Električni automobili sazreli su do mjere da se razlike među modelima sve manje tiču tehnologije, a sve više finoće kalibracije, učinkovitosti i ergonomije
ADAC je rangirao gotovo 90 električnih automobila i donio presjek koji dobro pokazuje realnost tržišta 2025. godine, od gradskih modela do luksuznih limuzina. ADAC-ove ljestvice temelje se na tri ključna kriterija: tehničkom testu, troškovima posjedovanja i omjeru cijene i vrijednosti, pri čemu ocjena 1,0 označava izvrsnost, a 5,5 nezadovoljavajuće rezultate.
Bernhard Filser
U gradskoj i maloj klasi trijumfira Mini Aceman SE s ocjenom 1,9. Dobiva odlične ocjene za izradu, sigurnost i agilnost, no ograničava ga ga skroman komfor ovjesa i ograničen doseg. Na suprotnom kraju nalazi se Dacia Spring Electric 65, koja na testu dobiva ocjenu 3,0. Niska cijena i vrlo dobri troškovi posjedovanja pomažu joj u omjeru cijene i vrijednosti, ali ukupni dojam u vožnji i sigurnosna rezervna ostaju slabe točke. Među malim automobilima slabije prolazi i Citroën ë-C3 s ukupnom ocjenom 2,6, unatoč solidnoj ocjeni troškova. Ako se gleda čista isplativost, Hyundai Inster i Mini Cooper E nude uvjerljiv balans cijene i sadržaja, dok Fiat 600e dobrim troškovima pokušava neutralizirati prosječan doseg.
U nižoj srednjoj klasi najbolji je Škoda Elroq 85 s ocjenom 1,6. Udobnost, potrošnja i prostranost izdvajaju je ispred Kije EV3 i BMW-a iX1, koji također bilježe izvrsne vozne ocjene, ali slabiju ekonomiku. Na dnu ljestvice su Honda e:Ny1 i BYD Atto 2 Boost s ocjenom 2,4. Honda pati od potrošnje i učinkovitosti u odnosu na konkurenciju, a BYD u ovoj izvedbi ne uspijeva uvjeriti ni performansama ni dosegom. Zanimljivo, MG4 s različitim paketima oscilira između vrlo dobrog voznog dojma i prosječnog odnosa cijene i opreme, dok Renault Scénic i Peugeot e-3008 nude zaokružene pakete, ali uz primjetno više troškove.
Å koda Auto
U srednjoj klasi vrh pripada modelu Škoda Enyaq 85x Sportline s ocjenom 1,6. Najviše bodova osvaja zahvaljujući udobnosti, dosegu i prostoru, iako visoka cijena i manja korisna nosivost ostaju minus. Na začelju je BYD Seal U Design s ocjenom 2,3, a nešto ispred su VW ID.4 GTX s 2,2 te Ford Mustang Mach-E AWD s 2,1, koji se oslanjaju na snažne performanse, ali imaju nekonzistentnu potrošnju i prosječne brzine punjenja. Hyundai Ioniq 6 u obje testirane konfiguracije potvrđuje odličnu učinkovitost, no troškovi znaju povući ocjenu omjera cijene i vrijednosti prema dolje.
U gornjoj srednjoj klasi najbolji je VW ID.7 Pro s ocjenom 1,5. Prostranost, tišina vožnje i učinkovitost čine ga referencom segmenta, iako cijena ostaje visoka. Najslabije prolazi XPeng P7 Performance AWD s ocjenom 2,2, dok Kia EV9, Mercedes EQE SUV i Genesis Electrified G80 bilježe vrlo dobre vozne ocjene uz visoke troškove, što ruši ukupan dojam isplativosti. U samom vrhu luksuza Porsche Taycan 4S Performance Plus s ocjenom 1,6 drži visoku prvu poziciju, ali njegova cijena i troškovi posjedovanja logično smanjuju ocjenu u rubrici omjera cijene i vrijednosti.
Što zaključiti iz ADAC-ovog tests? Električni automobili sazreli su do mjere da se razlike među modelima sve manje tiču tehnologije, a sve više finoće kalibracije, učinkovitosti i ergonomije. Škoda je ove godine u sredini tržišta postavila vrlo visoku letvicu uravnoteženosti, VW ID.7 je referenca među dugoprugašima, dok je Taycan mjerilo vozačkog užitka neovisno o cijeni. S druge strane, Dacia Spring, Honda e:Ny1, BYD Seal U i XPeng P7 pokazuju da kompromisi u potrošnji, sigurnosnim rezervama, punjenju ili ergonomiji još uvijek lako spuštaju ukupnu ocjenu, čak i kad je cijena privlačna.
Kompletne rezultate testa za sve modele možete pogledati ovdje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.