Korejci su dugo čekali s alternativnim vozilima, a onda su proljetos u Genevi predstavili odjednom tri noviteta - električni, hibridni i plug-in model IONIQ-a koji ni po čemu ne zaostaje za konkurentima
Prvi je to na svijetu alternativni automobil koji na jednoj platformi istovremno nudi tri u jednome - električni, hibridni ili plug-in model. Jedinstveno izgleda s tri električna agregata, a u hibridu i plug-inu s novim Hyundaijevim Kappa 1.6 GDI agregatom koji razvija dodatnih benzinskih 105 KS te 147 Nm okretnoga momenta. Korejci su možda predugo čekali s lansiranjem istinski modernih alternativnih vozila no kad su to odlučili učiniti pojavili su se u punoj ratnoj spremi.
IONIQ Hybrid i IONIQ Plug-in svojevrsna su prijelazna stepenica ka posve čistim vozilima, a IONIQ Electric već je u startu “zero emission” vozilo. Glavni grad Nizozemske Hyundai je odabrao kao lansirnu rampu promoviranja jednoga posve novog tehnološkog puta. Onoga koji se zasniva na modernim saznanjima, futurističkim ciljevima i, dakako - ekološkim “friendly” vozilima.
U zračnoj luci Schiphol dočekalo nas je pedesetak korejskih aduta, što posve električnih, a što hibridnih ili plug-in noviteta. Prve kilometre zarolali smo prema stotinjak kilometara udaljenome Utrechtu, u IONIQ-u Hybridu, ne trošeći više od 4,5 litara benzina na 100 kilometara. Nema tu baš pretjerane razlike u odnosu na konkurente, posebice na Toyotu Prius, no bar kad je o unutrašnjosti riječ Ioniq Electric je sofisticiraniji, pedantnije izrađen te opremljem puno modernijim infotainmentom i instrumentnom pločom s grafičkim iscrtavanjima...
Na tragu je svega što se nudi na svjetskome tržištu u posljednjih šest mjeseci: tehnologija je to (prije svega zabava) koja iz dana u dan nudi sve više, a Hyundaijeva su rješenja izrazito kompatabilna s pametnim telefonima i s vlastim informacijsko-servisnim sustavom. Je li to dovoljno u srazu s onima koji imaju bogatije iskustvo u proizvodnji i implementaciji sličnih auta, poput Toyote? Na to nam je pitanje u Utrechtu odgovor dao Jochen Sengpiechl, dopredsjednik Marketinga u Hyundai Motor Europi.
- IONIQ je za nas prevažna stepenica u borbi za sve više kupaca koji preferiraju ne samo moderne i čiste tehnologije nego i sami žele biti pokretači jednoga posve novog industrijskog doba. Onoga koje inzistira na ekološkoj osviještenosti, na izrazito pouzdanim novim tehnologijama te na dostupnosti posljednjih krikova infotainment inovacija i zabave. Mi donosimo jedinstvenu e-mobilnost koja je uspjela napraviti ono što nikome prije nije pošlo za rukom. Naši alternativni auti nisu samo napredni, oni su, za razliku od konkurenata - i lijepi, kazao nam je izrazito optimistični Jochen Sengpiechl.
Mora se priznati kako je Hyundaijev stručnjak u velikoj mjeri u pravu, jer IONIQ tehnološki ni po čemu ne zaostaje za već viđenim, a ne samo što je ljepši nego je moderniji, "vozniji" pa i udobniji. Nije to nimalo čudno jer kontinuirano nudi “instant” okretni moment, a postavljen je na šasiju na kojoj je straga ugrađen najmoderniji multilink ovjes koji pruža za ovaj tip auta nezamislivu udobnost.
Električni motor u IONIQ-u Hybridu razvija dodatnih 43,5 KS uz najveći moment 170 Nm. Pogonjen je litij-ionskim polymerbaterijama s 1,56 kWh kapaciteta, smještenim ispod stražnjih sjedala. U kombinaciji s navedenim 1,6-litrenim benzincem raspolaže sa sveukupno 141 KS te s 265 Nm momenta. Sve mu to jamči najveću brzinu 185 km/h te prosječnu emisiju CO2 čak i manju od 79 g/km!
TEHNIČKI PODACI
Motor: 4 cilindra, benzinski/elektromotor
Obujam: 1591 ccm
Snaga motora: 77 kW/105 KS pri 5700 o/min
Snaga elektromotora: 32 kW/44 KS
Nominalna snaga: 104 kW/141 KS pri 5700 o/min
Moment: 265 pri 1000-2400 o/min
Mjenjač: DCT, šest stupnjeva
Najveća brzina: 162 km/h
Ubrzanje: 11,5 s
Potrošnja: 3,8/3,9/3,8 l/100 km
Emisija CO2: 88 g/km
Dimenzije: 4355/1805/1535 mm
Prtljažnik: 427 l
Masa: 1425 kg
Jamstvo: 7 godina
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.