Početna Magazin 2728 pregleda

Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1

Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi Audi A1 30 TFSI
Ovo je TEASER, cijeli test pogledajte u nastavku ovog članka i u galeriji (klikom na video desno od ovoga), a može ga se pronaći i na našem YouTube kanalu
Vidi galeriju 1/14
Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1 Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi novi Audi A1

Nova generacija 'mališana' iz Ingolstadta najbolji je gradski auto na svijetu. Nakon testa u to ne sumnjamo...

Većina čitatelja ovoga testa prvo će zapaziti cijenu. Više od 200.000 kuna za gradski auto mnogo je novca, no što vrijedi to i košta. Audi A1 je najbolji auto u klasi, nemjerljivo rafiniraniji i bolji od klasičnih gradskih auta koje većina kupuje. Zato je i skuplji. Ruku na srce, Clio, 208, Polo i društvo zapravo i nisu izravni konkurenti Audiju A1, to je možda samo Mini. No A1 je sasvim druga priča u
usporedbi s Minijem. Mini igra na retro emocije i dizajn, a Audi predstavlja kompletan paket. Auto koji ima sve, izgled i 'emocije', tehnologiju i rafiniranost do zadnjega detalja.

Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi Audi A1 30 TFSI | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Zašto smo tako oduševljeni Audijem A1? Pa to je jedan od onih auta koji daje dojam da se vozite u nečemu mnogo većem i prestižnijem. I to u svemu. Privlači poglede kao nešto veće i prestižnije, vozi se kao nešto veće i prestižnije i ima naprednu tehnologiju dostojnu auta iz viših klasa. U isto vrijeme je malen i kompaktan, okretan i idealan za grad.

Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi Audi A1 30 TFSI | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Kao pravi gradski auto. Dizajn Audija A1 je pogođen do najsitnijega detalja. A1 izgleda originalno iz svakoga kuta, no ono u čemu su dizajneri posebno uspjeli je 'uniseks karakter dizajna' automobila. Dok će ga žene smatrati 'preslatkim' i modernim, muškarcima se neće doimati 'ženskim autom'. Naprotiv, A1 ima oštre, agresivne crte kombinirane s velikom dozom elegancije. Idealno za 'muško poimanje automobila'. Za razliku od prve, u novoj generaciji Audi A1 dolazi samo u izvedbi s pet vrata. Logično, verzije s trojim vratima više nitko ne želi pa se Audi nije ni potrudio ponuditi takvu.

Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi Audi A1 30 TFSI | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

A glede praktičnosti i prostranosti A1 je tipičan gradski auto. Dužinom 403 cm idealno se uklapa u gabarite gradske klase, a takva je i ponuda prostora u unutrašnjosti. U prtljažnik stane 335 litara, što je osjetno više nego u prethodnika (275 litara) i sada se modelu A1 ni u vezi s time ne može ništa prigovoriti. Gotovo sve u unutrašnjosti zaslužuje pohvale. Ergonomija je vrhunska, a odabir materijala i izrada odmah daju na znanje kako je riječ o 'premium automobilu'.

Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi Audi A1 30 TFSI | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Sjedala su udobna i odlično drže tijelo u zavojima, a unutrašnjost je puna napredne opreme. Ispred vozača su ta digitalni instrumenti, a na sredini je velik dodirni zaslon s promjerom 8 inča, na kojemu ne nalazimo nikakve nepoznanice. Zapravo, zanemarimo li dimenzije, u cijeloj unutrašnjosti se osjećate kao u nekome velikom Audiju, sve je vrlo slično, od upravljačkih elemenata, kvalitete materijala, dizajna pa čak i onoga prepoznatljiva mirisa novog auta.

Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi Audi A1 30 TFSI | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Mnoge će zbuniti nov način označavanja Audijevih motora. Kod A6 su zbog oznake 50 TDI svi mislili da vozimo auto s 5-litrenim motorom, a i u ovoga modela će oznaka 30 TFSI zasigurno prevariti mnoge. Ne, nije trolitreni motor već trocilindrični agregat s obujmom jedne litre sa 116 konjskih snaga. Iako zvuči skromno, u praksi se auto 'ponaša' kao da ima deset do dvadeset konjskih snaga više, što se vidi i na papiru, po performansama.

Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi Audi A1 30 TFSI | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Ubrzanje do 100 km/h koje traje 9,5 sekundi i maksimalna brzina 203 km/h su već vrijednosti na granici sa sportskim performansama. Tipično za Audije, uvijek iz svojih motora izvuku neki skriveni potencijal i tad u praksi djeluju mnogo moćnije nego konkurentni agregati s istom snagom. To je dobro, jer A1 može odlično iskoristiti potencijal koji se krije ispod poklopca motora. Pravi je užitak voziti ovaj automobil, nazvali bismo ga svojevrsnim 'GT-om iz srednje klase'. Nije idealan za ludu jurnjavu, no pravi je užitak njime se brzo voziti na dužim putovanjima, što je i definicija 'grand touringa'.

Najbolji gradski auto: Evo što sve nudi Audi A1 30 TFSI | Author: Igor Šoban/PIXSELL foto: Igor Šoban/PIXSELL

Cijena testiranog auta je takva kakva je – realna. Želite li proći jeftinije, A1 starta od 155.001 kune (25 TFSI), odnosno 167.035 kuna (30 TFSI), no to, ruku na srce, više nije isto. Oprema u testnome primjerku uvelike podiže 'sliku auta' i to je ona razina koju će većina kupaca ovog auta birati. To u ovome slučaju košta 207 tisuća kuna.

 

Bacite oko i na naš YouTube kanal:

(KLIKNI OVDJE)

Auto start YouTube kanal | Author: Auto start foto: Auto start

 

  • Osiris

    Predivan autić, a cijena ne da je bezobrazna, nego bolesna

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.