Električni automobili bilježe iznimno slab rezultat. U prvoj polovici godine prodano je svega 434 električna vozila, što čini samo 1,1 posto tržišta
Prošla je polovica 2025. godine, pa je idealno vrijeme za provjeru kakvo je stanje na našem tržištu. Dakle, u prvih šest mjeseci 2025. godine hrvatsko tržište novih putničkih vozila bilježi solidan rast. Prema podacima agencije Promocija Plus, registrirano je ukupno 41.257 novih automobila, što je 6,3 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Lipanj je bio posebno uspješan mjesec s 8779 registracija i rastom od 6,7 posto u odnosu na lanjski lipanj.
Škoda na vrhu, slijede VW i Renault
Najviše novih vozila ove godine prodala je Škoda, ukupno 5710 primjeraka, čime zauzima 13,8 posto tržišta. Slijedi Volkswagen s 4938 vozila (12 posto), dok treće mjesto drži Renault sa 3993 prodana automobila (97 posto).
Na ljestvici najprodavanijih modela u lipnju prva je Škoda Octavia sa 659 registracija, a slijede Opel Corsa (596), Opel Mokka (477), VW T-Cross (439) i Renault Clio (326).
Kineske marke još uvijek u sjeni
Unatoč sve većoj prisutnosti kineskih marki na europskom tržištu, njihova prodaja u Hrvatskoj i dalje je skromna. U prvih šest mjeseci prodano je više od 1.070 kineskih automobila, što čini oko 2,6 posto ukupnog tržišta novih vozila u zemlji.
Najveći doprinos tom rezultatu dolazi od Geelyja, koji je s 433 registracije postao najuspješniji kineski proizvođač u Hrvatskoj, 21. na ukupnoj ljestvici. Slijedi MG s 285 vozila, te Forthing sa zapaženih 230, što je iznenađujuće dobar rezultat za marku za koju do prije godinu dana gotovo u Hrvatskoj nitko nije čuo. Iza njih dolaze BYD (77 vozila) i Lynk & Co (37 vozila), dok su ostale kineske marke prisutne u tragovima: Jaecoo (4), Omoda (3), Dongfeng (2), te po jedan registrirani primjerak marki Voyah i XPeng.
Električni automobili u velikom padu
Električni automobili bilježe iznimno slab rezultat. U prvoj polovici godine prodano je svega 434 električna vozila, što čini samo 1,1 posto ukupnog tržišta. To je znatno ispod europskog prosjeka i velik pad prodaje u odnosu na prošlu godinu kada su električni auti držali oko 3 posto tržišta.
Za usporedbu, najviše se prodaju benzinci, koji čine gotovo polovicu (49,4 posto) tržišta s 20.370 registracija. Hibridi su na drugom mjestu s udjelom od 35,4 posto (14.590 vozila), dok dizelaši drže 12,4 posto (5.112 primjeraka). Plinskih automobila registrirano je 751 (1,8 posto), više nego električnih.
Kupuju se i skupi egzorični auti
Iako čine tek mikroskopski udio ukupne prodaje, egzotični automobili i dalje uspijevaju pronaći put do bogatih hrvatskih kupaca. U prvih šest mjeseci 2025. godine registriran je po jedan primjerak marki Ferrari, Lamborghini, Aston Martin i Rolls-Royce, dok je Bentley zabilježio osam registracija, što ga čini najprodavanijim luksuznim brendom iz ove niše.
Najprodavanije marke u Hrvatskoj
1. Škoda 5710
2. Volkswagen 4938
3. Renault 3993
4. Opel 3111
5. Suzuki 2752
6. Dacia 2332
7. Toyota 2211
8. Hyundai 1702
9. Kia 1698
10. Audi 1585
11. BMW 1512
12. Ford 1262
13. Peugeot 1135
14. Citroen 903
15. Mercedes 832
16. Mazda 688
17. Cupra 617
18. Seat 534
19. Nissan 519
20. Volvo 476
21. Geely 433
22. MG 285
23. Jeep 241
24. Forthing 230
25. Porsche 212
26. Fiat 195
27. Mini 166
28. SsangYong/KGM 156
29. Land Rover 137
30. Alfa Romeo 123
Najprodavaniji modeli u Hrvatskoj
1. Škoda Octavia 2477
2. Volkswagen T-Cross 2074
3. Renault Clio 1988
4. Opel Corsa 1850
5. Renault Captur 1470
6. Suzuki Vitara 1353
7. Dacia Duster 1225
8. Opel Mokka 998
9. Škoda Kamiq 788
10. Volkswagen Tiguan 769
11. Škoda Kodiaq 741
12. Dacia Sandero 702
13. Suzuki Swift 699
14. Suzuki SX4 693
15. Volkswagen Golf 658
16. Citroen C3 654
17. Kia Stonic 604
18. Škoda Scala 593
19. Ford Tourneo Courier 570
20. Toyota Yaris Cross 556
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.