S 37 godina na tržištu Zastava 101 je postala jedan od najdugovječnijih modela u svjetskoj povijesti automobila
Na današnji dan prije 14 godina proizveden je posljednji primjerak najprodavanijeg i najuspješnijeg automobila u povijesti bivše države. Zastava 101 vozila se od "Vardara pa do Triglava" i bila pravi Jugoslavenski narodni automobil. Prodajom je nadmašila i druge dvije legende bivše države Yugo i malog Fiću.
Popularni "Stojadin" proizvodio se od 1971. do 2008. godine kada je tvornicu preuzeo talijanski Fiat i zaustavio proizvodnju tada debelo zastarjelog hatchback automobila. No kada se pojavio na tržištu "Stojadin" je bio prilično moderan proizvod. Nastao je na osnovi Fiata 128 koji je u proizvodnju ušao tek dvoje godine ranije. Tvornica Zastava nije dobila licencu za originalnu limuzinu, no uspjela se izboriti za Fiatov odbačeni projekt s kosim stražnjim dijelom. Bio je to koncept prije svojeg vremena jer upravo tko oblikovan Volkswagen Golf nekoliko je godina kasnije napravio pravu revoluciju na europskom tržištu.
Iako je bila relativno moderan i koncepcijski napredan auto Zastava 101 je od samog početka muku mučila s kvalitetom izrade. Zastava je tu uvelike zaostajala za modernim europskim proizvođačima.Ipak, po cijeni je bila mnogo jeftinija od europske konkurencije, tako da je prosječni radnik u Jugoslaviji vrlo brzo mogao uštedjeti za novog Stojadina.
Dolaskom modernije dizajniranog Yuga na tržište Zastava 101 je pala u drugi plan iako su mnogi mogli posvjedočit da je ona zapravo bila mnogo bolji i kvalitetnije izrađeni automobil, usprkos svojim godinama. Zanimljivo je da je na kraju 101 nadživio Yugo koji se prestao proizvoditi deset dana ranije.
S 37 godina na tržištu Zastava 101 je postala jedan od najdugovječnijih modela u svjetskoj povijesti automobila. Rijetki su se modeli proizvodili duže. Proizvedeno je ukupno 1.273.532 automobila. Nešto više od 200.000 završilo je u izvozu i to uglavnom u države bivšeg komunističkog bloka u kojima je "Stojadin" bio vrlo "cijenjena roba".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.