Početna Magazin 1707 pregleda

Ford Focus s dizelašem i automatikom visoko diže letvicu

FOTO: Slavko Midžor/PIXSELL

Kreiran je da svakodnevno pruža jedinstven osjećaj i vrhunsku udobnost svim putnicima, prestižni je vlasnik čak 12 nagrada, a nama je najvažnija titulaa HR auto 2019...

 

Hrvatski automobil godine zasigurno zaslužuje svaku stranicu koju smo mu posvetili u prošlja dva broja. Iako i u standardnoj opremi zadovoljava sve kriterije modernog automobila, svakako valja pohvaliti i ovaj u malo 'bogatijem' izdanju, s dizelskim agregatom i automatskim 8-stupanjskim mjenjačem. Ovaj 1,5-litreni dizelaš broji 120 KS, što je dovoljno da auto do 'stotke' stigne u 10,2 sekunde. Deklarirana najveća brzina je 193 km/h, a u stvarnosti, zbog izrazito aerodinamičnoga dizajna, postiže i 200 km/h. Za naše uvjete to je i više nego dovoljno, a ako se tomu pridoda i mala potrošnja goriva, koja za testa nije prelazila 6 litara, ovaj automobil postaje još privlačniji.

Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Glede unutrašnjosti, ne treba posebno naglašavati kako je sve na svome mjestu, a prostora ima i više nego dovoljno. Rezultat je to nove vozne platforme, atraktivno nazvane Bionic, kojom je novi Focus zadržao podjednake dimenzije, ali je dobio više prostora u unutrašnjosti. O voznim karakteristikama sam već nebrojeno puta pisao, ali svaki me put iznova obraduju. Udobnost, praktičnost, ekonomičnost samo su neke značajke koje krase novi Focus, a ne treba posebno spominjati da i za brže vožnje zavojitim cestama ostavlja dojam utegnutoga sportaša. 

Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Položaj za upravljačem je odličan, a ergonomska sjedala u kombinaciji s upravljačem podesivim u svim smjerovima omogućavaju maksimalnu kontrolu nad vozilom. Kožom presvučeni upravljač odlično prianja rukama, a tu su i integrirana tipkala za upravljanje putnim računalom i nekim postavkama infotainmenta. Iza upravljača smješten je dobro poznati spoj analognih satova i digitalnog sučelja na kojemu se jasno očitavaju svi potrebni podaci. Dominantan središnji zaslon jednostavan je i oku ugodan, a na njemu je sve – navigacija, Bluetooth povezivanje, kamera za vožnju unatrag...

Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Ispod njega smještena je konzola za upravljanje ventilacijskim sustavom, a sve prati svijetlo plava nijansa ambijentalnog osvjetljenja. Ručica mjenjača u obliku kola po uzoru je na neke premium brendove, a stupnjevi se mogu prebacivati i polugicama smještenim iza upravljača. Ovisno o načinu vožnje, moguće je odabrati mod Eco, Comfort ili Sport. Po odabiru štednoga moda osjeti se slabiji odaziv na gas, stupnjevi se prebacuju pri malome broju okretaja motora, a potrošnja drastično pada. Za adrenalinsku jurnjavu su sportske postavke, volan postaje krući i direktniji, a odaziv na gas brži. 

Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Vanjštinom dominira crvena boja, a jedina razlika u odnosu na benzinsku varijantu su svjetla za maglu. U ovoga modela “kockasta” su i malo izbočenija. Na prednjoj masci ističu se atraktivna dnevna svjetla u obliku baklje, a za vožnju u mraku 'brinu' LED kratka i duga svjetla. Bočne su linije uglađene i prate sportsku notu auta, a dojam o istinskome sportašu zaokružuju krovni spojler i upečatljiv srebrni ispušni 'top'. Kao sprijeda i straga su postavljena LED svjetla. 

Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Gledamo li konkurenciju, cijenom je ovo također impresivan automobil, jer se s ovom opremom i s automatskim mjenjačem mora platiti 194.990 kuna.

Author: Slavko Midžor/PIXSELL foto: Slavko Midžor/PIXSELL

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.