U 2024. godini ADAC je testirao 84 vozila u svim veličinama i cjenovnim razredima te s pet različitih vrsta pogona, a popis je raznolik, od jeftinog Hyundaija i10 do skupog Porsche Taycana na električni pogon
Njemački ADAC je objavio listu svih novih automobila koje su testirali ove godine i poredao ih po dobivenim ocjenama. Njemački autoklub naglašava da se pažljivo ispituje svaki novi model u oko 300 točaka, primjerice prikuplja izmjerene vrijednosti potrošnje i ponude prostora, obraća pažnju na upotrebljivost i testira funkcionalnost sustava pomoći.
U 2024. godini ADAC je testirao 84 vozila u svim veličinama i cjenovnim razredima te s pet različitih vrsta pogona, a popis je raznolik, od jeftinog Hyundaija i10 do skupog Porsche Taycana na električni pogon. Ocjene su po njemačkom sustavu ocjenjivanja, odnosno 1 kao najbolja ocjena i 6 kao najgora, a raspon ocjena dodijeljenih ove godine kreće se od 1,5 za najbolje u testu do 4,1 za najgore.
Iznenađujuće, no na vrhu ADAC-ove ljestvice je sve puno električnih automobila. Ovogodišnji pobjednik je novi Volkswagen ID.7. S ukupnom ocjenom 1,5, "električni Passat" je čak uspio prestići znatno skuplje modele vozila kao što su BMW i5, Porsche Taycan (oba 1,6) i Mercedes EQE SUV (ocjena 1,7). Čak je i njegov pandan s motorom s unutarnjim izgaranjem, Passat TDI, postigao "samo" 1,8 na ADAC testu automobila.
ADAC tvrdi da se ID.7. predstavlja kao odličan svestrani automobil. Gotovo pet metara dugo vozilo ne samo da ima puno prostora, ono također dobiva vrhunske ocjene za sigurnost te tihu i uvjerljivu vožnju za koju vrlo ekonomično koristi električnu energiju. Potrošnja od izmjerenih 18,1 kWh na 100 kilometara i utvrđeni doseg od 485 kilometara toliko je pogodan za svakodnevnu upotrebu da gotovo da nema potrebe za kompromisima, ističe ADAC. Prema njima ID.7 zapravo nema nikakvih mana, osim cijene, no valja naglasiti da ADAC cijenu automobila ne uključuje u ukupnu ocjenu, već ona uključuje samo svojstva proizvoda. ADAC je testirao i karavanski ID.7 i dodijelio mu istu ocjenu kao i limuzini. Valja naglasiti da je ocjena od 1,5 ujedno najbolja ocjena među svim vozilima ikada testiranim od ADAC-a.
Na ljestvici najboljih testiranih automobila električni auti su zauzeli prvih sedam mjesta. Glavni razlog za to su vozna svojstva, konkretno niska razina buke, snažno ubrzanje i izostanak trzaja mjenjača... No ADAC naglašava i ekološku komponentu, jer sve veći udio električne energije dolazi iz obnovljivih izvora.
Najbolje rangirani automobil s izgraranjem je Škoda Superb Combi 2.0 TDI na sedmom mjestu koja je dobila ocjenu 1,7. Iza nje slijede modeli s ocjenom 1,8, a to su Mercedes E 220 d T-Model, Mercedes E 200, Škoda Superb 1.5 TSI mHEV i ranije spomenuti Passat Variant 2.0 TDI.
Čak 74 od 84 testirana vozila dobila ocjenu “dobar” (ukupna ocjena od 1,6 do 2,5 koja bi bila ekvivalent ocjene "vrlo dobar" u Hrvatskoj). No ima i iznimka. Na nezahvalnom zadnjem mjestu je Dacia Duster Duster TCe 100 ECO-G s ocjenom 4.1. No valja istaknuti da je testirani model bila prethodna generacija koja je predstavljena 2018. i zamijenjena nasljednikom ove godine. Čudno, no ADAC još nije testirao nasljednika koji je već duže vrijeme u proizvodnji.
Osam modela je dobilo ocjenu "zadovoljavajuće" (svojevrsni ekvivalent našoj ocjeni dobar). Ni jedan od ovih auta nije gubitnik jer čak i najlošiji auto iz ove skupine, SsangYong Tivoli 1.5 GDI-T, ima ukupnu ocjenu 3,0.
ADAC navodi da su svi automobili ocijenjeni prema jedinstvenom standardu. ADAC ne pravi razlike prema pogonu, klasi vozila ili cijeni i naglašava da popis od 84 testiranih automobila nije potpuni pregled tržišta, već samo izbor aktualnih vozila. Kompletan popis svih testiranih automobila s ocjenama možete pronaći ovdje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.