Zapanjujući broj modela ugašen je u prošloj godini, no još uvijek postoje i brojni modeli koji su, unatoč sve strožim zahtjevima EU, preživjeli dulje od očekivanoga
Novih sigurnosnih, ekoloških ili kibernetičkih pravila EU mnogi automobili su posljednjih godina nestali s našeg tržišta. To nas je navelo da istražimo koji su najstariji modeli koji se sada nude. Lista nije ni blizu toliko spektakularna nego što bi bila prije desetak godina kada bi na njoj bili mnogo stariji modeli, primjerice Mercedes-Benz G-klasa koji je u svojoj tadašnjoj generaciji na tržište stigao 1979. godine.
Zapanjujući broj modela ugašen je u prošloj godini, no još uvijek postoje i brojni modeli koji su, unatoč sve strožim zahtjevima EU, preživjeli dulje od očekivanoga. U nastavku donosimo njihov popis:
1. Fiat Panda, od 2011.
Legendarni Fiat se ne da, iako je već predstavljen njegov moderni nasljednik. Fiat je najavio da će se ovaj model, koji je i inače bio poznat po dugovječnim generacijama, odnosno dugom vremenu trajanja na tržištu, proizvoditi još nekoliko godina
2. Tesla Model S, od 2012.
Glavnu ulogu u Teslinoj ponudi igraju Model Y i Model 3, no veliki Model S je još uvijek tu, unatoč prodaji koja nije ni primjetna pored brojki koje ostvaruju manje Tesle. Još nema naznaka za nasljednika.
3. Jeep Renegade, od 2014.
Prošlo je skoro 11 godina od kada je najmanji Jeep predstavljen javnosti. SUV se pokazao vrlo dugovječnim na tržištu, no jedan razlog za to je i što još uvijek, neočekivano, nije dobio nasljednika.
4. Fiat 500X, od 2014.
Fiat je poznat po tome da njegovi auti iznadprosječno dugo staju na tržištu. Tako je i s malim crossoverom 500X koji je tehnički vrlo srodan ranije spomenutom Jeepu.
5. Volvo XC90, od 2014.
Tko bi rekao, luksuzni Volvo je već navršio 10 godina. On je najveći, ali i ujedno uvjerljivo najstariji u paleti Volva koja je posljednjih godina potpuno promijenjena.
6. Land Rover Discovery Sport, od 2014.
I Land Rover je volio vrlo duga držati aute u ponudi, a to se očito nije promijenilo ni do danas jer je Discovery Sport, jedan od njihovih povoljnijih modela, u ponudi od 2014. godine u istoj generaciji.
7. Mazda 2, od 2015.
Originalna Mazda 2 premašila je sva očekivanja svojim "stažem" na tržištu. U međuvremenu je došao i novi model Mazda 2 Hybrid, koji je zapravo Prerađena Toyota Yaris, no originalna Mazda 2 je unatoč tome još uvijek tu.
8. Audi Q7, od 2015.
Druga generacija najvećeg Audijevog SUV-a se zadržala na tržištu dulje nego što je to bilo tko očekivao,a prošle je godine drugi puta obnovljena. Nova generacija bi trebala biti predstavljena do kraja ove godine, deset godina nakon premijere prethodnog modela.
9. Suzuki Vitara, od 2015.
Jedan od najuspješnijih modela na hrvatskom tržištu uskoro će navršiti 10 godina. No ta starost Vitari još uvijek ne smeta kada je u pitanju tržišni uspjeh. Nasljednik još uvijek nije na vidiku
10. Mazda MX-5
Mali sportski kabriolet su u svakoj svojoj generaciji zadržao na tržištu duže od prosjeka konkurencije. Treća generacija je do sada bila rekorder s 10 godina, no aktualna četvrta je na dobrom putu da to nadmaši.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.