Luda cijena od 124 milijuna dolara dovoljna je za kupnju megaluksuznog penthousea na vrhunskoj lokaciji u New Yorku ili skoro bilo koje vile na najskupljoj lokaciji na svijetu. ili najskupljeg auta u povijesti...
Dana 5. svibnja 2022. postavljen je rekord za najskuplji automobil ikada prodan na aukciji. Auto koji je tada prodan bio je Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé, a on i danas drži rekord. Luda cijena od 124 milijuna dolara dovoljna je za kupnju megaluksuznog penthousea na vrhunskoj lokaciji u New Yorku ili skoro bilo koje vile na najskupljoj lokaciji na svijetu. U usporedbi s tim iznosom cijena za novi Bugatti Tourbillon koji košta oko 4 milijuna eura bez poreza čini se sitnicom. Naime, za iznos plaćen za samo ovaj jedan Mercedes moglo se kupiti više od 10 posto svih planiranih Tourbillona. No nije ovaj Mercedes jedini za kojeg su u povijesti plaćani ogromni iznosi. U nastavku vam donosimo popis 10 najskupljih automobila ikada prodanih na aukcijama.
Ferrari 290 MM (26 milijuna eura)
Model napravljen 1956. godine za utrku Mille Miglia prodan je 2015. godine. Dizajniran je posebno za Juana Manuela Fangia, peterostrukog argentinskog svjetskog prvaka Formule 1. Napravljena su samo četiri primjerka, a sve je pokretao 3,5-litreni V12 motor sa 320 KS. Trenutno postoje samo tri primjerka.
Mercedes W 196 (27,4 milijuna eura)
Jedan od najuspješnijih trkaćih jednosjeda u povijesti natjecao se u Svjetskom prvenstvu Formule 1 1954. i 1955. sa Stirlingom Mossom i Juanom Manuelom Fangiom za volanom. Osvojio je naslove svjetskog prvaka za konstruktora i vozača (Fangio) u obje godine i pobijedio u 9 od 12 utrka u kojima je sudjelovao. Automobil stavljen na dražbu 2013. bio je onaj s kojim je započela era W 196. Osvojio je Veliku nagradu Francuske 1954. na svom debiju.
Ferrari 412 P Berlinetta (28,2 milijuna eura)
Za mnoge je to jedan od najljepših Ferrarija svih vremena, koji spaja eleganciju i sportski duh. Proizveden je u samo dva primjerka 1967. što ga čini jednim od najrjeđih Ferrarija ikada. Dizajnirao ga je Pininfarina, a također je bio poznat kao P3/4 jer je kombinirao neke elemente P3 iz 1966. s elementima P4. Kada je prodan na aukciji 2023., neki su bili razočarani jer se vjerovalo da će postići cijenu od 40 milijuna dolara (oko 37 milijuna eura)
Ferrari 335 S (33,1 milijun eura)
Jedan od najpoznatijih Ferrarija svih vremena. Kao daljnji razvoj modela 315 S, debitirao je na utrci Mille Miglia 1957. i ušao u povijest jer je Alfonso De Portago doživio tragičnu nesreću u blizini Guidizzola koja je uključivala jedan od četiri proizvedena primjerka. Ovaj događaj doveo je do konačnog završetka klasične ere ove automobilističke utrke. Još jedan primjerak sudjelovao je na 24 sata Le Mansa te iste godine, gdje je odvozio najbrži krug utrke s prosječnom brzinom od 192 km/h.
Ferrari 250 LM Scaglietti (33,7 milijuna eura)
Teško je pronaći klasični sportski automobil s pedigreom kao što je Ferrari 250 LM, pokretan 3,3-litrenim V12 motorom koji proizvodi 320 KS i maksimalnom brzinom od 287 km/h. Primjerak koji je stavljen na dražbu u veljači 2025. vozili su pobjednici utrke 24 sata Le Mansa iz 1965., uključujući Jochena Rindta. Dovoljno da ga učini besmrtnim. Desetljećima je čuvan u muzeju I može se pohvaliti takozvanim "podudarnim brojevima" između motora i mjenjača, što mu je donijelo ogromnu vrijednost.
Ferrari 250 GTO (35,3 milijuna euro)
Ferrari 250 GTO, najpoznatiji Ferrari u povijesti je više od automobila. Mnogi će reći da je ovo umjetničko djelo na kotačima. Proizveden je u samo 36 primjeraka i odmah je postao legenda sa svojim trolitrenim V12 motorom i zavodljivim oblikom. Ovaj primjerak bio je u vlasništvu Fabrizia Violatija, jednog od najvećih kolekcionara Ferrarija u povijesti, punih 49 godina sve dok nije stavljen na aukciju u kolovozu 2014. godine.
Ferrari 250 GTO (44,9 milijuna eura)
Ovaj primjerak prodan je 2018. godine i drugi je 250 GTO na ovom popisu, što ovaj model Ferrarija čini posebnim jer niti jedan drugi model automobila se ne pojavljuje dva puta na ovom popisu. Konkretan automobil je treći izrađeni primjerak, iz 1962. godine, savršeno očuvani primjerak s 95 posto originalnih dijelova.
Ferrari 330 LM (47,9 milijuna eura)
Ferrari 330 LM, daljnji razvoj 250 GTO-a, proizveden je u četiri primjerka 1962. godine, s V12 motorom koji je povećan s 3 na 4 litre. Automobil je prodan na aukciji 2023. godine. Debitirao je na utrci 1000 kilometara Nürburgringa, gdje je pobijedio u svojoj klasi i završio drugi u ukupnom poretku, a zatim je sudjelovao, tehnički i vizualno modificiran, na 24 sata Le Mansa, gdje je odustao zbog problema s motorom.
Mercedes W 196 R Streamliner (51,2 milijuna eura)
Ovaj model je najnoviji dodatak na ovu listu jer je prodan u veljači ove godine. Tada je postao najskuplji trkaći automobil u povijesti. Ovo je primjerak sa šasijom 00009/54 nazvan Streamliner zbog aerodinamičke karoserije sa skrivenim kotačima, koja se u to vrijeme koristila na nekim bržim stazama Formule 1.
Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé (132,6 milijuna eura)
Apsolutni kralj aukcija svih kupca je košta kao gotovo tri druga najskuplja auta svih vremena zajedno. Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé je primjerak sa šasijom 0008/55, drugi od ukupno dva napravljena primjerka 1950-ih prema dizajnu tadašnjeg tehničkog direktora Mercedesa Rudolfa Uhlenhauta. Automobil, koji je došao iz kolekcije Mercedes-Benz Classic, ima tehnologiju W 196 trkaćeg automobila Formule 1, s osmerocilindričnim rednim motorom koji je povećan s 2,5 na 3,0 litre, što mu daje najveću brzinu od 290 km/h.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.