Početna Magazin 2465 pregleda

Prije točno 14 godina proizveden je zadnji 'Stojadin'

FOTO: Zastava automobili

S 37 godina na tržištu Zastava 101 je postala jedan od najdugovječnijih modela u svjetskoj povijesti automobila

Na današnji dan prije 14 godina proizveden je posljednji primjerak najprodavanijeg i najuspješnijeg automobila u povijesti bivše države. Zastava 101 vozila se od "Vardara pa do Triglava" i bila pravi Jugoslavenski narodni automobil. Prodajom je nadmašila i druge dvije legende bivše države Yugo i malog Fiću. 

Popularni "Stojadin" proizvodio se od 1971. do 2008. godine kada je tvornicu preuzeo talijanski Fiat i zaustavio proizvodnju tada debelo zastarjelog hatchback automobila. No kada se pojavio na tržištu "Stojadin" je bio prilično moderan proizvod. Nastao je na osnovi Fiata 128 koji je u proizvodnju ušao tek dvoje godine ranije. Tvornica Zastava nije dobila licencu za originalnu limuzinu, no uspjela se izboriti za Fiatov odbačeni projekt s kosim stražnjim dijelom. Bio je to koncept prije svojeg vremena jer upravo tko oblikovan Volkswagen Golf nekoliko je godina kasnije napravio pravu revoluciju na europskom tržištu. 

Author: Zastava automobili foto: Zastava automobili

Iako je bila relativno moderan i koncepcijski napredan auto Zastava 101 je od samog početka muku mučila s kvalitetom izrade. Zastava je tu uvelike zaostajala za modernim europskim proizvođačima.Ipak, po cijeni je bila mnogo jeftinija od europske konkurencije, tako da je prosječni radnik u Jugoslaviji vrlo brzo mogao uštedjeti za novog Stojadina. 

Author: Zastava automobili foto: Zastava automobili

Dolaskom modernije dizajniranog Yuga na tržište Zastava 101 je pala u drugi plan iako su mnogi mogli posvjedočit da je ona zapravo bila mnogo bolji i kvalitetnije izrađeni automobil, usprkos svojim godinama. Zanimljivo je da je na kraju 101 nadživio Yugo koji se prestao proizvoditi deset dana ranije. 

Auti Jugoslavije bilo je bolje? 'Jugoslavija obećana zemlja': Za samo šest plaća vozili su se novi auti

S 37 godina na tržištu Zastava 101 je postala jedan od najdugovječnijih modela u svjetskoj povijesti automobila. Rijetki su se modeli proizvodili duže. Proizvedeno je ukupno 1.273.532 automobila. Nešto više od 200.000 završilo je u izvozu i to uglavnom u države bivšeg komunističkog bloka u kojima je "Stojadin" bio vrlo "cijenjena roba". 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.