Početna Magazin 80 pregleda

Od automobila za razonodu, postao je simbol i pravi fenomen

CITROEN MEHARI
Vidi galeriju 1/6
Od automobila za razonodu, postao je simbol i pravi fenomen Od automobila za razonodu, postao je simbol i pravi fenomen Od automobila za razonodu, postao je simbol i pravi fenomen Od automobila za razonodu, postao je simbol i pravi fenomen Od automobila za razonodu, postao je simbol i pravi fenomen Od automobila za razonodu, postao je simbol i pravi fenomen

Citroën je 16. svibnja 1968. predstavio model Méhari. Skroman automobil nastavio je filozofiju modela 2 CV. Namijenjen radu i zabavi, mogao je jednako dobro prevoziti sijeno ili daske za jedrenje

U Francuskoj se 16. svibnja slavi blagdan Svetog Honorija. Jeste li znali da je 16. svibnja 2002. bila premijera filma ''Klonovi napadaju'', dio sage 'Ratovi zvijezda' Da je 16. svibnja 1983. kralj popa Michael Jackson uz Billie Jean otplesao svoj prvi 'mjesečev korak'? I da je 16. svibnja 1968., usred studentskog pokreta koji je paralizirao Francusku, Citroën izazvao zaprepaštenje predstavivši novi, posve drukčiji model – Mehari? Više od automobila za razonodu, postao je simbol i pravi fenomen u povijesti automobila.

Svibanj 1968. godine bilo je slavno razdoblje francuske povijesti koje je nadahnulo pobunu, ali i slobodarski duh, maštu… i bezbrižnost. Sve te vrijednosti utjelovio je Citroën Méhari. Predstavljen 16. svibnja na igralištu za golf u Deauvilleu, Méhari, pod nazivom Diane 6 Méhari, iznenadio je:
- neobičnim konceptom: skroman automobil, namijenjen radu i zabavi, mogao je jednako dobro prevoziti sijeno ili daske za jedrenje.
- modularnošću i štedljivošću nastavio je filozofiju modela 2 CV, no primjenom najsuvremenijih materijala
- imenom: Mehari je naziv za jednogrbe deve u sjevernoj Africi i Sahari koje su dobri trkači, izdržljive su i služe za jahanje. To su skromne i izdržljive životinje koje svuda mogu proći i prevesti putnike ili robu.
- originalnim predstavljanjem: kako bi se slikovito dočarala njegova svestranost, izložene je automobile okružilo dvadeset manekenki odjevenih u kostime seljanki, vatrogasaca, pustolovki i plivačica, usklađenih s bojama karoserije
.

CITROEN MEHARI | Author: CITROEN foto: CITROEN

Citroën Méhari, kojeg je oblikovao Roland de La Poype, bio je i inovativan: karoserija je bila u cijelosti izrađena od obojene plastike ABS (posebna vrsta plastike). Taj je novi lagani materijal mogao poprimiti bilo kakav oblik i biti vrlo jarkih boja. Druga je osobitost tog modela bila to što je bio otvoren iznad bočne linije karoserije, čak i u razini vjetrobrana koji se preklapao na poklopac motora. Zahvaljujući visokoj šasiji i plastičnoj karoseriji, Citroën Méhari je bio nezaustavljiv, osobito u izvedbi 4x4 lansiranoj 1979. godine, koja se mogla uspeti uzbrdicama nagiba do 60 %. Tako je ponudio dotad neviđenu slobodu.
Citroën Méhari oduševljava. Bio je zvijezda na filmskom platnu (Žandar iz Saint-Tropeza) i na svjetskim cestama (utrka Liège – Dakar – Liège 1969., utrka Paris – Kaboul – Paris 1970., utrka Paris – Persépolis – Paris 1971., medicinska pomoć u Dakaru 1980. itd.) Čak je postao vjerni partner francuske vojske i žandarmerije, jer je zbog male mase i lakoće kretanja bio pogodan za spuštanje padobranom.

CITROEN MEHARI | Author: Citroen foto: Citroen

U svojih 19 godina postojanja, Méhari je imao samo dvije posebne serije lansirane 1983.: Méhari Plage (Španjolska) i, poznatiju, Méhari Azur (Francuska, Italija i Portugal), plavo-bijelu seriju (vrata, prednja maska, platneni krov, rubovi svjetala bili su plavi) sa sjedalima presvučenim frotirom s plavo-bijelim prugama. Ostali modeli nadahnuti istom filozofijom također su bili objedinjeni pod markom Citroën, primjerice Baby-Brousse, Pony, Dalat i FAF.
S više od 150 000 primjeraka proizvedenih između 1968. i 1987. godine, Citroën Méhari još je i danas pravi fenomen u automobilskoj povijesti.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.