Neke stvari odraslome muškarcu jednostavno izmame osmijeh na lice, neke mu protjeraju žmarce kroz kožu, neke ga doslovno obore s nogu. Teško je pomisliti kako sve to odjednom može doći u istome pakiranju no ova adrenalinska jurilica upravo je to postigla
Mješavina svih najboljih osjećaja i iskustava koji se mogu zamisliti za volanom jednoga vozila ovdje dolazei u ogromnim količinama.
Textron Wildcat XX američki je proizvod, a premijeru na europskome tlu doživio je u Sabunikama, nedaleko od Nina, gdje smo ga imali prilike voziti i uvjeriti se zašto njegov glavni slogan ‘ride over everything’ ima smisla. Jedan od razloga zašto ovaj buggy beskompromisno i nemilosrdno gazi sve vrste terena (blato, prašinu, kamenje...) je to što je Wildcat XX razvijan u suradnji s Robbyjem Gordonom, legendom raznih autoutrka i Relija Dakar. Drugi razlog su svakako vrhunske komponente i filozofija pristupa prilikom konstruiranja ovog adrenalinskog vozila.
Prvo što ‘bode u oko’ je masivan neovisni ovjes koji je većim djelom zaslužan za sve osjećaje s početka priče. Amortizeri Fox afirmirani su u offroad utrkama i ponajbolji su na tržištu. Imaju mogućnost preciznoga podešavanja i kontrolu prevencije ‘izbijanja’ u ekstremnim trenucima, a hod prednjih i stražnjih amortizera je 45,7 cm.
Stražnji ovjes, odnosno njegova 'ramena', toliko su masivna da ih se ne bi 'posramili' ni neki ozbiljni terenci, a dizajnirana su po uzoru na najekstremnije trkaće buggyje i terence kakvi sudjeluju u najluđim svjetskim utrkama po najsurovijim i najzahtjevnijim terenima. Stražnja 'ramena' za šasiju su pričvršćena sprijeda u odnosu na kotač, a ne bočno, što kotaču dozvoljava samo hod gore-dolje, a naginjanje kotača ustranu svedeno je na minimum.
Tako je, između ostaloga, povećana i stabilnost, a u brzim jurnjavama kroza zavoje, na grubome terenu, gotovo ni nema potrebe korigirati pravac volanom. Prihvat prednjih amortizera je na donjemu dijelu ‘A’ ramena, što Wildcatu XX pruža niže težište i omogućava znatno bolje vozne značajke nego vozila iz iste klase, koja često imaju prihvate amortizera na gornjemu dijelu ramena.
Wildcat XX težak je 825 kilograma, pokreće ga Yamahin redni trocilindraš s obujmom 998 ccm, a razvija 125 ‘konja’. Zahvaljujući prijenosu CVT snaga se prenosi na stražnje kotače i na svaki pritisak papučice gasa doslovno eksplodira, a ubrzanje do maksimalnih 125 km/h traje svega nekoliko sekundi.
Mjenjač nudi opcije: L, H, N, R, P, na pritisak gumba uključuje se pogon 4 x 4, a ako zatreba tu je i blokada diferencijala. Driftanje ovim vozilom dječja je igra i sve što vozač zamisli može i izvesti. Osim najvećega tovarnog prostora, Wildcat XX ima i najprostraniju kabinu u klasi, a sportska sjedala bila bi potpunija kada bi imala ‘H pojaseve’ umjesto klasičnih. Veliki plus je volan podesiv po visini, a s njim se također pomiče i instrument ploča pa vozač uvijek ima odličan pregled svih bitnih informacija.
U ponudi je i bogat izbor dodatne opreme i opcija personalizacije pa će i najzahtjevniji ovu jurilicu dodatno prilagoditi po svojoj mjeri. Amerikanci su za Wildcatom doslovno ludi, a sva količina koja se proizvede odmah je rasprodana. Textron je američka tvrtka koja proizvodi avione, ratne helikoptere specijalna vozila itd., a odlučila je kupiti tvrtku i brend Arctic Cat, afirmiranu u području ATV-a, UTV-a i motornih sanjki. Tako je nastao i njezin odjel Textron Offroad, čiji je prvi proizvod pred nama. Textron Wildcat XX s PDV-om košta 199.900 kuna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.