Početna Magazin 1394 pregleda

Nastali na uspjehu: Ovo su najbolji F1 automobili za cestu

FOTO: McLaren

Oduvijek su zaljubljenici u trkaće automobile i fanatici željeli voziti takve aute i izvan staze, na javnim prometnicama, jer oni pružaju onaj poseban, jedinstven osjećaj kakav drugi automobili ne mogu pružiti. Jer ne možete DNK ekstremnoga trkaćeg automobila usaditi u običan auto za svakodnevicu, zar ne?

 

Yamaha OX99-11

Poput mnogih F1 automobila za cestu, OX99 je nastao kao reklamno vozilo legalno za vožnju po javnim prometnicama, kojim je tvrtka prezentirala svoja dostignuća u svijetu Formule 1. Yamaha je 1989. godine proizvodila motore za F1 bolide, a 1992. godine je to htjela proslaviti proizvodnjom bolida legalnoga za cestovnu upotrebu. Yamahu je pokretao 6,0-litreni motor V12, s 408 'konja', a 'vrtio se' preko 10.000 okretaja. Bio je gromoglasan.

Author: Yamaha foto: Yamaha

 

BAC Mono

Najperspektivniji i najsvestraniji sportski automobil današnjice je Briggs Automotive Company Mono. U njegovoj specifikaciji možete pročitati nešto poput ovoga: jedno sjedalo, bočni usisnici zraka, upravljač s kodirano obojenim prekidačima i perajicama mjenjača te jedan od najzanimljivijih zaslona s instrumentima u autoindustriji. Pokreće ga 2,3-litreni Cosworthov četverocilindraš, s 290 'konja', a bolid teži samo 540 kilograma.

Author: BAC Mono foto: BAC Mono

 

Ferrari F50

Sporiji je i nije lijep kao kultni F40, a i povijest nije bila tako blagonaklona prema njemu. Te radikalne linije devedesetih svake godine izgledaju sve više klasično, a zaljubljenici u trkaće automobile počinju cijeniti ludost njegova F1 motora. To je 4,7-litreni V12 koji ima jednak blok motora kao i 3,5-litreni V12, koji je Ferrari koristio u F1 modelu 641, pet godina prije nego što je nastao F50. Stražnji ovjes bio je pričvršćen direktno na blok motora, a mjenjač je bio šesterostupanjski ručni.

Author: Ferrari foto: Ferrari

 

McLaren F1

Potpuno je načinjen iz karbona i koristi tehnologije zabranjene u Formuli 1, kao što su ground efekt i aktivna aerodinamika. Osmišljen je da bude najbolji 'vozački auto', radije nego klasični trkač za cestu. Slovi za najkultniji superautomobil devedesetih, a pokreće ga 6,1-litreni motor V12 sa 627 'konja'.

Author: McLaren foto: McLaren

 

Tramontana R

Ovu španjolsku ludost na kotačima pokreće motor V12, a proizvođač ga opisuje kao hibrid bolida Formule 1 i borbenoga zrakoplova. Ima krila (spojlere), kotače smještene izvan karoserije i kupolu umjesto krova i vjetrobrana. Pokreće ga Mercedesov 5,5-litreni twin-turbo motor V12 sa 730 'konja'. Do 'stotke' ubrzava 3,6 sekundi.

Author: Tramotana foto: Tramotana

 

Caparo T1

Ovaj bolid izgledom podsjeća na kombinaciju kukca, trkaćeg automobila i svemirskoga broda, do 'stotke' juri 2,5 sekundi, a u zavoju postiže silu 3G. Ima dva sjedala, klima-urađj i legalan je za cestovnu upotrebu. No niz javnih propusta i stjecaja nesretnih okolnosti, poput požara za snimanja televizijske emisije, narušili su reputaciju modela T1 prije negoli je tvrtka bankrotirala 2014. godine. Unatoč svemu pa i cijeni od 265.000 eura, prodano je 16 primjeraka.

Author: caparo foto: caparo

 

Mercedes-AMG One

Iako je njegov dolazak prolongiran, AMG je obećao da ipak dolazi taj hiperautomobil s hibridnim turbomotorom V6 iz pobjedničkoga F1 bolida iz 2016. godine. Benzinski 1,6-litreni V6 turbomotor razvija 636 'konja', a tu su i četiri elektromotora. Ukupna snaga svih motora bit će između 1054 i 1248 'konja'.

Author: Mercedes AMG foto: Mercedes AMG

 

Aston Martin Valkyrie

Glavni čovjek Red Bullova tehničkog odjela i najuspješniji dizajner u Formuli 1 djelomično je pridonio dizajnu Valkyrije. Pokreće ju 6,5-litreni Cosworthov atmosferski motor V12. Razvija 1014 'konja', 'vrti se' do 11.000 okretaja i zvuči savršeno. Rimčev elektromotor pripomaže s još 160 'konja'

Author: Aston Martin foto: Aston Martin

 

Bacite oko i na naš YouTube kanal:

(KLIKNI OVDJE)

Auto start YouTube kanal | Author: Auto start foto: Auto start

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.