Opel Kadett EV: hrvatska samogradnja, prerada Opel Kadetta na struju s dosegom 100 km i brzinom 95 km/h
Serijski električni automobili su za hrvatskog običnog kupca preskupi i da imaju puno prepreka za savladati kako bi bili iskoristivi u praksi kao i automobili pokretani motorima na unutrašnje izgaranje. Međutim, i sami smo svjesni kako se može proći puno jeftinije i da sve ne mora završavati na električnim jurilicama bezobrazno nabildanih cijena, radilo se to o električnom skuteru, električnom biciklu ili električnom automobilu.
Da se efikasan elektromobil može napraviti po razumnoj cijeni za prosječnog europskog kupca, to je istina. No, u svijetu osim novih elektromobila sve više raste broj onih koji žele stare automobile prepraviti na čisti električni pogon. U Hrvatskoji ima već nekoliko uspješno prerađenih starijih automobila u čisti električni pogon, tu su Toyota Corolla koja je probila led, pa potom, Citroen Visa, Trabant, Peglica, Fićo, Smart, Renault 5… i to je sve u Hrvatskoj prerađeno.
Zato smo ovaj put odlučili predstaviti preradu Opel Kadett. Kada pročitate ovaj članak i potražite dodatne informacije na www.elektrokadett.com bit ćete izuzetno ugodno iznenađeni, kako je autor prerade od starog automobila preciznim I pedantnim radom napravio izuzetno kvalitetnu preradu, konverziju u elektromobil, a sve je to na svojim internetskim stranicama popratio mnogobrojnim fotografijama koje detaljno pokazuju cijeli tijek prerade.
Prilikom odabira vozila za preinaku u električno najbitnija stavka je masa samog vozila. Važan je i oblik karoserije, tj. koeficjent otpora zraka koji utječe na potrošnju i performanse već preko 60 km/h. Opel Kadett svojom masom od 930 kg teži manje od daleko manjih automobila novije generacije kao npr. dvosjed Smart. Prostrana unutrašnjost, solidan prtljažnik, veliki prostor ispod poklopca motora te povoljna cijena prednosti su zbog kojih je odabran baš taj automobil.
Tehnički podaci: Opel Kadett 1,4 (električni pogon)
- Godina proizvodnje 1990, Njemačka
- Masa praznog vozila 865 kg (nakon prerade 930 kg)
- Koeficjent otpora zraka (Cd) 0,30
- Motor 1400 ccm snage 44 kW (nakon prerade DC elektromotor Končar 5kW)
- Gume 175 70 R13 (sada 195 50 R15)
- Mjenjač ručni sa 4 stupnja prijenosa (kvačilo zadržano)
- Končar 5kW motor
- LiFePO4 baterije, 30 kom, 60Ah
- doseg jednim punjenjem 100km
- Ubrzanje 0-60 km/h za 8 sekundi
- Najveća brzina: 95 km/h
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.