Početna Magazin 14720 pregleda

Ovi auti su krivi za to da danas (gotovo) nema kabrioleta

Coupe-kabrioleti. Od najvećeg hita automobilske industrije pretvorili su se u ogromno razočaranje. Brzo su preplavili tržište i još brže nastali. Zašto?

Godine 1996. Mercedes je predstavio SLK. Automobil je preko noći postao hit, a Mercedes je njime pokrenuo najveći trend automobilske industrije na početku 21. stoljeća: coupe-kabriolete (CC automobile).  

Mali Mercedesov automobil popularizirao je koncepciju koja se do tada koristila samo na nekim konceptnim ili maloserijskim automobilima. Ideja je bila napraviti kabriolet koji bi bio podjednako praktičan i kada ga vozite sa zatvorenim krovom. Sklopivi i elektro-hidraulički pokretani metalni krov napravio je od automobila multitalent. Sa spuštenim krovom on je bio klasični kabriolet, a s podignutim praktični(ji) coupe. Prednosti takvog koncepta bile su jasne: bolja zaštita kabine od klimatskih utjecaja, veća trajnost krova, manja buka u unutrašnjosti i veća sigurnost od vandala koji su meke krovove kabrioleta nerijetko znali rezati nožem.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

SLK je postao instantni hit i nije trebalo dugo čekati da "CC koncept" zapne za oko i drugim proizvođačima koji su radili nešto jeftinije modele. Konkurencija je brzo reagirala i već 2000. godine na tržištu se našao prvi coupe-kabriolet "za malog čovjeka". Bio je to Peugeot 206 CC. Bio je to start utrke u kojoj su gotovo svi proizvođači htjeli napraviti svoj CC automobil.  Na početku 21. stoljeća o CC automobilima pričalo se kao o klasi budućnosti, konceptu koji će zavladati velikim dijelom tržišta. Činilo se da je pred CC-ima blistava budućnost. 

Oni koji ne bi ušli na tržište CC-a riskirali su izgubiti velik dio "prodajnog kolača". U godinama nakon premijere Peugeota CC svoje predstavnike u ovoj novoj klasi na tržište su plasirali i Renault, Ford, Opel, Nissan, Volkswagen, Volvo, a neki su išli toliko daleko da su imali i više modela u različitim klasama. No ubrzo se ispostavilo da su CC automobili bili samo prolazni trend koji će vrlo brzo pasti u zaborav. 

Author:

Mnogi kupci koji su ih kupili brzo su požalili. Električni krovovi bili su vrlo složeni mehanizmi i nije prošlo puno vremena prije nego što su počeli prvi kvarovi. U slučaju neke malo teže nesreće teško ih je ili nemoguće bilo popraviti, a ono što se moglo popraviti bilo je vrlo skupo. Također, kvaliteta samih krovova nerijetko je bila prilično upitna pa su se događali slučajevi prokišnjavanja ili nakupljanja vlage u unutrašnjosti auta.

Author:

Ne treba zanemariti ni sam izgled. Kabrioleti bi trebali biti "seksi", a nezgrapan  oblik CC auta s velikom "stražnjicom" nužnom za smještaj velikih krovnih panela, bio je sve samo ne seksi. Neki modeli, s današnjeg gledišta bili su prilično bizarno dizajnirani. Sve to je dovelo do pada potražnje kod kupaca i CC automobili su polako počeli nestajati jedan po jedan. Samo su dva modela realno doživjeli dvije generacije: Peugeot 206 i 207 te Renault Megane. Ostali su "plesali" samo jednu generaciju, neki i manje.  Renault Wind i Nissan Micra C+C naprasno su ugašeni za samo tri godine zbog male potažnje.  Čak je i rabljene CC automobile bilo teško prodati i brzo su gubili na vrijednosti.

Author:

Neki proizvođači su nakon CC epizode potpuno odustali od proizvodnje kabrioleta, a drugi su se vratili na meke, platnene krovove. Izuzmemo li skupe premium proizvođače i još skuplje egzotične modele, danas se ponuda novih kabrioleta na tržištu može nabrojati na prste jedne ruke. Djelomičan razlog za to je i činjenica da su proizvođačima bili potrebni proizvodni kapaciteti za novu modu - SUV-ove, no CC automobili ipak glavni razlog za izumiranje kabrioleta. Poprilično su "ocrnili" aute bez krova i teško da će se ikada vratiti. No tko zna. Modni trendovi se redovito ponavljaju uz blage modifikacije. Volkswagen je nedavno pokušao s kabrio SUV-om. Nije se "primilo", pa čekamo novu ideju. 

U nastavku vam donosimo listu najpopularnijih CC automobila od prije 10 do 20 godina. Da se prisjetimo koliko su bili "atraktivni".

Peugeot 206 CC (2000.-2007.)

Author:

Peugeot 207 CC (2007.-2012.) Ford Focus Coupé-Cabriolet Author:

Peugeot 307 CC (2004.- 2010.) Author:

Ford Focus Coupé-Cabriolet (2006.-2011.)  Author:

Renault Mégane Coupé-Cabriolet (2002. -2016.) Opel Astra TwinTop Author:

Renault Wind (2010.- 2013.) Author:

Opel Astra TwinTop (2006.-2011.) Volkswagen Eos Author:

Opel Tigra TwinTop (2004.- 2009.) Volvo C70 Author:

Volkswagen Eos (2006.- 2015.) Renault Wind Author:

Nissan Micra C+C (2005.-2007.) Author:

Volvo C70 (2006.-2011.) Author:

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.