Jedan od najboljih, ako ne i najbolji vozač motocikala svih vremena, danas slavi 40. rođendan i kreće u 23. sezonu utrkivanja, zaredom...
Istinska legenda ovoga sporta zvanoga MotoGP rođena je 16. veljače 1979. godine. Odrastajući u malome talijanskom gradiću Tavullii polako je učio zanat koji mu je prenosio otac Graziano. Prateći očeve stope Valentino je trkaću karijeru započeo u kartingu. Nakon osvajanja prvenstva Italije tata i sin Rossi prebacili su se na dva kotača. Mladi Rossi zasjeo je na Cagivu Mito i 1993. započeo svoj put prema svjetskome vrhu. Prvi nastup u svjetskome prvenstvu dočekao je 1996., a prvi naslov svjetskoga prvaka osvojio je 1997. godine u klasi 125 GP, vozeći Apriliju.
Nakon osvajanja titule Rossi je napredovao u jaču, 250 GP klasu, u kojoj u drugoj godini nastupanja također osvaja naslov svjetskoga prvaka. Dobre vožnje mladog i neobičnoga Talijana zapazili su šefovi Hondina tima u klasi 500 GP, koji su imali jedno prazno mjesto nakon odlaska šampiona Micka Doohana. Rossi je preuzeo mjesto u timu i također u drugoj sezoni u klasi, 2001. godine osvojio titulu.
Nakon 2001. i završetka dvotaktne ere u MotoGP-u Rossi je uspio trijumfirati i 2002. i 2003., također na Hondi. Veliki uspjeh vodstvo tima pripisivalo je nadmoćnijemu motoru, a ne Rossijevim vozačkim sposobnostima, što je rezultiralo prelaskom 'Dottorea' iz dominantne Honde u suparničku Yamahu, s kojom je 2004. i 2005. nastavio u istome stilu, osvojivši dvije uzastopne titule prvaka sa 'slabijom' Yamahom.
Godine 2006. sve što je moglo poći po zlu za 'The Doctora' pošlo je. Brojni tehnički kvarovi, nesretni padovi i superbrzi Nicky Hayden rezultirali su tako da je mladi Amerikanac Rossiju zgrabio titulu sa samo pet bodova prednosti. Naredna godina prošla je u dominaciji Caseya Stonera na Ducatiju, a Rossi se uspješno vratio 2008., kada naslov prvaka vraća u svoje ruke. Isto je ponovio i 2009.
Zatim se dogodila 2010.. Rossi je dobro ušao u sezonu i vodio u poretku, no težak pad na treningu na domaćoj stazi u Mugellu uzrokovao je propuštanje većega dijela sezone. Naime, Valentino je pretrpio otvoreni prijelom potkoljenice pa je započeo oporavak. Nakon samo 41 dana vratio se na VN Njemačke, gdje zauzima odlično četvrto mjesto, unatoč jakim bolovima. Sezonu je završio treći, iza prvaka Lorenza i viceprvaka Pedrose.
Nakon bolne 2010. prelazi u Ducati, gdje u dvjema godinama ostvaruje samo dva podija. Nakon katastrofe u Ducatiju 2013. vraća se u Yamahu za koju i trenutačno vozi. Već 2015. borio se za titulu protiv Marca Marqueza i Jorgea Lorenza, da bi ju na kraju izgubio, opet za pet bodova. Uzrok tomu bila je kazna za zadnju utrku, nakon incidenta s Marquezom, utrku prije u Sepangu.
Godine 2016. Rossi ponovno postaje viceprvak, a 2017. sezonu završava na petome mjestu, s jednom pobjedom na VN Nizozemske. To mu je bila ujedno i posljednja pobjeda u MotoGP-u.
Prošle sezone Rossi je završio treći u generalnome poretku, a za 2019. je najavio ponovnu borbu za vrh, ako će nova Yamaha YZR-M1 biti konkurenta moćnim Ducatijima i Hondama. Rossiju ni s četrdeset godina ne fali motivacije, a kaže kako mu je jubilarna, deseta titula velik san i jedina stvar koja ga još uvijek, nakon 23 godine, drži motiviranim za natjecanje na najvišemu nivou.
Također, Rossi se okušao i u Formuli 1, gdje je ostavio iznenađujuće dobar trag. Naime, na testiranju svih F1 momčadi početkom 2006. sudjelovao je vozeći Ferrarijev bolid.
Na kraju trodnevnoga testiranja završio je samo pola sekunde iza najbržega Michaela Schumachera, a čak bio brži nego Mark Webber, Jarno Trulli i David Coulthard. Rossi također broji i nastupe u svjetskome relijaškom prvenstvu.
Uz brojne sportske pothvate, legendarni 'Dottore' uspješan je vlasnik Moto3 i Moto2 tima i tvornice odjeće i opreme s oznakom VR46. Usto, 2015. Milestone je nazvao MotoGP videoigricu po njemu, a njegovu osebujnu i dječačku osobnost vole gotovo svi. Uvijek nasmiješen, dobronamjeran, ali i jako brz, Valentino Rossi ni s punih 40 godina na leđima ne daje znakove povlačenja, dapače, bori se u samome vrhu MotoGP-a.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.