su to odlučili učiniti pojavili su se u punoj ratnoj spremi. 

Hyundai IONIQ | Author: Hyundai foto: Hyundai

IONIQ Hybrid i IONIQ Plug-in svojevrsna su prijelazna stepenica ka posve čistim vozilima, a IONIQ Electric već je u startu “zero emission” vozilo. Glavni grad Nizozemske Hyundai je odabrao kao lansirnu rampu promoviranja jednoga posve novog tehnološkog puta. Onoga koji se zasniva na modernim saznanjima, futurističkim ciljevima i, dakako - ekološkim “friendly” vozilima.

Hyundai IONIQ | Author: Hyundai foto: Hyundai

U zračnoj luci Schiphol dočekalo nas je pedesetak korejskih aduta, što posve električnih, a što hibridnih ili plug-in noviteta. Prve kilometre zarolali smo prema stotinjak kilometara udaljenome Utrechtu, u IONIQ-u Hybridu, ne trošeći više od 4,5 litara benzina na 100 kilometara. Nema tu baš pretjerane razlike u odnosu na konkurente, posebice na Toyotu Prius, no bar kad je o unutrašnjosti riječ Ioniq Electric je sofisticiraniji, pedantnije izrađen te opremljem puno modernijim infotainmentom i instrumentnom pločom s grafičkim iscrtavanjima...

Hyundai IONIQ | Author: Hyundai foto: Hyundai

Na tragu je svega što se nudi na svjetskome tržištu u posljednjih šest mjeseci: tehnologija je to (prije svega zabava) koja iz dana u dan nudi sve više, a Hyundaijeva su rješenja izrazito kompatabilna s pametnim telefonima i s vlastim informacijsko-servisnim sustavom. Je li to dovoljno u srazu s onima koji imaju bogatije iskustvo u proizvodnji i implementaciji sličnih auta, poput Toyote? Na to nam je pitanje u Utrechtu odgovor dao Jochen Sengpiechl, dopredsjednik Marketinga u Hyundai Motor Europi.

Hyundai IONIQ | Author: Hyundai foto: Hyundai

- IONIQ je za nas prevažna stepenica u borbi za sve više kupaca koji preferiraju ne samo moderne i čiste tehnologije nego i sami žele biti pokretači jednoga posve novog industrijskog doba. Onoga koje inzistira na ekološkoj osviještenosti, na izrazito pouzdanim novim tehnologijama te na dostupnosti posljednjih krikova infotainment inovacija i zabave. Mi donosimo jedinstvenu e-mobilnost koja je uspjela napraviti ono što nikome prije nije pošlo za rukom. Naši alternativni auti nisu samo napredni, oni su, za razliku od konkurenata - i lijepi, kazao nam je izrazito optimistični Jochen Sengpiechl.

Hyundai IONIQ | Author: Hyundai foto: Hyundai

Mora se priznati kako je Hyundaijev stručnjak u velikoj mjeri u pravu, jer IONIQ tehnološki ni po čemu ne zaostaje za već viđenim, a ne samo što je ljepši nego je moderniji, "vozniji" pa i udobniji. Nije to nimalo čudno jer kontinuirano nudi “instant” okretni moment, a postavljen je na šasiju na kojoj je straga ugrađen najmoderniji multilink ovjes koji pruža za ovaj tip auta nezamislivu udobnost.

Hyundai IONIQ | Author: Hyundai foto: Hyundai

Električni motor u IONIQ-u Hybridu razvija dodatnih 43,5 KS uz najveći moment 170 Nm. Pogonjen je litij-ionskim polymerbaterijama s 1,56 kWh kapaciteta, smještenim ispod stražnjih sjedala. U kombinaciji s navedenim 1,6-litrenim benzincem raspolaže sa sveukupno 141 KS te s 265 Nm momenta. Sve mu to jamči najveću brzinu 185 km/h te prosječnu emisiju CO2 čak i manju od 79 g/km!

TEHNIČKI PODACI

Motor: 4 cilindra, benzinski/elektromotor

Obujam: 1591 ccm

Snaga motora: 77 kW/105 KS pri 5700 o/min

Snaga elektromotora: 32 kW/44 KS

Nominalna snaga: 104 kW/141 KS pri 5700 o/min

Moment: 265 pri 1000-2400 o/min

Mjenjač: DCT, šest stupnjeva

Najveća brzina: 162 km/h

Ubrzanje: 11,5 s

Potrošnja: 3,8/3,9/3,8 l/100 km

Emisija CO2: 88 g/km

Dimenzije: 4355/1805/1535 mm

Prtljažnik: 427 l

Masa: 1425 kg

Jamstvo: 7 godina

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.