Među europskim automobilima u povijesti V12 motor nije bio neka velika egzotika. Redovito su ga koristili ili ga još uvijek koriste supersportski automobili poput Ferrarija i Lamborghinija, a ni malo manje ekskluzivne marke nisu zazirale od njega. Desetljećima su BMW i Mercedes svoje top model opremali V12 motorima, a neko vrijeme je to činio i Audi, između ostalih. No u Japanu, koji je uvijek težio malo manjim motorima nego Europa V12 je čista egzotika. Službeno je motor takve konstrukcije koristio samo jedan serijski japanski automobil u povijesti, model kojeg vrlo vjerojatno nikada niste vidjeli uživo jer je bio namijenjen (gotovo) isključivo za japansko tržište.
Bila je to druga generacija modela Toyota Century koja se proizvodila od 1997. do 2018. godine. Riječ je o o ogromnoj "predsjedničkoj limuzini" američkog stila namijenjenoj najbogatijim biznismenima, vladinim dužnosnicima pa čak i japanskoj kraljevskoj obitelji. Century je bio svojevrsni Rolls Royce dalekog istoka, samo po mnogo povoljnijoj cijeni.
Century je auto koji svojim oblikom i dizajnom malo podsjeća na "crne limuzine" kakve su bile popularne u SAD-u tijekom 80-ih i devedesetih godina prošlo stoljeća. Dugačak je 527 centimetara i težak više od dvije tone. Ponuda prostora na stražnjim sjedalima je "kraljevska" kao i oprema. I stražnja sjedala imaju grijanje i masažu, a nagib njihovog naslona se može namjestiti. Straga su i komande za klima uređaj i audio sustav.
Jedini japanski serijski V12 motor ima obujam od pet litara iz kojih razvija 280 KS (299 KS kod verzija namijenjenih za izvoz) te 481 Nm maksimalnog okretnog momenta. Motor je atmosferski i ima multipoint ubrizgavanje. Snaga se putem 4-brzinskog (do 2005. godine) ili šesterobrzinskog (od 2005 godine) mjenjača prenosila na stražnje kotače. Službene podatke o ubrzanju do 100 km/h Toyota nikada nije objavila, a maksimalna brzina auta je iznosila 210 km/h (ograničeno). Potrošnja goriva je bila oko 20 l/100 km u gradu, zbog čega je Toyota u ovaj auto ugradila i ogromni spremnik za gorivo kapaciteta 95 litara.
Iako je Toyota službeno izvozila ovaj auto u Europu i na neka druga azijska tržišta taj je izvoz bio gotovo zanemariv. Kroz 20 godina napravljeno je samo stotinjak automobila s volanom na lijevoj strani. Cijena Centuryja u Japanu je iznosila oko 100.000 eura na početku prodaje Century je 2018. dobio modernog nasljednika, no od V12 motora se radi potrošnje i eko standarda odustalo te on koristi hibridni pogon s V8 motorom i 431 KS. Aktualni Century ograničen je na pedeset primjeraka mjesečno, a proizvodi se gotovo potpuno ručno, kako i priliči "japanskom Rolls Royceu".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.